AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Skal legges inn på DPS døgnavdeling i morgen. Er pissnervøs. PSykologen min nevnte at om jeg ikke var med på nok aktiviteter så mister jeg plassen min. Jeg ser ikke helt poenget for meg å være meg på alle sosiale aktiviteter som ikke har noe med psyken min å gjøre. Mister jeg virkelig plassen min om jeg ikke er med på biljard eller felles trening? Sliter veldig med å bli kjent med fremmede folk, og jeg klarer hvertfall ikke å prestere forran masse fremmede. Det å spille fotball/biljard/trene forran andre er EKSTREMT ubehagelig for meg, grunnet at jeg alltid har blitt mobba fordi jeg suger i sånt. Kommer ikke til å takle å gjøre sånne ting forran andre, får skikkelig angst. Er det virkelig et must? Anonymkode: 62be7...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 Svært så mange tråder du skal lage om denne innleggelsen din, da. Der jeg har vært lagt inn tidligere har jeg deltatt på de aktivitetene jeg selv ønsker. Antar at jeg deltok på rundt 50% av tilbudet, hvorav mesteparten var gruppeterapi/gruppesamtaler. Var på noe egentrening/gymtid også, men ikke organisert sport. Jeg er heller ikke så glad i det. Jeg tviler på at du mister plassen om du ikke deltar på aktiviteter du ikke liker. Men om du kun vil sitte alene på rommet uten å bli kjent med andre, tenker jeg du like gjerne kan gjøre det hjemme. Det er trangt om plassene, og om du ikke har planer om å legge i noen egeninnsats synes jeg ærlig talt det er litt egoistisk. Slike innleggelser er ikke akuttpsyk, men for folk som vil jobbe med å bedre psyken sin. Bruk tiden på å utfordre deg selv. Husk at du er i helt trygge rammer, og om følelsene tar overhånd har du alltid personale rundt deg. Anonymkode: 2221d...1db 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svært så mange tråder du skal lage om denne innleggelsen din, da. Der jeg har vært lagt inn tidligere har jeg deltatt på de aktivitetene jeg selv ønsker. Antar at jeg deltok på rundt 50% av tilbudet, hvorav mesteparten var gruppeterapi/gruppesamtaler. Var på noe egentrening/gymtid også, men ikke organisert sport. Jeg er heller ikke så glad i det. Jeg tviler på at du mister plassen om du ikke deltar på aktiviteter du ikke liker. Men om du kun vil sitte alene på rommet uten å bli kjent med andre, tenker jeg du like gjerne kan gjøre det hjemme. Det er trangt om plassene, og om du ikke har planer om å legge i noen egeninnsats synes jeg ærlig talt det er litt egoistisk. Slike innleggelser er ikke akuttpsyk, men for folk som vil jobbe med å bedre psyken sin. Bruk tiden på å utfordre deg selv. Husk at du er i helt trygge rammer, og om følelsene tar overhånd har du alltid personale rundt deg. Anonymkode: 2221d...1db Vil også legge til at de aller fleste andre der suger i sport. Det er psykiatrisk innleggelse, ikke toppidrettslinja. Vil anslå at mange andre der også har lang erfaring med mobbing. Anonymkode: 2221d...1db 5 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 26 minutter siden, AnonymBruker said: Svært så mange tråder du skal lage om denne innleggelsen din, da. Der jeg har vært lagt inn tidligere har jeg deltatt på de aktivitetene jeg selv ønsker. Antar at jeg deltok på rundt 50% av tilbudet, hvorav mesteparten var gruppeterapi/gruppesamtaler. Var på noe egentrening/gymtid også, men ikke organisert sport. Jeg er heller ikke så glad i det. Jeg tviler på at du mister plassen om du ikke deltar på aktiviteter du ikke liker. Men om du kun vil sitte alene på rommet uten å bli kjent med andre, tenker jeg du like gjerne kan gjøre det hjemme. Det er trangt om plassene, og om du ikke har planer om å legge i noen egeninnsats synes jeg ærlig talt det er litt egoistisk. Slike innleggelser er ikke akuttpsyk, men for folk som vil jobbe med å bedre psyken sin. Bruk tiden på å utfordre deg selv. Husk at du er i helt trygge rammer, og om følelsene tar overhånd har du alltid personale rundt deg. Anonymkode: 2221d...1db Handler ikke om at jeg er egoistisk, men jeg ser ikke helt poenget i å være med på fotball osv, når jeg kan være med på andre ting som faktisk gjør psyken min bedre. Anonymkode: 62be7...1ce
