Gå til innhold

Skummelt å date!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dame i 40 årene som er singel etter 20 års samboerskap. Lastet ned Tinder i høst. Møtt 5 menn. 4 av de møtte jeg kun en gang. 5. mann datet jeg i 2-3 mnd inntil han droppet meg i forrige uke. Og jeg er både overrasket og  kjempe lei meg. Grunnen til det er at jeg syns vi har hatt det supert. Han har også gitt uttrykk for det. Han har ofte tatt initiativ til å møtes, sagt og skrevet at han gleder seg til å sees. Sendt hyggelige meldinger med hjerter. Ja, ingenting som har tydet på at han har vært usikker helt til han dagen etter en veldig bra date skriver han ikke vil mer. Dagen før, altså den dagen vi var sammen sendte han meg meldinger hvor han blant annet takket for bra date. 
Dette var en veldig bra mann i 50 årene, med alt på stell. Likte han kjempe godt fra første møte. Jeg var ærlig på at jeg syns dating er skummelt og at jeg var livredd for å bli såret. Han forstod det og vi var enige om å være ærlige og snakke sammen. Noe jeg trodde vi var. Han var også ute etter noe langvarig og seriøst.
til poenget! Jeg har fått skrekken for å date. Selvsagt lov å avslutte. Men jeg syns det var rart å bruke 2-3 mnd på å finne det ut og enda rarere at det kom så plutselig og uventet. Har jeg på en måte vært litt uheldig? Eller er dette helt normalt og jeg som overreagerer? Jeg er jo helt ny og uerfaren med å date, og nå frister det null å forsøke igjen. 

Anonymkode: ca7ba...7cb

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv opplevd det samme flere ganger. Men om det er normalen håper jeg ikke. Velger å tenke at jeg har vært litt uheldig😆 Å date er ikke for pyser! Man gir av seg selv og satser alt. Ganske kjipt når man plutselig blir "kastet i søppla". Men du får tenke at det er hans tap og ikke ditt, at du fortjener bedre og at det venter noen som er bedre for deg! Ikke gi opp, man må bare prøve videre. Lykke til☺️

Anonymkode: 490a2...9ee

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Ja, det er litt skummelt å date for man risikerer sånne episoder og selv om du ikke har noen garanti for at det ikke skjer igjen er det verdt å fortsette. Jeg møtte mange på 1.dater og hadde noen lengre date-perioder med et par stykk hvor jeg trodde det kanskje kunne bli noe hvor det endte rart/vondt/respektløst. Du overreagerer ikke, det er en grunn til at mange aldri tør å date, det er sårbart og nært og det gjør vondt når det ikke går. Men det går over.

På et tidspunkt ble jeg skikkelig lei og gav opp, men var innom appen av og til og chattet litt uten den helt store troen. Tenkte jeg skulle date om jeg ble spurt så sant profilen var ok og samtalen på chatten var ok. Gikk derfor på dates igjen.

Så dukket plutselig han opp. Jeg var så lei at jeg tok det ikke seriøst og var så laidback i begynnelsen at jeg nå grøsser over tanken på at jeg risikerte å aldri få denne mannen fordi jeg var så på bakbeina og hadde gitt opp. Men det ble oss og jeg sier det til han hver eneste dag; du er det beste som har skjedd meg. Men jeg ville aldri funnet han om jeg ikke hadde fortsatt. Så jeg skjønner du er lei deg og skuffet, men selv når du mister troen så fortsett. Det ordner seg.

Anonymkode: 16b41...ec5

• Liker 5
  • Hjerte 4
Skrevet

Jeg gar vært i begge ender av det der og kan forklare. 

Jeg har nå snakket med en mann jeg har helt nydelig naturlig kommunikasjon med.  Er egentlig forelsket i ham tror jeg. Men han ble litt mer kald et par dager siden og nå har jeg ikke fått noe melding fra ham. Jeg vil ikke sende melding, fordi jeg maser ikke og er ikke desperat, men håper å få en når han evt skulle bli klar.  Ut i fra den litt korte kalde tonen på de siste meldinger kan jeg lese at han ikke er interessert i å snakke med meg nå. Ser han er på snap, så han har sikkert funnet noen nærmere, eller mer villig til å sende kroppsbilder. Eller bare ikke har tid og energi. 

Har også hatt naturlig kommunikasjon med en jeg snakket med fra USA, som var for ung. En fra Nederland, som var i forhold...finnes flere for meg de er bare så få og langt i mellom. 

Jeg har også to menn som er helt gal etter meg.

Den ene har jeg utelukker som venn, men han vil mer. Den andre vil jeg droppe nå, han ble altfor kvelende obsessed.... begge disse begynte tidlig å snakke om hiftemål eller lignende. Altfor tett på meg. Ble turn off, så måtte ike helt droppe de, men ha litt mer space. 

