Gå til innhold

Hvilket abbonement er det beste?


*melis*

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kvitte meg med det urgamle telenor kontant-abbonementet mitt og heller gå over til no annet, men siden jeg har vært trofast telenor-kunde så lenge jeg kan huske er jeg ikke særlig erfaren på dette området akkurat.

Derfor spør jeg altså dere hvilket abbonement dere mener er d et beste? (Tenker selvfølgelig på pris, men også eventuelle andre ting som kan være avgjørende)

Vurderer Tele 2, siden de har gode tilbud på mobiltelefoner (må ha meg ny uansett). Noen som har erfaringer med tele 2 pluss-abbonementet?

Jeg er ikke den som ringer mest, bruker for det meste mobilen til å sende meldinger med.

Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk skal du ha!

Men hvor finner jeg tilbud på mobiltelefoner med abbonement? Vet bare om Tele 2 så langt, noen som har noen internett-adresser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobiler med gunstige abonnementer er vanskelige å finne, rett og slett fordi operatørene gjerne vil tjene penger, også. Jeg kjøper heller mobil uten binding, og har abonnement hos Chess. Med mitt ringemønster lønner det seg helt klart, selv om det føles surt der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Tele2 Champion. 0 i månedsavgift.

Det er noe av det billigste du kan få. (3. plass på Telepriser.no)

Du må bruke telefonen for 69 kroner pr mnd og få deg E faktura.

Jeg er i alle fall fornøyd med det. :)

Kjøpte meg mobil uten abo. fordi jeg gjerne vil beholde Champion.

Endret av agbre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva menes med månedskostnad? (på telepriser.no)

Der står det jo at Tele 2 pluss har en månedskostnad på 269, mens på tele2.no er månedsprisen 119 :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er abb.prisen. Altså det du betaler i tillegg til ringetiden. Er ofte billigere ringetid ved høyre abb.pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva menes med månedskostnad? (på telepriser.no)

Der står det jo at Tele 2 pluss har en månedskostnad på 269, mens på tele2.no er månedsprisen 119 :klø:

Jeg vil anta at summen på telepriser ble regnet ut basert på det forbruket du plottet inn i kalulatoren der. 119kr er vel den faste månedsavgiften som du må betale uansett om du bruker telefonen eller ikke. (269 kr er altså månedsavgift på kr 119+forbruk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at summen på telepriser ble regnet ut basert på det forbruket du plottet inn i kalulatoren der. 119kr er vel den faste månedsavgiften som du må betale uansett om du bruker telefonen eller ikke. (269 kr er altså månedsavgift på kr 119+forbruk)

Aha! :)

Men jeg skjønner ikke helt det at det er billigere for en mobil med tele 2 pluss abb. (samlet pris for mobil og abb.) enn det er for andre abb. med høyere rigepriser. Kan noen forklare meg den logikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! :)

Men jeg skjønner ikke helt det at det er billigere for en mobil med tele 2 pluss abb. (samlet pris for mobil og abb.) enn det er for andre abb. med høyere rigepriser. Kan noen forklare meg den logikken?

Det er fordi operatøren sponser endel av telefonprisen. Du får billig telefon mot at du går med på å beholde et visst abonnement i 12 mnd. Vær imidlertid obs på at operatøren gjerne tar igjen det de taper på telefonen ved hjelp av avgifter i det abonnementet du binder deg til og det kan fort ende opp med å koste skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fordi operatøren sponser endel av telefonprisen. Du får billig telefon mot at du går med på å beholde et visst abonnement i 12 mnd. Vær imidlertid obs på at operatøren gjerne tar igjen det de taper på telefonen ved hjelp av avgifter i det abonnementet du binder deg til og det kan fort ende opp med å koste skjorta.

Ja, men nå mener jeg innenfor Tele 2. Hvis jeg forstår det rett så er kampanjetilbudene (mobil + abb.) slik at pluss-abbonementet (som skal være for de som ringer mest, og dermed også har lavest ringepris) blir billigst. Mens dersom man skal ha et abbonement med høyere ringepris må man opp i pris for mobil og abbonement? :overrasket:

Den eneste fordelen er jo lavere månedspris, men totalbeløpet blir jo det samme, eller dyrere for de med høyest ringepris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forstår deg rett så reagerer du på at f.eks. en Samsung E730 koster 699 med Tele2 pluss, mens samme telefonen koster 2578 med Scratch(bare tatt det som et eksempel for å vise forskjellen mellom pluss og et annet abonnement)?

Det er fordi at Tele2 vil tjene mer på at du bruker et abonnement med 119kr i månedsavgift framfor Scratch som har 5 kr i mnd avgift gjennom en periode med 12 mnd binding. Derfor kan de gi deg billigere telefon dersom du velger abonnementet med den dyreste mnd avgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forstår deg rett så reagerer du på at f.eks. en Samsung E730 koster 699 med Tele2 pluss, mens samme telefonen koster 2578 med Scratch(bare tatt det som et eksempel for å vise forskjellen mellom pluss og et annet abonnement)?

Det er fordi at Tele2 vil tjene mer på at du bruker et abonnement med 119kr i månedsavgift framfor Scratch som har 5 kr i mnd avgift gjennom en periode med 12 mnd binding. Derfor kan de gi deg billigere telefon dersom du velger abonnementet med den dyreste mnd avgiften.

Jo, men totalprisen (så vidt jeg har lest riktig) på mobil + 12 mnd binding er den samme for pluss og feks. 45. Og så er ringetiden billigere med pluss enn 45, men man kan jo uansett si opp etter 12 mnd og da vil jo det si at man får mer for pengene med pluss-abb. enn med 45, uansett hvor lite eller mye man ringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på å kvitte meg med det urgamle telenor kontant-abbonementet mitt og heller gå over til no annet, men siden jeg har vært trofast telenor-kunde så lenge jeg kan huske er jeg ikke særlig erfaren på dette området akkurat.

Derfor spør jeg altså dere hvilket abbonement dere mener er d et beste? (Tenker selvfølgelig på pris, men også eventuelle andre ting som kan være avgjørende)

Vurderer Tele 2, siden de har gode tilbud på mobiltelefoner (må ha meg ny uansett). Noen som har erfaringer med tele 2 pluss-abbonementet?

Jeg er ikke den som ringer mest, bruker for det meste mobilen til å sende meldinger med.

Tips mottas med takk :)

Hvis du bruker mest meldinger vil jeg anbefale ett eller annet Netcom abb som passer ditt ringemønster, og så smsmania på toppen av det. Smsmania gir deg 2000 sms pr mnd for 200 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wienerpølse
Jo, men totalprisen (så vidt jeg har lest riktig) på mobil + 12 mnd binding er den samme for pluss og feks. 45. Og så er ringetiden billigere med pluss enn 45, men man kan jo uansett si opp etter 12 mnd og da vil jo det si at man får mer for pengene med pluss-abb. enn med 45, uansett hvor lite eller mye man ringer?

Hvilke(n) telefoner er det du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...