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 Min mann var innlagt 1uke i desember. Viktig å være sosial men nei, du må ikke være med på alt om du ikke vil. samtaler får du hver dag mener jeg. Lykke til. Det går nok bra skal du se Anonymkode: 8057b...ba7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Svært så mange tråder du skal lage om denne innleggelsen din, da. Der jeg har vært lagt inn tidligere har jeg deltatt på de aktivitetene jeg selv ønsker. Antar at jeg deltok på rundt 50% av tilbudet, hvorav mesteparten var gruppeterapi/gruppesamtaler. Var på noe egentrening/gymtid også, men ikke organisert sport. Jeg er heller ikke så glad i det. Jeg tviler på at du mister plassen om du ikke deltar på aktiviteter du ikke liker. Men om du kun vil sitte alene på rommet uten å bli kjent med andre, tenker jeg du like gjerne kan gjøre det hjemme. Det er trangt om plassene, og om du ikke har planer om å legge i noen egeninnsats synes jeg ærlig talt det er litt egoistisk. Slike innleggelser er ikke akuttpsyk, men for folk som vil jobbe med å bedre psyken sin. Bruk tiden på å utfordre deg selv. Husk at du er i helt trygge rammer, og om følelsene tar overhånd har du alltid personale rundt deg. Anonymkode: 2221d...1db Slike innleggelser kan være akutt jo. Anonymkode: 8057b...ba7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Slike innleggelser kan være akutt jo. Anonymkode: 8057b...ba7 Dette er ikke snakk om en akuttinnleggelse. Ts har laget flere andre tråder om akkurat samme tema. Dette er en planlagt innleggelse på DPS, ikke PAM. Anonymkode: 2221d...1db 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Handler ikke om at jeg er egoistisk, men jeg ser ikke helt poenget i å være med på fotball osv, når jeg kan være med på andre ting som faktisk gjør psyken min bedre. Anonymkode: 62be7...1ce Som jeg skrev behøver du ikke å være med på det du ikke vil. Men du gir inntrykk av i denne tråden, og alle andre trådene dine, at du ikke ønsker å delta så mye verken i tilbudet eller det sosiale. Og det synes jeg er egoistisk. Du trenger ikke å være med på sport, men du må selv ta ansvar for å få noe ut av oppholdet ditt. Det kommer til å gå kjempebra, og det er over mye raskere enn du tror. Men du må legge i egeninnsats, og du bør bli kjent med de andre på avdelingen din. Alle sammen er i akkurat samme posisjon som deg. Anonymkode: 2221d...1db 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Handler ikke om at jeg er egoistisk, men jeg ser ikke helt poenget i å være med på fotball osv, når jeg kan være med på andre ting som faktisk gjør psyken min bedre. Anonymkode: 62be7...1ce Nei,da kan du bare droppe innleggelsen da hvis du ikke ser noe vits med noe som helst Anonymkode: d6550...833 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #10 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal legges inn på DPS døgnavdeling i morgen. Er pissnervøs. PSykologen min nevnte at om jeg ikke var med på nok aktiviteter så mister jeg plassen min. Jeg ser ikke helt poenget for meg å være meg på alle sosiale aktiviteter som ikke har noe med psyken min å gjøre. Mister jeg virkelig plassen min om jeg ikke er med på biljard eller felles trening? Sliter veldig med å bli kjent med fremmede folk, og jeg klarer hvertfall ikke å prestere forran masse fremmede. Det å spille fotball/biljard/trene forran andre er EKSTREMT ubehagelig for meg, grunnet at jeg alltid har blitt mobba fordi jeg suger i sånt. Kommer ikke til å takle å gjøre sånne ting forran andre, får skikkelig angst. Er det virkelig et must? Anonymkode: 62be7...1ce Tror ikke man MÅ trene, fotball, turer osv, men det finnes andre aktiviteter. Noen strikker, spiller instrumenter, spiller spill, sjakk, quiz, tegning/maling osv. Hvis du har fått beskjed om at du mister plassen hvis du ikke deltar så velg andre aktiviteter enn trening hvis det er verst.. Anonymkode: b2261...486 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #11 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slike innleggelser kan være akutt jo. Anonymkode: 8057b...ba7 Nei innleggelse på Dps døgn er ikke en akuttinnleggelse Anonymkode: d6550...833 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #12 Skrevet 8. februar 2024 Du bør i alle fall prøve tingene en gang