AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Mannen min har en uvane med å slafse tyggis. Han tygger i timesvis hver dag. Jeg er sensitiv for lyd (ja, jeg er sær der, innrømmer det) og har pratet med han om dette en million ganger. For meg er det så ille at det faktisk blir turn-off! For å illustrere - i går kjørte vi hjem sammen fra jobb i 17-tiden. Han tygger tyggis hele veien hjem og frem til vi spiste middag klokken 20:30. Etter middagen tar han seg en ny tyggis og slafser på den til han legger seg. Jeg har forklart han hva det gjør med meg. At jeg tet og slett har lyst til å klaske han i fjeset med en stekepanne og definitivt ikke har lyst på sex! Men han synes bare jeg er sær og sier at jeg må akseptere han som han er. Hjelp! Hvordan kan jeg få han til å forstå? Og i det minste få han til å tygge litt færre timer med tyggis?? Anonymkode: aca86...653 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 Hvilken lyddemping bruker du i hverdagen? Musikk? Ørepropper? Andre ting? Det enkleste er vel at dere ikke reiser sammen. Anonymkode: ea9c9...343
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Han må bare akseptere hvordan du er, og ved det velge mellom tyggisen og sex. Anonymkode: b80dc...4ac 3
MariaIsabel Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 (endret) Skjønner deg godt, tyggisslafsing er grusomt ... 🥴 Endret 8. februar 2024 av MariaIsabel 2 1
Hannah80 Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 Skjønner deg godt. Tyggis skulle ha vært forbudt. Absolutt en av de verste lydene jeg vet om. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Han må bare akseptere hvordan du er, og ved det velge mellom tyggisen og sex. Anonymkode: b80dc...4ac Høres ut til at tyggisen allerede har seiret. Det kan hende du har misofoni. Anonymkode: 04944...d66 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Høres ut til at tyggisen allerede har seiret. Det kan hende du har misofoni. Anonymkode: 04944...d66 Ja, det kan hende jeg har misfoni. Har tenkt tanken. Men jeg overlever mange andre lyder, utenom smatte/slafse-lyder. Takk for svar, alle sammen! Godt å høre at det ikke bare er meg som misliker lyden! Jeg bruker en del ørepropper. Men det er jo drepen for en god samtale..! Anonymkode: aca86...653
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 Og dette er noe han begynte med etter han ble mannen din? 🤣 Anonymkode: fe079...f33
Hannah80 Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bruker en del ørepropper. Men det er jo drepen for en god samtale..! Anonymkode: aca86...653 Tyggis-slafsing er også drepen for en god samtale😉 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #10 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og dette er noe han begynte med etter han ble mannen din? 🤣 Anonymkode: fe079...f33 Det var godt skjult for meg første 2 årene, før han slapp seg løs. Anonymkode: aca86...653
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #11 Skrevet 10. februar 2024 Slafsing med tyggis er ekkelt uansett om man har problem med lyd eller ei! Han driter seg jo ut. Han bør være takknemlig for at TS sier i fra. Dette kan være likestilt med buser som henger ut av nesen. Anonymkode: ae5fc...a31
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #12 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 17.14): Mannen min har en uvane med å slafse tyggis. Han tygger i timesvis hver dag. Jeg er sensitiv for lyd (ja, jeg er sær der, innrømmer det) og har pratet med han om dette en million ganger. For meg er det så ille at det faktisk blir turn-off! For å illustrere - i går kjørte vi hjem sammen fra jobb i 17-tiden. Han tygger tyggis hele veien hjem og frem til vi spiste middag klokken 20:30. Etter middagen tar han seg en ny tyggis og slafser på den til han legger seg. Jeg har forklart han hva det gjør med meg. At jeg tet og slett har lyst til å klaske han i fjeset med en stekepanne og definitivt ikke har lyst på sex! Men han synes bare jeg er sær og sier at jeg må akseptere han som han er. Hjelp! Hvordan kan jeg få han til å forstå? Og i det minste få han til å tygge litt færre timer med tyggis?? Anonymkode: aca86...653 Når lyd gjør vondt – autisme og nedsatt lydtoleranse. Anonymkode: 4b44f...972 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #13 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 17.14): Mannen min har en uvane med å slafse tyggis. Han tygger i timesvis hver dag. Jeg er sensitiv for lyd (ja, jeg er sær der, innrømmer det) og har pratet med han om dette en million ganger. For meg er det så ille at det faktisk blir turn-off! For å illustrere - i går kjørte vi hjem sammen fra jobb i 17-tiden. Han tygger tyggis hele veien hjem og frem til vi spiste middag klokken 20:30. Etter middagen tar han seg en ny tyggis og slafser på den til han legger seg. Jeg har forklart han hva det gjør med meg. At jeg tet og slett har lyst til å klaske han i fjeset med en stekepanne og definitivt ikke har lyst på sex! Men han synes bare jeg er sær og sier at jeg må akseptere han som han er. Hjelp! Hvordan kan jeg få han til å forstå? Og i det minste få han til å tygge litt færre timer med tyggis?? Anonymkode: aca86...653 CALMER® SOFT The new hug for your ears. Calmer® Soft is a life-changing earplug alternative worn in the ear to gently reduce annoying noises. It doesn't block sound or make you feel isolated. Anonymkode: 4b44f...972
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #14 Skrevet 10. februar 2024 Du overdriver ikke en smule fordi du er så innmari sensitiv, da? En venninne fortalte om ei i slekten hennes som er så overfølsom (diagnose) at hun knapt orker å sitte sammen med andre og spise middag. Og hun klager og bærer seg over de som sitter i kantina på jobben og spiser når hun er der, det er selvsagt alle andre som er problemet. Det er ganske slitsomt for andre at man ikke tåler den minste lyd, også... Anonymkode: 98a8a...1c9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #15 Skrevet 10. februar 2024 Klassisk misofoni det der, hvis du får helt irrasjonelle følelser av lyden. Føler deg gal rett og slett? Men kan han ikke tygge tyggegummi uten å slafse? Jeg hater lyden av tyggegummi, særlig de son lager den knippelyden i jekslene. Uff. Men man kan fint kose seg med tyggegummi uten åpen munn og slafsing 😬 Jeg tygger selv tyggegummi "inni" munnen og uten lyd. Og heller ikke i flere timer da 😂 Anonymkode: d16be...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå