Gå til innhold

Gravid 46 år gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg tenke hvis jeg antar at jeg er gravid igjen og nå som en 46-åring😳 Det blir nr 4… Jeg er redd for reaksjoner og fordommer. Spesielt fra sjefen og kollegiet. Og mine store barn blir jo helt sjokert igjen!! Jeg begynte på nytt for noen år siden, har fått meg en man og gutt for 4 år siden.. Klarer vi to små barn i så voksen alder😱 de må jo oppdras og følges opp… jeg er redd og forvirret, men samtid har veldig lyst på baby..

Anonymkode: fee76...3a0

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva skal jeg tenke hvis jeg antar at jeg er gravid igjen og nå som en 46-åring😳 Det blir nr 4… Jeg er redd for reaksjoner og fordommer. Spesielt fra sjefen og kollegiet. Og mine store barn blir jo helt sjokert igjen!! Jeg begynte på nytt for noen år siden, har fått meg en man og gutt for 4 år siden.. Klarer vi to små barn i så voksen alder😱 de må jo oppdras og følges opp… jeg er redd og forvirret, men samtid har veldig lyst på baby..

Anonymkode: fee76...3a0

Synes du skal lytte til ditt ønske, og ikke andres. Du sier jo selv du har lyst på en baby til. 

Anonymkode: 92879...14d

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Pust med magen. Ikke sikkert du er med barn. Kanskje bare syklusen din er litt ute på tur, i forhold til overgangsalderen. :)

Anonymkode: 54805...957

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Wow, du må jo være helt unik som blir gravid som 46-åring. Feire det, ikke vær redd for hva folk tenker. Folk lever lengre og får barn seinere nå enn før

Anonymkode: 40524...9cb

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg hadde ikke fikset det, men det er mine personlige preferanser. 

Jeg vet om noen, som er gravid, hun er 52. Det hadde jeg GARANTERT IKKE fikset 😵 det er langt over grensen skal jeg være ærlig. 

Er det et mål og begynne "på nytt" for enhver pris? Når du får barn seint i livet? For ja, jeg mener egentlig at over 40 er for seint. Og en smule egoistisk.  Tenker du ikke feks 20 år frem i tid? Du kan pensjonere deg når barnet tar sertifikat. Da burde du heller fått barnebarn. 

Anonymkode: 5f55f...0bf

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Siden jeg er 46 år og bestemor til en toåring så hadde det vært rart å blitt mor selv nå. Men, alle er forskjellige og man må jo til syvende og sist bare ta den avgjørelsen som er riktig for seg selv. 

Anonymkode: d4534...62f

• Liker 1
Skrevet

Dette var veldig vanlig i de dager ser prevensjon ikke fantes. 
gratulerer sier bare jeg 💕

Anonymkode: 123da...aa5

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er jo ikke for gammel hvis du har blitt naturlig gravid 🙂

Anonymkode: ad6ef...250

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det i såfall er uhyre egoistisk. 

Anonymkode: 06609...256

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis du er gravid så har du mine gratulasjoner ❤️ 

Anonymkode: 1e8ac...f0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde du tenkt det om en 39-åring og? Hadde du reagert veldig forskjellig dersom en konfirmant sa at mammaen var 60, mens en annens mamma var 53? 

Anonymkode: b5783...4f5

• Liker 2
Skrevet

Du er jo egentlig litt glad for det, er du ikke? Når du har fireåring er det jo ikke like mye å begynne på nytt som hvis yngste hadde vært 14. Jeg har en venninne som nettopp fikk sitt første barn som 45-åring, ikke planlagt. Ikke bry deg om hva andre sier, ønsker DU barnet?

Anonymkode: 6e3c7...530

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Svigermor (og svigerfar) ble uplanlagt gravid som 47 åring. 18 år etter sistemann - som er min mann. Min svigersøster er i dag en flott jente i starten av 20 årene, går på universitetet og gjør det veldig bra der og har hatt en super oppvekst med masse opplevelser og reiser, og hun har fått oppleve mer av verden enn vi fikk i vår oppvekst. Mine svigerforeldre har god helse og er veldig aktive med barnebarn den dag i dag, selvom de er 70 år. 

Anonymkode: fa40d...297

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg hadde ikke fikset det, men det er mine personlige preferanser. 

Jeg vet om noen, som er gravid, hun er 52. Det hadde jeg GARANTERT IKKE fikset 😵 det er langt over grensen skal jeg være ærlig. 

Er det et mål og begynne "på nytt" for enhver pris? Når du får barn seint i livet? For ja, jeg mener egentlig at over 40 er for seint. Og en smule egoistisk.  Tenker du ikke feks 20 år frem i tid? Du kan pensjonere deg når barnet tar sertifikat. Da burde du heller fått barnebarn. 

Anonymkode: 5f55f...0bf

Hun har vel et par barnebarn om 20 år får man tro. Hun har jo «store» barn allerede

Anonymkode: 82ead...9fc

Skrevet

Jeg ville nå fått det bekreftet før jeg tenkte så mye mer over det. Greit å ta en test og ta det videre derfra. Hva sjefen eller andre måtte mene spiller ingen rolle. Dere gjør det dom føles riktig for dere. Hvis begge er friske og i grei form, så er det vel ikke noe i veien for å klare to små samtidig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er det da ikke. 

Anonymkode: 601d4...2fa

• Liker 1
Skrevet

Ditt evt barn kommer til å bli født inn i en familie med flere eldre søsken. Ikke egoistisk. Noe annet hvis du skulle vært alenemor helt uten nettverk. 

Anonymkode: cab1e...28d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ditt evt barn kommer til å bli født inn i en familie med flere eldre søsken. Ikke egoistisk. Noe annet hvis du skulle vært alenemor helt uten nettverk. 

Anonymkode: cab1e...28d

Dette tenker jeg også. De familiene jeg vet om der man har fått en attpåklatt litt uti årene, så har attpåklatten alltid klart seg utrolig bra. Det har gått bedre med dem enn med de jeg vet om som har fått barn i ung alder.

Nyere studier har vist at barn av eldre foreldre får høyere IQ, lever lengre liv og har bedre psykisk helse. Så jeg ville ikke bekymret meg for sånt.

Men, forstår godt dette med fordommer osv. Man ser jo det her inne blant annet, at folk har veldig sterke meninger om noe de ikke har noe med. At det er egoistisk og alt mulig. Men det må man bare stå i. Ønsker deg og baby alt godt ❤️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Siden jeg er 46 år og bestemor til en toåring så hadde det vært rart å blitt mor selv nå. Men, alle er forskjellige og man må jo til syvende og sist bare ta den avgjørelsen som er riktig for seg selv. 

Anonymkode: d4534...62f

Jeg vokste opp med onkler og søsken som var like gamle. Er nok ikke så uvanlig!

Anonymkode: 5356b...5f4

• Nyttig 1
Skrevet

46 er det bye 36. Jeg ser ikke noe problem ved det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...