og se. Blir det vanskelig, kan du snakke med miljøkontaktene om det, og kanskje få hjelp til hvordan du kan stå i det/hvordan aktivitetene kan tilpasses slik at du klarer å være med. Dagene på psyk er lange, så hvis du klarer å være med på noe vil du nok ha utbytte av det. Kanskje ikke alt passer for deg, men kanskje blir du overrasket over hvordan det er. Anonymkode: 8d9b5...d25 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #13 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei innleggelse på Dps døgn er ikke en akuttinnleggelse Anonymkode: d6550...833 Døgn er vel avdelingen man kommer til etter akutt tror jeg. Anonymkode: b2261...486
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #14 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Handler ikke om at jeg er egoistisk, men jeg ser ikke helt poenget i å være med på fotball osv, når jeg kan være med på andre ting som faktisk gjør psyken min bedre. Anonymkode: 62be7...1ce Hvor i all verden har du vært som ikke har fått med deg at trening påvirker psyken? At det å samspille med andre påvirker psyken? Det er jo en viktig del av en tilfriskningsprosess. Men når det er sagt så er det ikke uvanlig at en pasient slipper å delta på alle aktivitetene. Jeg har over førti innleggelser bak meg. Det vanlige for meg var at jeg deltok på tre av fire aktiviteter. Det var kravet for å være innlagt. Det var også et krav til meg at jeg satt i stuen og ikke på rommet. Du blir ikke frisk bare av å snakke med behandler eller kontaktpersonen din. Hvis det er det du trenger så er det poliklinisk behandling du er ute etter. Sengepost handler om alle disse andre tingene som kan gjøre deg frisk psykisk. Anonymkode: f208e...fd2 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #15 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Handler ikke om at jeg er egoistisk, men jeg ser ikke helt poenget i å være med på fotball osv, når jeg kan være med på andre ting som faktisk gjør psyken min bedre. Anonymkode: 62be7...1ce Fysisk aktivitet hjelper masse på flere psykiske problemer❤️ Anonymkode: 786d4...68a 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #16 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fysisk aktivitet hjelper masse på flere psykiske problemer❤️ Anonymkode: 786d4...68a Det går også ann å gå på turer med egen gruppe hvis man absolutt ikke vil trene osv.. Anonymkode: b2261...486 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #17 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Døgn er vel avdelingen man kommer til etter akutt tror jeg. Anonymkode: b2261...486 Nei, det stemmer ikke. Anonymkode: 2221d...1db
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #18 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil også legge til at de aller fleste andre der suger i sport. Det er psykiatrisk innleggelse, ikke toppidrettslinja. Vil anslå at mange andre der også har lang erfaring med mobbing. Anonymkode: 2221d...1db Og en del går på medisiner/prøver ut nye medisiner med litt ymse resultater på øye/hånd koordinasjon, hvor rask man er i reaksjonen og stemningsleie. Noe som hjalp meg i å bli bedre var å spørre meg selv "hvorfor er dette verre for meg enn for andre?", "hvorfor er jeg så spesiell at jeg ikke skal delta eller stilles samme krav til som de andre? Alle slike aktiviteter er veldig lavterskel og ment som et strd for alle. Det vil også være en fin og trygg arena å prøve ting som trigger angsten da det er personale der til å støtte deg. Anonymkode: c7f0d...11d 1
Admdir Skrevet 8. februar 2024 #19 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei innleggelse på Dps døgn er ikke en akuttinnleggelse Anonymkode: d6550...833 Ikke uttal deg så bastant når du ikke sitter med fasiten. Jeg har vært akutt innlagt på Døgnposten mange ganger! 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #20 Skrevet 8. februar 2024 Admdir skrev (3 minutter siden): Ikke uttal deg så bastant når du ikke sitter med fasiten. Jeg har vært akutt innlagt på Døgnposten mange ganger! Er ikke meg du siterer, men Ts skal altså ikke på akuttinnleggelse. Hun har skrevet mange tråder om dette. Anonymkode: 2221d...1db 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå