Gå til innhold

Smerter i ansiktet og stress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som opplever det?

For mange år siden var jeg i en jobbsituasjon som stresset meg veldig med mye smerter i muskulatur og i ansiktet. Ble sykemeldt og sluttet etterhvert.

Nå er jeg i en helt annen situasjon, men begynte i en ny jobb som føltes helt feil og stresset meg veldig. Anspente meg sånn og satt til slutt med smerter i ansiktet og bihulene foran pc. fikk ikke sove og endte opp med en gedigen forkjølelse og bihule betennelse som har vart lenge. Sistnevnte har begynt å gi seg, men i dag har jeg hatt mye ansiktssmerter pga noe annet som stresser meg. Det er som om ansiktshuden spenner seg og det gjør forferdelig vondt, går fra bihulene over pannen nedover til kjeven. Har ikke hatt denne typen smerte siden forrige sykmelding og det er så plagsomt. Er det flere som sliter med dette i perioder? Hva gjør dere?

Anonymkode: 046aa...ccf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slike smerter og går på fysioterapi for blant annet det. Har også prøvd biteskinne som også hjalp ei stund, men så smakte den så grusomt at jeg ikke taklet det. (Har tannlegeskrekk og fobi mot ting som har med munn å gjøre) 

Fysioterapeuten min er flink til å massere/klype på anspent muskulatur i nakke, hals og kjeve, så jeg har blitt "avhengig" av å dra dit en gang i uka for å ikke få massiv hodepine og problemer med kjeve og nese/bihuler. Tror ikke hun skjønner hvor mye hun hjelper meg!

Har også fått tips om å gape og gjøre grimaser, noe jeg som oftest kommer på når jeg er ute og kjører bil. Så nå ser jeg ofte ut som en tulling når jeg kommer kjørende. 😅

Smertene mine kommer av angst, stress og generell anspenthet. 

Anonymkode: db1f3...e9f

Skrevet

Jeg har og gått regelmessig til fysioterapeut men nå er det faktisk en stund siden, fordi jeg var blitt så bra. Men da må jeg nok ta turen tilbake igjen.. Kanskje jeg rett og slett må masseres jevnlig for å holde det i sjakk. Mye stress og angst her og, selv om andre sikkert ikke skjønner døyten av hvorfor .. Irriterer meg sånn, for jeg var blitt så bra helt til jeg tok den drittjobben, det ble begynnelsen på et lite helvete for meg.

Hadde bittskinne før jeg og, men takler ikke å bruke det 😫

Men tusen takk for svar ❤️

Anonymkode: 046aa...ccf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...