Gå til innhold

Slettet innlegg i tråden om KA


Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg skrev en kommentar i tråden om Kristina Andersen, som ble slettet av admin, og jeg lurer på hvorfor innlegget mitt ble slettet? 

Det står i begrunnelsen: "Tråden er ryddet for krenkende innlegg, kommenterer til slettet innhold, ryktespredning og kommentarer til moderering. " 

Jeg hadde ingen krenkende innlegg, spredte heller ingen rykter. Ikke så aktiv her, så forsøker bare å forstå grunnlaget for moderering og hva reglene egentlig er? Virker jo som en hel side ble ukritisk slettet, uten at alle kommentarene hadde grunnlag for sletting. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Queen19 skrev (15 timer siden):

Hei, 

Jeg skrev en kommentar i tråden om Kristina Andersen, som ble slettet av admin, og jeg lurer på hvorfor innlegget mitt ble slettet? 

Det står i begrunnelsen: "Tråden er ryddet for krenkende innlegg, kommenterer til slettet innhold, ryktespredning og kommentarer til moderering. " 

Jeg hadde ingen krenkende innlegg, spredte heller ingen rykter. Ikke så aktiv her, så forsøker bare å forstå grunnlaget for moderering og hva reglene egentlig er? Virker jo som en hel side ble ukritisk slettet, uten at alle kommentarene hadde grunnlag for sletting. 

Regner med at innlegget ditt ble slettet hvis du svarte på et annet innlegg som også ble slettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (2 timer siden):

Regner med at innlegget ditt ble slettet hvis du svarte på et annet innlegg som også ble slettet

Innlegget mitt var ikke et svar, sto som eget innlegg.. Syns det er veldig tøysete at det ble slettet, det inneholdt ikke noe som helst mot reglementet. Ikke super viktig for meg at innlegget mitt er synlig, men ikke fan av at mod/admin sletter over lav sko uten og selv følge reglementet for hva som skal få bli stående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (4 timer siden):

Innlegget mitt var ikke et svar, sto som eget innlegg.. Syns det er veldig tøysete at det ble slettet, det inneholdt ikke noe som helst mot reglementet. Ikke super viktig for meg at innlegget mitt er synlig, men ikke fan av at mod/admin sletter over lav sko uten og selv følge reglementet for hva som skal få bli stående. 

Akkurat ja, ja, hvis det var et frittstående innlegg og du antar at det var innafor i henhold til trådens tema så burde du få vite hvorfor innlegget ble slettet. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ditt innlegg er en kommentar til innleggene som er slettet. Det står ikke på egne ben uten konteksten fra de innleggene som er regelbrudd. 
 

Sol, admin.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (1 minutt siden):

Hei.

Ditt innlegg er en kommentar til innleggene som er slettet. Det står ikke på egne ben uten konteksten fra de innleggene som er regelbrudd. 
 

Sol, admin.  

Men da må dere jo administrere likt? 😅 Er jo andre innlegg, som også er "kommentar" til innleggene som er slettet, og de ligger der fortsatt (ref til bruker godlion sitt innlegg). Jeg mener virkelig ikke å være vanskelig, men jeg syns det er viktig at admin på forum, administrerer på likt grunnlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, 

jeg har sett igjennom en gang til og slettet det innlegget også. 
 

Sol, admin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Syns at KA sin tråd blir moderert noe voldsomt i forhold til alle andre tråder. Til og med et enkelr innlegg om at jeg syns det er voldsom moderering blir slettet fordi det blir for mye avsporing.. det var maks to-tre kommentarer på det.. Skjønner ingenting av modereringa i den tråden der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle innlegg som omhandler moderering blir slettet da disse avsporer tråden. 
Det er de samme reglene som gjelder i alle  tråder, hvis du har konkrete spørsmål svarer jeg gjerne. 

 

Sol, admin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvorfor modererer dere KA sin tråd konstant? Hvorfor er hun hellig her på Kvinneguiden? Hvorfor får ikke brukere lov til å ytre seg om denne influenceren? En person som selv har valgt å være offentlig og tjener penger på oss følgere. Alle skjønner at Kristina selv har en finger med i spillet her på Kvinneguiden når tråden blir moderert så fort noen kommer med sannheten. 
 

Jeg kjenner selv folk i Egmont, og kommer snart til å ta noen telefoner over hvordan KA er hellig her på Kvinneguiden, mens andre influencere får gjennomgå daglig. Så nei, det stemmer ikke at samtlige regler gjelder for alle - det kan bevises med konkrete eksempler. Urettferdighet har jeg ingenting til overs for. 
 

Dette fører bare til at flere og flere begynner å mislike KA som influencer, og at våre ytringer om denne influenceren ser ut til å stemme. 
 

Når flere brukere reagerer på hvordan tråden om KA blir moderert, så bør dere ta noen runder internt over hva som er definisjonen på ytringsfriheten. I Flashback (Sveriges svar på KG), så står ytringsfriheten sterkt og mye av det dere modererer hadde blitt stående. Så vidt meg bekjent har vi ytringsfrihet i Norge også. 
 