Dating er vanskelig, blir mye prøving og feiling. 

Anonymkode: 27771...03f

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Normalen er 2-3 mnd ja. Det er den tiden en virkelig får kjenne på hva en føler. At han droppet deg betyr ikke at han ikke likte deg. Men han kjente på at han ikke fikk de dypere følelsene for deg. Det er jo en ærlig sak, men selvfølgelig kjipt og litt barnslig å bare si «Jeg vil ikke mer»

Du må bare møte den ene der alt faller på plass og ikke stopp med å dele hele versjonen av deg. Du vil jo ha en som vil ha alt du er og innebærer.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ut i fra den litt korte kalde tonen på de siste meldinger kan jeg lese at han ikke er interessert i å snakke med meg nå. Ser han er på snap, så han har sikkert funnet noen nærmere, eller mer villig til å sende kroppsbilder. Eller bare ikke har tid og energi. 

Har også hatt naturlig ...

Hvordan ser du at han er på Snap ?

Anonymkode: dcd42...5da

Skrevet

Ja det er skummelt. Har vært i samme situasjon. Etter en dårlig opplevelse er det fort å gå lei og ta en pause. Men så begynner behovet/savnet å krype innpå en igjen. Det blir litt prøving og feiling, men det må en jo gjennom skal en nå målet tenker jeg..jeg har truffet et fin fyr i noen uker nå. Spennende, men tar ingenting for gitt. En blir litt avventende når en har feila endel. Men så plutselig går det bra og så er alt verdt det❤️

Anonymkode: 12e10...9a5

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan ser du at han er på Snap ?

Det er grønn prikk ved avatar sirkelen når man trykker på venner. Den kan skrus av i settings, men er grønn prikk der betyr det at vedkommende har vært på snap kort tid siden. 

Skrevet
WhisperingWind skrev (1 time siden):

Normalen er 2-3 mnd ja. Det er den tiden en virkelig får kjenne på hva en føler. At han droppet deg betyr ikke at han ikke likte deg. Men han kjente på at han ikke fikk de dypere følelsene for deg. Det er jo en ærlig sak, men selvfølgelig kjipt og litt barnslig å bare si «Jeg vil ikke mer»

Du må bare møte den ene der alt faller på plass og ikke stopp med å dele hele versjonen av deg. Du vil jo ha en som vil ha alt du er og innebærer.

At han ikke ville mer og sa det er en ting. Det som gjør dette vanskelig for meg er at han ga tydelige signaler på at han likte meg, ville treffes mer, ja alt tydet på at dette kunne bli noe. Så det er det å avslutte helt ut av det blå jeg reagerer på. Syns slemt å sende meldinger ene dagen med hjerter og snakk om neste møte for så å plutselig avslutte dagen etter 

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er grønn prikk ved avatar sirkelen når man trykker på venner. Den kan skrus av i settings, men er grønn prikk der betyr det at vedkommende har vært på snap kort tid siden. 

Får ikke det opp grønn prikk på noen av mine venner jeg, og jeg har påskrudd den settingen... ? 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Får ikke det opp grønn prikk på noen av mine venner jeg, og jeg har påskrudd den settingen... ? 

Merkelig, ja jeg har grønn prikk på flere. 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

At han ikke ville mer og sa det er en ting. Det som gjør dette vanskelig for meg er at han ga tydelige signaler på at han likte meg, ville treffes mer, ja alt tydet på at dette kunne bli noe. Så det er det å avslutte helt ut av det blå jeg reagerer på. Syns slemt å sende meldinger ene dagen med hjerter og snakk om neste møte for så å plutselig avslutte dagen etter 

Ts

Kan hende det er slemt, men kan også være konfliktsky, har et ønske om å ikke såre, men kløner det til veldig med å være med på hjertesending (for det var vel ikke bare han som sendte hjerter?), selv om han innerst inne vet at det ikke er reellt.

Kan være at han tok et oppgjør med seg selv og fant ut at det er dumt å late som når han ikke er sikker og så tok en vanskelig beslutning.

Kanskje snakke med han om hvorfor han gjorde det på denne måten? Om ikke annet for å få en avslutning og en forklaring for deg selv og din videre dating?

Skrevet
Fjompenisse skrev (28 minutter siden):

Kan hende det er slemt, men kan også være konfliktsky, har et ønske om å ikke såre, men kløner det til veldig med å være med på hjertesending (for det var vel ikke bare han som sendte hjerter?), selv om han innerst inne vet at det ikke er reellt.

