Diana Skrevet 8. februar #1 Del Skrevet 8. februar (endret) Jeg har ikke lov å trene armer, så det blir mye bein fremover. Trenger inspirasjon til nye øvelser, da jeg begynner å bli lei de jeg kjører nå 😅 jeg kan ikke ha knebøy og markløft pga armene, og ikke hip-thrust pga ryggen. Øvelser jeg har nå er: Utfall, liggende leg curl, leg extensions, bein press, tåhev Endret 8. februar av Diana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #2 Del Skrevet 8. februar Kan du bruke Smithmaskin? Da kan kanskje både knebøy og hipthrust gjøres der, belaster jo ikke armene eller ryggen på samme måte som med vanlig stang. B-stance hipthrust uten vekter? Forslag om ikke øvelsen er helt utelukket, mange ryggplager man kan trene rundt med litt variasjon. Kan du holde (lettere) vekter/kettlebells i hendene? Da kan jo en del øvelser varieres litt mer, eller holde en vektskive inntil overkroppen om det lar seg gjøre. Øvelser med kabel som abduksjon og adduksjon, hoftefleksjon, kick back. Kan også gjøres med strikker. Knebøy med strikk og steg til siden (annenhver side når man er på vei opp) er en fin øvelse. Anonymkode: 36c9b...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 11. februar Forfatter #3 Del Skrevet 11. februar Ingen andre? Hvorfor svare hvis å svare uten den spesifikke øvelsen jeg utelukker er helt uaktuelt for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Del Skrevet 11. februar Hva med ryggen med fokus på rompe, kan du gjøre det med tanke på ryggen?😊 Anonymkode: 1ef63...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #5 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med ryggen med fokus på rompe, kan du gjøre det med tanke på ryggen?😊 Anonymkode: 1ef63...865 Skulle stå rygghev Anonymkode: 1ef63...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #6 Del Skrevet 11. februar Diana skrev (1 time siden): Ingen andre? Hvorfor svare hvis å svare uten den spesifikke øvelsen jeg utelukker er helt uaktuelt for deg? Hvis det var svar til første så kom det med spørsmål om de øvelsene kan gjøres på en annen måte eller om de er helt utelukket. Det kan være at ting kan fungere hvis man ikke har prøvd, og ikke alltid man har tenkt over alternativene. 😊 Slik jeg tolket var knebøy og markløft utelukker pga armene, men man vet jo ikke hvor lite eller mye armene må være involvert når man svarer på et sånt innlegg. 😊 Hva med øvelser i kabel? Da er jo hoftefleksjon, adduction, abduction og kick back mulige. Sidesteg med strikk, hoftehev (liggende på gulvet belaster ryggen mindre enn hip thrust) med strikk over eller under knærne. Knebøy med strikk? Variert utfall? Bakover, fremover, fra kasse, i slynge (holde i slynge og få hendene over hodet når man er nede i utfallet. Har du tilgang på prowler/slede? Kan det fungere å dytte den med armene tett på kroppen? Dette er bare forslag som kanskje kan tilpasses noe, men ikke lett å vite hvor mye armene kan være involvert eller ikke. 😊 Anonymkode: 36c9b...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå