AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Del Skrevet 9. februar 2024 Sønnen min har feber.. øretermometeret viser 39,7. måtte dobbeltsjekke med rompetermomteteret. Den viser 39,1. samme skjedde i går. Jeg har braun øretermometer som er best i test.. hvilken stoler man på ? Anonymkode: c8dde...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Del Skrevet 9. februar 2024 Prøvde du rompetermometeret i øret, og øretermometeret i rompa? Anonymkode: 082d0...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 9. februar 2024 #3 Del Skrevet 9. februar 2024 Det er vel naturlig forskjell på de forskjellige stedene man tar tempen... Ikke at jeg vet noe mer detaljert om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #4 Del Skrevet 9. februar 2024 Brukt rett er rektal måling mer nøyaktig. Men her har det ingenting å si. barnet har feber, og det er det eneste du trenger å vite, samt om tempen går opp eller ned etter febernedsettende. Anonymkode: 7cfcc...a2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Del Skrevet 9. februar 2024 Alltid rompa som er riktigst. Kjernetemperatur. På infeksjonsmedisin der jeg jobber blir det kun målt rektalt. Anonymkode: dfdc0...f5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #6 Del Skrevet 9. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Sønnen min har feber.. øretermometeret viser 39,7. måtte dobbeltsjekke med rompetermomteteret. Den viser 39,1. samme skjedde i går. Jeg har braun øretermometer som er best i test.. hvilken stoler man på ? Anonymkode: c8dde...b7b Almenntilstanden er vel viktigst? Anonymkode: 351a9...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet 10. februar 2024 #7 Del Skrevet 10. februar 2024 Spiller det noen rolle om temperaturen 39.1 eller 39.7,da? Det viktigste er allmenntilstanden. Hvis barnet er dårlig og du gir febernedsettende kan du jo måle for å se om feberen går ned som følge av medisineringen; det kan være greit å vite. Med mindre du er veldig bekymret for barnet og tror det kan trenge helsehjelp, hvorfor plage et sykt barn med rektale målinger? La barnet hvile, gi drikke og eventuelt mat om det vil ha, så blir det normalt sett bedre i løpet av noen dager. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #8 Del Skrevet 10. februar 2024 Det er rektal måling som regnes som nøyaktig. Men jeg forholder meg likevel til øretermometer med mindre barna skulle ha veldig høy feber og nedsatt allmenntilstand slik at jeg blir bekymret for dem. De få gangene den ene har vært på legevakt og sykehus (pga. pusteproblemer ifbm luftveisinfeksjon) har de sjekket temperaturen med pannetermometer der. Jeg har kontrollsjekket øretermometeret med rektal måling på meg selv, og det viste også overraskende nok høyere i øret. Det kan jo være greit å vite om at det kan bli feil den veien, for jeg forestilte meg at det var motsatt. Jeg har f.eks. unnlatt å gi barna febernedsettende med 40 i feber i øret fordi de har løpt rundt, drukket nok og generelt vært i god form. Da har jeg tenkt at det kan godt hende temperaturen reellt sett er lavere. Men uansett er det allmenntilstanden som er viktig. Anonymkode: 29429...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå