ThereGoesBob Skrevet 10. februar 2024 #1 Del Skrevet 10. februar 2024 Synes denne karen traff spikeren på hodet med sin lille analyse av tingenes tilstand. https://youtu.be/ojic7zb2EfI?si=GOfCuLWxUi8_tsRA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 10. februar 2024 #2 Del Skrevet 10. februar 2024 (endret) Reflektert ung mann. Han kunne kanskje nevnt at det russiske folk nesten aldri har opplevd å bli styrt av annet enn tyranner, slik at de egentlig aldri har opplevd "demokrati" i praksis. En annen ting jeg reagerte på er hans påstand om at folket ikke er vant til langsiktig tenkning. Planøkonomien til Stalin var vel nettopp akkurat dette. Uansett, organiseringen av privatiseringen som skjedde på starten av 90-tallet er vel hovedårsaken til at Russland er i den posisjonen det er i dag. Det hadde vært mye, mye bedre om de hadde tatt det med ro og latt prosessen skjedd gradvis, og som i Norge latt staten fortsatt hatt større eiendeler i de viktigste næringene som energi, mineraler, osv. i stedet for at organisert kriminalitet, i samspill med nepotistiske politikere som Putin, fikk kontroll over det meste av verdiene. Endret 10. februar 2024 av Lurium 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 11. februar 2024 #3 Del Skrevet 11. februar 2024 Men det finnes også folk i Vesten, i hovedsak på den ytre Høyre siden, som også støtter Putin. Senest idag leste jeg at Elon Musk støtter Russland med satelit kommunikasjon som vesten tidligere har kjøpt til Ukraina. For min del håper jeg Tesla går til helvete etter en slik støtte. I det minste tror jeg Tesla vi få redusert omsetning i Norge, øvrige Europa og USA. Musk vil tape MILLIARDER 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. februar 2024 #4 Del Skrevet 13. februar 2024 Proaktiv skrev (På 11.2.2024 den 14.17): Senest idag leste jeg at Elon Musk støtter Russland med satelit kommunikasjon som vesten tidligere har kjøpt til Ukraina. Jeg tror ikke Musk har støttet dette direkte, men russerne skal ha klart å importere terminaler fra Dubai. Men Musk benektet dette. Vet ikke om det er kommet noe nytt her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå