Thyra Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Inspirert av en annen tråd om "mannlig abort"/"juridisk abort", om du visste at daten din hadde biologiske barn han hadde "abortert" juridisk, ville du fortsatt vært interessert? Ville det påvirket ditt syn på han som en potensiell (sex)partner?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 Thyra skrev (4 minutter siden): Inspirert av en annen tråd om "mannlig abort"/"juridisk abort", om du visste at daten din hadde biologiske barn han hadde "abortert" juridisk, ville du fortsatt vært interessert? Ville det påvirket ditt syn på han som en potensiell (sex)partner? Nei, på samme viset som jeg håper at kvinner sine aborter ikke påvirker potensielle mannlige (sex)partnere Anonymkode: 6cedf...389 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Kommer an på hva og hvordan osv. Jeg mener faktisk at menn som er lurt av kvinner som påstår de bruker prevensjon eller lover å ta abort, eller være barnefrie osv, men ombestemmer seg eller lyver bare for å pule på seg en unge, samt kvinner som får barn med menn for å kontrollere de, så bør en få bli kvitt ansvaret og tilknytningen ja. Men det var det med å bevise det da . Anonymkode: 56959...942
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 Om du mener at en mann fraskriver seg alt ansvar for et barn som er født så ville jeg ikke datet en sånn mann nei. Uansett situasjon så må man ta ansvar for sine handlinger. Anonymkode: 0deee...1e4 16 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 Ville en mann latt være å date en kvinne, hvis han viste hun har abortert bort et barn? Anonymkode: f0b0a...07b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 Men hvor er alle de kvinnene som blir sammen med menn med barn fra før, og hele tiden skal skyve særkullen ut, dette må jo være drømmescenarioet Anonymkode: 56959...942
Beloved Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville en mann latt være å date en kvinne, hvis han viste hun har abortert bort et barn? Anonymkode: f0b0a...07b Den rette sammenligningen er vel en kvinne som har adoptert bort et barn, ikke abortert bort. For barnet lever jo og er der ute et sted, man bare nekter å ta seg av barnet sitt. 9 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville en mann latt være å date en kvinne, hvis han viste hun har abortert bort et barn? Anonymkode: f0b0a...07b Eller kvinner som adopterer bort barnet sitt. Hvorfor er det verre at mannen skal kunne ta det valget, enn at kvinnen tar det valget. Anonymkode: f0b0a...07b 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 Om en kvinne hadde tatt abort av et foster ville jeg datet henne. Om hun tross evne hadde nektet å forsørge sitt eget barn eller å dra omsorg for det (uten å adoptere det bort eller sørge for at andre tok seg av barnet) ville jeg ikke datet henne. Om en voksen mann straffet sitt eget kjøtt og blod med å ikke forsørge det menneske han hadde vært med å skape, hadde jeg ikke datet ham. Et levende barn har rettigheter uavhengig av om både mor og far er komplette idioter, både etisk og juridisk. Barneloven gir barn rett til forsørgelse. Barn har menneskerettigheter. En mann kan ikke uten videre forvente at en kvinne etisk og psykisk sett er i stand til å ta abort, svangerskapshormoner kan overstyre det meste av "fornuft". Skal han forebygge uønskede barn er sølibat, sterilisering og prevensjon løsningen, ikke penn og barnemishandling. Anonymkode: 93aa1...d76 10 2
Mt3 Skrevet 8. februar 2024 #10 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvor er alle de kvinnene som blir sammen med menn med barn fra før, og hele tiden skal skyve særkullen ut, dette må jo være drømmescenarioet Anonymkode: 56959...942 Ja si det du. Mulig er det slik at også disse ønsker en mann med god omsorgsevne, de takler bare ikke at han viser omsorg for andre enn henne og hennes barn 🙃 Om jeg ville datet en sånn mann tenker jeg kommer mye an på bakgrunnen for at det innvilges "abort", har han faktisk brukt kondom?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #11 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kommer an på hva og hvordan osv. Jeg mener faktisk at menn som er lurt av kvinner som påstår de bruker prevensjon eller lover å ta abort, eller være barnefrie osv, men ombestemmer seg eller lyver bare for å pule på seg en unge, samt kvinner som får barn med menn for å kontrollere de, så bør en få bli kvitt ansvaret og tilknytningen ja. Men det var det med å bevise det da . Anonymkode: 56959...942 Det er haugevis av pinglete menn som uansett påstår de ble "lurt". Min venninnes kjæreste sa han ønsket seg barn med henne raskt så alle hørte det, da hun ble gravid var han plutselig lurt. At mor og far er idioter påvirker ikke barns rettigheter, heldigvis. Problemet blir sannsynligvis motsatt snart, kvinner får barn alene og alle pinglemennene blir gamle ungkarer på et nes, barnløs og lykkelig sammen med gutta over 60 år, sneipen og ølen sin. Anonymkode: 93aa1...d76 2 3
