Gå til innhold

Grunn til å være skuffet over svigerfamilien? Etter dødsfall.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i samme kommune som svigers, ses ikke alt for ofte men hatt bra med kontakt. Så dem sist på julaften.  Feirer alles bursdag sammen ol.  

Vi bor 15 minutter gange fra hverandre og de kjører forbi huset mitt hver eneste dag da man må forbi her for å komme hjem til dem. 

Det som er er at pappaen min døde denne uka, og jeg er nå 30 år og har mistet begge foreldrene mine. Men ingen av dem har sendt melding eller ringt....selv om jeg VET at de har fått det med seg. 

Kjenner jeg er litt skuffet og hadde hvertfall følt meg litt mer ivaretatt dersom de sa noe. Jeg og samboer har vært sammen 6 år så jeg er ikke ny i familien heller. 

Anonymkode: 9a4ba...a61

• Hjerte 46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at svigermor skrev " ❤️ " under innlegget jeg la ut, men det er det. 

Skrevet

Først, Kondolerer så mye♥️En melding personlig til deg hadde jo ikke akkurat skadet♥️men  av og til synes andre det er vanskelig å vite hva man skal gjøre i slike situasjoner, for mange er det lettest å da ikke gjøre noe og de tror det er rett. Samtidig er det vel  i slike situasjoner man burde være til «bry» 

forstår skuffelsen din, men prøv å ikke bruk energien din på det♥️ De har nok helt sikkert tenkt på deg og synes nok dette er leit selvom dem ikke viser tegn til medfølelse direkte til deg ♥️ 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

I'm so sorry for your loss ❤️

Anonymkode: 2f7f3...111

Skrevet
Ejliis skrev (Akkurat nå):

Først, Kondolerer så mye♥️En melding personlig til deg hadde jo ikke akkurat skadet♥️men  av og til synes andre det er vanskelig å vite hva man skal gjøre i slike situasjoner, for mange er det lettest å da ikke gjøre noe og de tror det er rett. Samtidig er det vel  i slike situasjoner man burde være til «bry» 

forstår skuffelsen din, men prøv å ikke bruk energien din på det♥️ De har nok helt sikkert tenkt på deg og synes nok dette er leit selvom dem ikke viser tegn til medfølelse direkte til deg ♥️ 

Ja prøver å tenke sånn, selv om tanken slår meg at man kan si så sykt mye. Et lite " tenker på deg" er mer enn godt nok, men ja. Folk er jo forskjellige 😅

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja prøver å tenke sånn, selv om tanken slår meg at man kan si så sykt mye. Et lite " tenker på deg" er mer enn godt nok, men ja. Folk er jo forskjellige 😅

Helt enig med deg! Men å forvente noe av andre ender ofte bare i skuffelse for en selv  😅

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror nok bare dem gir deg litt armslag. Vil ikke trenge seg på og alt sånt. Missforstått snillhet. 

De tenker nok at når du kommer til dem neste gang er du klar for litt prat klem tårer og kos ❤️

kondolerer.

• Liker 2
Skrevet

Føler med deg Har selv mistet foreldre før jeg ble 40 år og vet hvor knusende vondt det er💔 Og ja, vi blir vare om folk trekker seg unna. Kan ikke si annet enn at det er noen som bare ikke takler å håndtere andres sorg. De aner ikke hvordan de skal oppføre seg. Men man bør kunne forvente mer av familie, nære venne og ikke minst svigerfamilie. Da har man lov å bli såret og skuffet selv om de kanskje ikke kan hjelpe for at de ikke klarer å ta kontakt. Det er vel n form for angst hos disse menneskene som syns dette er så vanskelig. Men syns de i det minste kunne sendt en melding eller blomster/kort. Så ja, igjen, du har lov å bli lei deg selv om du selvfølgelig ikke må ta det personlig❤️

Anonymkode: b8035...732

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syntes vi har en skikkelig ukultur rundt dødsfall i dette landet her.

En ung svigerdatter har mistet pappaen sin og hun får ikke en personlig mld/tlf/blomster?

Jeg syntes man er sosialt tilbakestående om man ikke skjønner at man selvfølgelig skal ta kontakt med svigerdatteren sin.

Anonymkode: 89edd...192

Kunne ikke ha vært mer enig. En horribel oppførsel, som ikke kan unnskyldes med masse merkelige bortforklaringer.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En ung svigerdatter har mistet pappaen sin og hun får ikke en personlig mld/tlf/blomster?

Jeg syntes man er sosialt tilbakestående om man ikke skjønner at man selvfølgelig skal ta kontakt med svigerdatteren sin.

Enig. Jeg opplevde mye det samme fra svigerforeldrene mine da jeg mistet mine. Kondolanse gikk kun via samboer. Men de sendte ihvertfall fine blomster i begravelsen.. 