KA er en offentlig person. Om hun ikke ønsker å bli diskutert, så bør hun logge av sosiale medier for godt og få seg en vanlig jobb. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/28/2024 at 8:38 PM, Kajaaaaaa said:

Syns at KA sin tråd blir moderert noe voldsomt i forhold til alle andre tråder. Til og med et enkelr innlegg om at jeg syns det er voldsom moderering blir slettet fordi det blir for mye avsporing.. det var maks to-tre kommentarer på det.. Skjønner ingenting av modereringa i den tråden der

Nei, da er vi flere. Utrolig provoserende å se slik urettferdighet rett foran øynene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (7 timer siden):

 

Hvorfor modererer dere KA sin tråd konstant? Hvorfor er hun hellig her på Kvinneguiden? Hvorfor får ikke brukere lov til å ytre seg om denne influenceren? En person som selv har valgt å være offentlig og tjener penger på oss følgere. Alle skjønner at Kristina selv har en finger med i spillet her på Kvinneguiden når tråden blir moderert så fort noen kommer med sannheten. 
 

Jeg kjenner selv folk i Egmont, og kommer snart til å ta noen telefoner over hvordan KA er hellig her på Kvinneguiden, mens andre influencere får gjennomgå daglig. Så nei, det stemmer ikke at samtlige regler gjelder for alle - det kan bevises med konkrete eksempler. Urettferdighet har jeg ingenting til overs for. 
 

Dette fører bare til at flere og flere begynner å mislike KA som influencer, og at våre ytringer om denne influenceren ser ut til å stemme. 
 

Når flere brukere reagerer på hvordan tråden om KA blir moderert, så bør dere ta noen runder internt over hva som er definisjonen på ytringsfriheten. I Flashback (Sveriges svar på KG), så står ytringsfriheten sterkt og mye av det dere modererer hadde blitt stående. Så vidt meg bekjent har vi ytringsfrihet i Norge også. 
 

KA er en offentlig person. Om hun ikke ønsker å bli diskutert, så bør hun logge av sosiale medier for godt og få seg en vanlig jobb. 

Hei.

Da du registrere deg på Kvinneguiden godtok du regelverket som gjelder for publisering av innlegg her. Innlegg som bryter reglene slettes og ved gjentatte regelbrudd vil din bruker kunne utestenges.

Kvinneguiden er et privateid forum og innlegg som skriver her skal følge reglene som er satt for forumet. Ytringsfrihet har ikke noe med dette å gjøre.

Måne, admin. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Måne Rampelyset said:

Hei.

Da du registrere deg på Kvinneguiden godtok du regelverket som gjelder for publisering av innlegg her. Innlegg som bryter reglene slettes og ved gjentatte regelbrudd vil din bruker kunne utestenges.

Kvinneguiden er et privateid forum og innlegg som skriver her skal følge reglene som er satt for forumet. Ytringsfrihet har ikke noe med dette å gjøre.

Måne, admin. 

Nå var det ikke mine innlegg dere slettet, men mitt svar til en annen bruker. Så alle oss som hadde kommentert på denne brukeren sin post ble slettet. 
 

«Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor.» —-> Dette gjør jeg. Å si at KA er kjedelig og viser et glansbilde i sine kanaler er ikke sjikane. Hun er en offentlig person og må tåle å høre såpass. Det er også fakta at hun blir mer personlig på Snapchat etter at ting blir diskutert i hennes tråd.
 

Det er mange tråder der innlegg ikke slettes, selv om det går under personangrep, sjikane, krenking, m.m. I KA blir 70 % av alt innhold moderert. Det skal ikke mye til…
 

Vi er flere som reagerer på KA sin tråd nå, så mener dere virkelig at massen er problemet?
 

Jeg har ingen problemer med å ta en telefon til Egmont og si hva jeg mener. Jeg kan til og med gå ut med fullt navn under samtalen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marihone skrev (28 minutter siden):

Nå var det ikke mine innlegg dere slettet, men mitt svar til en annen bruker. Så alle oss som hadde kommentert på denne brukeren sin post ble slettet. 
 

«Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor.» —-> Dette gjør jeg. Å si at KA er kjedelig og viser et glansbilde i sine kanaler er ikke sjikane. Hun er en offentlig person og må tåle å høre såpass. Det er også fakta at hun blir mer personlig på Snapchat etter at ting blir diskutert i hennes tråd.
 

Det er mange tråder der innlegg ikke slettes, selv om det går under personangrep, sjikane, krenking, m.m. I KA blir 70 % av alt innhold moderert. Det skal ikke mye til…
 

Vi er flere som reagerer på KA sin tråd nå, så mener dere virkelig at massen er problemet?
 

Jeg har ingen problemer med å ta en telefon til Egmont og si hva jeg mener. Jeg kan til og med gå ut med fullt navn under samtalen.