Kan være at han tok et oppgjør med seg selv og fant ut at det er dumt å late som når han ikke er sikker og så tok en vanskelig beslutning.

Kanskje snakke med han om hvorfor han gjorde det på denne måten? Om ikke annet for å få en avslutning og en forklaring for deg selv og din videre dating?

Han som sendte hjerter for første gang etter siste date, dagen før han avsluttet. Jeg kontakter han ikke igjen, så kommer ikke til å spørre selv om det kanskje hadde vært bra for meg. 
Jeg håper han kontakter meg igjen. Men vet jo han ikke gjør det.
Noe jeg også reagerte på mens vi datet var at han fortsatt var aktiv på Tinder. Han matchet med en bekjent av meg, etter å ha datet meg i 2 mnd.  Jeg ble lei meg av det. Men turte ikke å konfrontere han med det. 
Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Han som sendte hjerter for første gang etter siste date, dagen før han avsluttet. Jeg kontakter han ikke igjen, så kommer ikke til å spørre selv om det kanskje hadde vært bra for meg. 
Noe jeg også reagerte på mens vi datet var at han fortsatt var aktiv på Tinder. Han matchet med en bekjent av meg, etter å ha datet meg i 2 mnd.  Jeg ble lei meg av det. Men turte ikke å konfrontere han med det. 
Ts

Ohhh. Det er rødt flagg. De jeg har datet har slettet appen etter en date eller to. Vi var klar på at vi var ekslusive.

Kjæresten slettet også appen etter en uke. Vi slettet begge profilene vår etter 1 mnd.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts

Da er det nok som du skriver at han ikke var en ok person, ingen bra måte å oppføre seg på.

Men ikke alle menn er som ham, synes ikke denne opplevelsen bør skremme deg fra å forsøke mer.
Personlig har jeg ikke begynt noe dating enn så lenge, spent på hva som venter meg...

• Nyttig 1
Skrevet

Høres vel ut som han kan ha spilt på flere hester, og at du nå kanskje er satt på vent, eller at han ikke tør å være ærlig. Kan også være at han er konfliktsjy og ikke vil fortsette med deg. 

Jeg datet også flere samtidig på første date, men har etter det alltid fokusert på en person, og samtidig vært ærlig med de jeg har truffet på, det fortjener alle! 

Tenker at dere damer bør være varsom med menn som lovebomber! Jeg opplever i det jeg har av bakgrunnsmateriale på undersøkelser og de jeg har hørt om som lovebomber, at de ofte er ganske kontrollerende og ikke bra menn. 

• Liker 1
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (25 minutter siden):

Høres vel ut som han kan ha spilt på flere hester, og at du nå kanskje er satt på vent, eller at han ikke tør å være ærlig. Kan også være at han er konfliktsjy og ikke vil fortsette med deg. 

Jeg datet også flere samtidig på første date, men har etter det alltid fokusert på en person, og samtidig vært ærlig med de jeg har truffet på, det fortjener alle! 

Tenker at dere damer bør være varsom med menn som lovebomber! Jeg opplever i det jeg har av bakgrunnsmateriale på undersøkelser og de jeg har hørt om som lovebomber, at de ofte er ganske kontrollerende og ikke bra menn. 

Han var tydelig på at han ikke ville mer. Så jeg er nok ikke satt på vent. 

han har gitt en del komplementer, men vil vel ikke si lovebombing. 

Jeg er nok naiv, jeg tror at bra oppegående godt voksne menn er ærlige med gode intensjoner. Særlig fordi vi snakket om det.

det som er forbaska er at jeg likte han super godt. Blir sjeldent forelsket, men ble det i han. 

ts

• Hjerte 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han var tydelig på at han ikke ville mer. Så jeg er nok ikke satt på vent. 

han har gitt en del komplementer, men vil vel ikke si lovebombing. 

Jeg er nok naiv, jeg tror at bra oppegående godt voksne menn er ærlige med gode intensjoner. Særlig fordi vi snakket om det.

det som er forbaska er at jeg likte han super godt. Blir sjeldent forelsket, men ble det i han. 

ts

Da vet du at du kan bli forelsket og det vil skje igjen. Ta det som en bra ting!

Skrevet

Derfor dater ikke jeg. Har også vært i et 18 år langt forhold/ekteskap. Jeg orker det bare ikke. Jeg forstår ikke menn eller hva de vil. En jeg kjenner fra før flørter med meg men jeg synes det er slitsomt rent mentalt.  Jeg liker han men vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det annet enn å være hyggelig tilbake. Nettdating er helt uaktuelt for meg. 

Anonymkode: 385b0...2c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts

Omtrent sånn skjedde det for meg og, men vi datet enda lengre. Det er dritkjipt. Jeg gikk i kjelleren.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...