Anonymkode: b8035...732

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg bor i samme kommune som svigers, ses ikke alt for ofte men hatt bra med kontakt. Så dem sist på julaften.  Feirer alles bursdag sammen ol.  

Vi bor 15 minutter gange fra hverandre og de kjører forbi huset mitt hver eneste dag da man må forbi her for å komme hjem til dem. 

Det som er er at pappaen min døde denne uka, og jeg er nå 30 år og har mistet begge foreldrene mine. Men ingen av dem har sendt melding eller ringt....selv om jeg VET at de har fått det med seg. 

Kjenner jeg er litt skuffet og hadde hvertfall følt meg litt mer ivaretatt dersom de sa noe. Jeg og samboer har vært sammen 6 år så jeg er ikke ny i familien heller. 

Kondolerer.. forstår skuffelsen din, de kunne tatt deg ekstra inn i varmen og gitt deg ekstra omsorg som din forlengede familie.. hva slags forhold har din samboer til sin familie? 

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Kondolerer.. forstår skuffelsen din, de kunne tatt deg ekstra inn i varmen og gitt deg ekstra omsorg som din forlengede familie.. hva slags forhold har din samboer til sin familie? 

Godt forhold. Vi hjelper ofte hverandre med småting. 

• Hjerte 2
Skrevet

Kondolerer ❤️ Det finnes ikke greit å oppføre seg slik. Jeg er helt sjokkert. Ikke normalt, og ikke greit. Håper du har andre rundt deg som støtter deg i sorgen ❤️ 

Anonymkode: 6d503...9ae

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner godt at du reagerer. Dette er ikke normalt, spesielt ikke av folk over 50. Jeg kunne ha forstått det hvis du og samboeren din var godt voksne og det var unge, voksne stebarn som ikke skjønte hvordan de skulle forholde seg. Samboeren din er rett og slett fra en familie hvor det skorter på folkeskikk.

Hvordan er han selv hvis noen venner mister noen i nærmeste familie? For han kan jo ikke ha lært å vise takt av foreldrene.

I stedet for å bli lei deg så håper jeg at du klarer å se at dette er en feil på deres side, det er noe som mangler dem. Jeg håper du har andre rundt deg som stiller opp og viser støtte.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Godt forhold. Vi hjelper ofte hverandre med småting. 

Hvis dere har er godt forhold, så kan du jo forsøke å selv søke trøst hos dem? Ikke alle synes selv det er like enkelt å forstå sin rolle når noen opplever dødsfall.. enkelte blir passive eller er redd for å være til bryderi (ikke for å unnskylde at de ikke har kondolert til deg eller tatt kontakt..) snakk med din samboer om at du gjerne ønsker å ha hans familie nærmere deg i denne perioden og at du trenger støtte. Kanskje kan han ta initiativ til at dere da enten besøker svigers eller svigers kommer hjem til dere. Kommuniser dine ønsker og behov så gir du omgivelsene en sjans til å møte dem ❤️

• Nyttig 1
Skrevet

Er du den samme som har skrevet om veninnene dine i en annen tråd her inne? Jeg tenker om det er deg, ta kontakt med en som kan hjelpe deg. Ikke bruk kg som psykologer, der du får svar at du er den som blir sviktet. Vil du beholde familie og venner eller vil du ha medlidenhet og miste alle på veien. Det er noe med og gi og ta her, alt er ikke kun alle andres skyld. Ja du har det vondt og forferdelig, men dette er ikke veien og gå. Sorgen har stadigher og nå er du på stadige bitter

Anonymkode: ce58a...cf8

Skrevet

Kondolerer ❤️. Tipper de er sånne som ikke takler dødsfall og ikke "vet hva de skal si". Trist 😔. Av meg hadde du fått blomst, omtanke og spørsmål om det var noe jeg kunne hjelpe deg med. 

Anonymkode: 501a4...be7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt enig! Jeg var ikke eldre enn 20 år og et liv fullt av fest og moro da pappaen til en god barndomsvenninne døde mens jeg hadde fadderuke på nytt studiested, og jeg hadde evne til å forstå at nå var det bare å pakke sammen og reise «hjem». 
At godt voksne og etablerte mennesker, som i tillegg har stiftet familie og oppdratt barn ikke forstår at når noen rundt deg mister sine nærmeste så stiller man opp, det kan ikke unnskyldes. 

Anonymkode: 1d90e...3cc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Joda det er kanskje litt merkelig, men jeg syns det er minst like merkelig at de må finne det ut via ett innlegg på some. Det mest naturlige er vel å ringe dem og informere.

Anonymkode: f3bd1...041

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...