Forvirret23 Skrevet 8. februar 2024 #12 Skrevet 8. februar 2024 Nei, ville ikke hatt en mann som hadde tatt dette valget. Det valget kan heller ikke sammenlignes med en abort av et foster. Mannen "aborterer" et levende barn, kvinnen aborterer et foster på under 12 uker svangerskap. 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #13 Skrevet 8. februar 2024 Beloved skrev (13 minutter siden): Den rette sammenligningen er vel en kvinne som har adoptert bort et barn, ikke abortert bort. For barnet lever jo og er der ute et sted, man bare nekter å ta seg av barnet sitt. Så kvinner som adopterer bort barnet sitt nekter å ta seg av barnet sitt? Anonymkode: f0b0a...07b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #14 Skrevet 8. februar 2024 Forvirret23 skrev (7 minutter siden): Nei, ville ikke hatt en mann som hadde tatt dette valget. Det valget kan heller ikke sammenlignes med en abort av et foster. Mannen "aborterer" et levende barn, kvinnen aborterer et foster på under 12 uker svangerskap. I alle trådene om juridisk abort, har det aldri vært snakk om å aborterte ett levende barn. Men et foster innenfor abort grensen. Anonymkode: f0b0a...07b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #15 Skrevet 8. februar 2024 Nå er det en gang slik at menn ikke kan føde barn. Man kan mene at det er så urettferdig som man bare vil, men biologien er nå en gang slik (og livet er heller ikke rettferdig). Derfor kan kvinner velge å ta abort, men de kan også velge å beholde barnet. Kvinner skal, og bør, kunne bestemme over egen kropp. På samme måte som at menn kunne gjort det samme, om det var de som ble gravide. Om en voksen mann nektet å ha noe som helst med et barn som faktisk var blitt født, ville jeg ikke hatt noe mer med han å gjøre. Jeg hadde sett på han som umoden, som kun tenkte på sine behov og ønsker, og ikke evnet å tenke på et barns behov og ønsker for å ha kontakt med sin far. Og heller ikke tok i betraktning hva det kan gjøre med et barn å vite/forstå at det er uønsket av egen biologisk forelder. Jeg ønsker en voksen og ansvarsfull kjæreste, ikke et barn. For om han selv var barn da han fikk barn, og da valgte å adoptere bort barnet, blir det selvsagt noe annet. Anonymkode: e4013...249 2 5
Beloved Skrevet 8. februar 2024 #16 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så kvinner som adopterer bort barnet sitt nekter å ta seg av barnet sitt? Anonymkode: f0b0a...07b Ja, de gjør jo det? Man kan jo prøve å formulere det litt penere - "føler seg ute av stand til å ta seg av barnet sitt" for eksempel, men det er jo bare flisespikking. Og i land med tilgang til abort og et fungerende redningsnett for de som sliter i samfunnet, så ser man jo også at antallet frivillige adopsjoner ender opp veldig nærme 0 (i Norge adopteres det bort mindre enn 10 barn årlig).
Forvirret23 Skrevet 8. februar 2024 #17 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I alle trådene om juridisk abort, har det aldri vært snakk om å aborterte ett levende barn. Men et foster innenfor abort grensen. Anonymkode: f0b0a...07b Det er ikke et foster mannen aborterer, det er et barn som blir født et levende barn. 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #18 Skrevet 8. februar 2024 Jeg hadde ikke innledet noe som helst med noen som var dum nok til å tenke at "juridisk abort" er eller bør være en greie. Det er bare Livets harde skole-elever og incels generelt som mener dette har noe for seg. Anonymkode: b543c...d80 7 1
Skogtusssa Skrevet 8. februar 2024 #19 Skrevet 8. februar 2024 En sånn mann ser jeg på som dritt under skoene. 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #20 Skrevet 8. februar 2024 Hadde aldri datet en slik mann. Skjønner at man på den måten vil straffe kvinnen, men et uskyldig barn blir med i dragsuget. Anonymkode: 276a4...ac9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå