Gå til innhold

Overnatte i telt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan liggeunderlag er best å ha på telttur? Noe som er enkelt å få luft i og luft ut igjen. Ikke veier for mye. Hvordan får man luft inn og ut av liggeunderlag ?
 

Hvordan sovepose er greit å ha?

Er pop up telt greie? 
 

Jeg er en amatør så må ha enklest mulig både liggeunderlag, sovepose og telt.

Anonymkode: b0775...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og billigst mulig. Skal ikke overnatte i telt så ofte.

Anonymkode: b0775...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller leid ordentlig utstyr enn å kjøpt veldig billig. Hvis du skal overnatte på sommer og værvarselet er sol hele uka så er det greit nok med noe fra Europris, men ellers kan du få en veldig dårlig opplevelse. 

Anonymkode: f1cf5...8be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pop up! De poper ikke ned igjen!

Hvilken årstid? Se på comfort temperatur på posen og er du en frysepinne så tenk at du trenger enda ca ti grader mer enn comfort temp. 

Anonymkode: ba80e...870

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du overnatte i telt nå på vinteren? I såfall så bør du ha ett isolerende underlag i tillegg til det oppblåsbare, telt med innertelt (slipper kondensen) også må du ha en sovepose med god temperaturgrense. 

Lån på frivillighetssentralen, mye bedre enn å ha liggende hjemme om det knapt blir brukt. Da trenger du bare kjøpe en lakenpose som du kan bruke inni soveposen om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris har slike vattposer/sovepose til billig penge,liggeunderlag også.

Anonymkode: 5600f...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spinner skrev (40 minutter siden):

Begynn med noe slikt:

https://www.obs.no/sport-og-fritid/tur/liggeunderlag/2383567

Veier ingenting, men tar litt plass utenpå sekken. Legg noe granbar eller lyng under så blir det like mykt som de beste oppblåsbare.