AileenK Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Sitat Jeg er i oppussingsmodus om dagen, og syns det er litt vanskelig å tenke frem i tid med det jeg har nå av møbler og farger og det som skal bli. Så jeg lurer på om det er noen kloke hoder som kan hjelpe meg? Jeg har en beige sofa, som til tider kan få litt rosa-skjær, ut fra lys den sees i. Det forsterkes kanskje også av at jeg pr nå har de hviteste hvite veggene ellers (kanskje, jeg vet ikke?😅). Det jeg ønsker innspill på er hvordan jeg kan dempe rosa-skjæret, tips til farge på gardiner rundt den beige sofaen, gulvteppe og puter til sofaen. Jeg liker jordfarger, og liker det lyst generelt. Til info så skal jeg snart også sette inn gulv som er vesentlig lysere enn det jeg har nå, som er en slags beige (summer advanced på Fargerike for den som måtte lure). Jeg har også pusset opp et bord og malt dette sort som skal være sofabord, og tenkte da å skape helhetlig «stil» med sorte bordflater, da fremtidig benkeplate på kjøkkenet skal være sort (med beige fronter fra Ikea). Kom gjerne med innspill til farger som passer, og hvordan dempe rosa-skjæret i sofaen! 😅
Amossa Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 Vårstemning, kaller jeg det! Høres ut som du har et veldig nøytralt utgangspunkt, og da er jo alt mulig. Tar du utgangspunkt i det du skal beholde, så er det beige sofa og sort sofabord. Gulvet blir beige/lyst. Som jeg ser det trenger du enten en ny farge på veggene eller en stor gallerivegg med fargerike bilder. Det første er det enkleste og billigste. Alt kan passe hos deg. Bare ikke mer hvitt og beige! Hadde ikke brydd meg om rosaskjæret på sofaen. Mye som kan matche den. Jeg har spurt om råd på Jotunbloggen flere ganger. Da skriver man om hva man liker og legger ved bilder. Har fått veldig gode råd der, og de er gratis Fargerike har også gode sider hvor du får forslag til farger som matcher hverandre. Selv om du skal male i èn veggfarge, kan dette gi tips til farge på puter, gardiner osv. Husk også at planter gjør mye for interiøret!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå