Gå til innhold

Grammatikknazistene på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ordet*

Anonymkode: 56ee1...d94

Nei. Det heter å komme til orde 🤭

Anonymkode: f36a5...6d8

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 uansett ikke "verre" enn alle som sutrer over påstått "troll" i annen hver tråd omtrent...      

Anonymkode: b8ab0...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg retter ikke på noen, og har ofte masse skrivefeil selv. Vi alle har ulike skrivestiler. Og det inkluderer feil vi gjør, i større eller mindre grad. På et forum som kvinneguiden, med mange anonyme brukere, er det et viktig verktøy for å kjenne igjen brukere. Om man retter feilene, vil det bli vanskeligere å kjenne folk igjen. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 10.2.2024 den 5.27):

Og rette på andre er fullstendig unødvendig og er mangel på folkeskikk 

Å rette på andre...

Så hvis noen forsøker å fortelle deg at du gjør noe på feil måte, f.eks. i jobben din, da avfeier du det hele som dårlig folkeskikk? Så deilig det må være å pakke seg selv inn i bobleplast ved å kategorisere andres oppriktighet som noe stygt...

Anonymkode: c76fe...119

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 22.43):

Eg blir oppgitt dersom det er 2 skrivefeil i kvar setning. Tydelig at mange skriv på mobilen, ikkje les gjennom det dei sjølve skriv eller rett og slett ikkje bryr seg. 

Anonymkode: ab15d...a97

2?  To! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg ikke om stavefeil, men synes det kan være slitsomt å lese lange tekster hvor TS ikke klarer å bruke hun/henne riktig. Det går utover leseforståelsen.

Anonymkode: 52385...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å rette på andre...

Så hvis noen forsøker å fortelle deg at du gjør noe på feil måte, f.eks. i jobben din, da avfeier du det hele som dårlig folkeskikk? Så deilig det må være å pakke seg selv inn i bobleplast ved å kategorisere andres oppriktighet som noe stygt...

Anonymkode: c76fe...119

Kjører gravemaskin så får ikke gjort så mye feil men når folk som ikke kan noe om graving blander seg inn så sier jeg ifra til dem ja ellers ville kvaliteten på arbeidet vært så dårlig at de hadde klaget garantert  men ja folk klager jo også om jeg gjør noe bra så 
 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 15.20):

Noen ganger fremstår det som kverulering. Hvis intensjonen kommer tydelig fram og man begår en hendig feil med tegnsetting eller staving.

Andre ganger kan tekst og språk være utydelig, eller stavefeilen kan gi leseren lyst til å stikke en gaffel i øyeeplet. I slike tilfellet synes jeg at det er greit å si ifra på en høflig måte.

»Insjinativ» gjør vondt i setemusklaturen min…

Anonymkode: cc241...796

Du mener antagelig "en hendelig feil"?

- og du tenkte på "tilfeller" og "setemuskulaturen"?

;)

Anonymkode: 1a6f5...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...