Du skrev i dine slettede innlegg at Kristina overvåker tråden og dermed har problemer med seg selv. Dette er spekulerer i hennes psyke og er dermed krenkelser. Det er også spekulering å hevde at Kristina har en hånd med i modereringen av tråden.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Måne Rampelyset said:

Du skrev i dine slettede innlegg at Kristina overvåker tråden og dermed har problemer med seg selv. Dette er spekulerer i hennes psyke og er dermed krenkelser. Det er også spekulering å hevde at Kristina har en hånd med i modereringen av tråden.

Hun har gått ut på Snapchat og sagt at hun følger med på KG/Jodel, og jeg mener man har problemer med seg selv når man ber andre rapportere så fort det kommer noe om henne og hennes liv. Hun gir ett inntrykk av at ingenting skal få slå sprekker i hennes perfekte liv på sosiale medier, fordi det er det hun tjener penger på, men det blir rett og slett for falsk for meg og flere her på KG. Derfor kjøper jeg aldri noe som hun anbefaler, fordi hun viser et glansbilde av seg selv som ikke stemmer overens med virkeligheten. Kristina Andersen er et AS, og jeg velger å kommentere i tråden så bedriftens eier kan få en tilbakemelding fra en målgruppe hun prøver å livnære seg på. Jeg er ikke fornøyd med måten hun fremstiller seg selv på.

Så og si ingenting får stå om KA, men for eksempel i Caroline Berg Eriksen sin tråd er det (i følge deres regelverk) mye krenkelser og spekulasjoner. Det ble det nylig sagt at hun hadde alzheimer, og titt og ofte blir det spekulert i hennes psyke, f.eks at hun har spiseforstyrrelser. 

Når dere lager felles regler som skal gjelde for alle influencere her på KG, så mener jeg det må være rettferdig i modereringen. Det som er poenget. Nå er vi flere som har reagert på KA sin tråd, så da mener jeg det er tilbakemelding man bør ta med seg videre. Hva dere velger å gjøre med den tilbakemeldingen blir opp til dere, men det må være lov til å si i fra ved urettferdighet. 

Ha en fin kveld.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (På 9.3.2024 den 5.23):

 

Hvorfor modererer dere KA sin tråd konstant? Hvorfor er hun hellig her på Kvinneguiden? Hvorfor får ikke brukere lov til å ytre seg om denne influenceren? En person som selv har valgt å være offentlig og tjener penger på oss følgere. Alle skjønner at Kristina selv har en finger med i spillet her på Kvinneguiden når tråden blir moderert så fort noen kommer med sannheten. 
 

Jeg kjenner selv folk i Egmont, og kommer snart til å ta noen telefoner over hvordan KA er hellig her på Kvinneguiden, mens andre influencere får gjennomgå daglig. Så nei, det stemmer ikke at samtlige regler gjelder for alle - det kan bevises med konkrete eksempler. Urettferdighet har jeg ingenting til overs for. 
 

Dette fører bare til at flere og flere begynner å mislike KA som influencer, og at våre ytringer om denne influenceren ser ut til å stemme. 
 

Når flere brukere reagerer på hvordan tråden om KA blir moderert, så bør dere ta noen runder internt over hva som er definisjonen på ytringsfriheten. I Flashback (Sveriges svar på KG), så står ytringsfriheten sterkt og mye av det dere modererer hadde blitt stående. Så vidt meg bekjent har vi ytringsfrihet i Norge også. 
 

KA er en offentlig person. Om hun ikke ønsker å bli diskutert, så bør hun logge av sosiale medier for godt og få seg en vanlig jobb. 

Fler av deg takk! Stå på, du har helt rett. Syns virkelig du skal ta den telefonen, dette her er helt på trynet. Er ikke dronninga som blir snakket om, men hun tror vell det selv :)  

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva skjer med ka-tråden? Hva er det som skjer i kulissene her? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/18/2024 at 11:58 AM, Diosa said:

Hva skjer med ka-tråden? Hva er det som skjer i kulissene her? 

Ja, og så var/er den stengt i flere dager for moderering. Det er ikke måte på hvor mye som skal modereres hos KA. Det er spesielt, siden hun kun er en mikroinfluenser. Det er veldig få jeg kjenner som har hørt om henne.

Dette blir bare spekulasjoner fra min side, men KA kjenner vel noen her er inne, jobber som moderator selv eller har kontakter i Egmont. 
 

Sannheten vil komme for en dag. She can run, but she can’t hide. 

Endret av Marihone
la til et ord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forumet har tapt seg ganske mye med den elendige modereringen. Ser i andre lignende tråder (inne på Rampelys) så får spekulasjoner og hets stå til tross for rapportering. Er så tydelig at det er noe guff som foregår.

Endret av Salmonella
Skrivefeil.
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (6 minutter siden):

Dette forumet har tapt seg ganske mye med den elendige modereringen. Ser i andre lignende tråder (inne på Rampelys) så får spekulasjoner og hets stå til tross for rapportering. Er så tydelig at det er noe guff som foregår.

Ja, jeg var rimelig ny (som aktiv) her inne da jeg opprettet denne tråden, har jo i etterkant sett at det står langt grovere ting om feks CBE, uten at det blir moderert. Er en form for forskjellsbehandling her inne, som faktisk er frastøtende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...