Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #1 Skrevet 31. januar 2006 http://www.amobil.no/artikler/operatorer/s...ss-kunder/23110 Er det noen her som har fått "nye" simkort i posten fra Chess?
Shedevil Skrevet 31. januar 2006 #2 Skrevet 31. januar 2006 Nei, det har jeg ikke fått. Vil ikke ha heller...
Væren Skrevet 31. januar 2006 #3 Skrevet 31. januar 2006 Jeg har Chess knock-out, men har ikke hørt noe om dette foreløpig!
Gjest Gjesta Skrevet 31. januar 2006 #4 Skrevet 31. januar 2006 Jepp, har fått. Det gamle vil jo ikke funke mer. Men hva har det egentlig praktisk sett å si hva slags nett man bruker?
Gjest Sabia Skrevet 31. januar 2006 #5 Skrevet 31. januar 2006 På det jevne har Telenor litt bedre dekning, men det varierer fra sted til sted, og Netcom blir sikkert bedre og bedre. Uansett opererer jo mange med ulik pris til Netcom og Telenor sitt nett, så det lønner seg å ha samme nett som de man ringer mest til. Har man lik pris uansett har jo ikke dette noe å si heller.
LadyInRed Skrevet 31. januar 2006 #6 Skrevet 31. januar 2006 Jepp, har fått. Det gamle vil jo ikke funke mer. Men hva har det egentlig praktisk sett å si hva slags nett man bruker? ← Kjæresten min har telenor. dersom jeg får nytt simkort fra chess, betyr det at det blir dyrere for han å ringe meg. Så hvis du ringer mye til andre med telenor eller har som meg en "telenor-kjæresten" som ringer meg hele tiden- ja, da blir det mye dyrere for deg/kjæresten din. Så det betyr faktisk ganske mye!!!
Gjest Gjesta Skrevet 31. januar 2006 #7 Skrevet 31. januar 2006 Kjæresten min har telenor. dersom jeg får nytt simkort fra chess, betyr det at det blir dyrere for han å ringe meg. Så hvis du ringer mye til andre med telenor eller har som meg en "telenor-kjæresten" som ringer meg hele tiden- ja, da blir det mye dyrere for deg/kjæresten din. Så det betyr faktisk ganske mye!!! ← Vel, her i huset har begge Chess, og for min egen del blir telefonen mest brukt til sms og mms. Men jeg skjønner at det kan ha praktisk betydning for enkelte.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #8 Skrevet 31. januar 2006 Her er ikke Netcom dekningen verdt fem sure sild, så blir nok å bytte til Tele2Champion. Jeg ser at det er flere over hos amobil.no som er misfornøyde med Chess måte å gjøre ting på. Litt snikete at de bare sender ut nye simkort uten å si det grann om at man havner i nytt nett.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #9 Skrevet 1. februar 2006 Det er jo valgfritt om man vil endre eller ikke. Du kan takke nei til tilbudet
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #10 Skrevet 1. februar 2006 Det er jo valgfritt om man vil endre eller ikke. Du kan takke nei til tilbudet ← Muligens i en periode ja. Men alle skal være overflyttet innen september eller desember 06(avhengig av hvem du spør), så før eller senere skal alle over til Netcom uansett.
Gjest gjest1 Skrevet 1. februar 2006 #11 Skrevet 1. februar 2006 Det er jo valgfritt om man vil endre eller ikke. Du kan takke nei til tilbudet ← Nei det kan du ikke. Jeg ringte til Chess ang det, men jeg fikk beskjed om at jeg skulle overflyttes samma f.... Tele 2 here I come..
Gjest Gjesta Skrevet 1. februar 2006 #12 Skrevet 1. februar 2006 Nei det kan du ikke. Jeg ringte til Chess ang det, men jeg fikk beskjed om at jeg skulle overflyttes samma f.... Tele 2 here I come.. ← Me too! Og der hadde Tele2 fått enda en kunde.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #13 Skrevet 1. februar 2006 Sakset fra www.chess.no : "Chess vil fra januar til juli 2006 flytte en del av sine kunder fra Telenor til Netcom sitt nett. Bakgrunnen er å kostnadsopptimalisere driften slik at Chess også videre framover i tid skal kunne tilby sine kunder stadig bedre priser. Dette kommer igjen våre kunder til gode som prisnedsettelsen vi gjorde 1. januar 2006." Så nå er det "en del" av kundene som skal flyttes over, mens andre får bli. Skal de avgjøre dette via loddtrekning kanskje? Chess tror de har bråk nå, men hva tror de kommer til å skje når de sier at "du kan få være i Telenor, mens du må nok flytte over til Netcom" Det er vel uansett ikke lange stunda man kan kjøpe seg ekstra hos Chess/Telenor. Telenor sier at de skal ha alle Chess kundene ut av sitt nett og Chess sier selv at Telenor kan komme til å "skru av bryteren" ved årsskiftet, men det lar de selvfølgelig klokelig være å si til kundene sine.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #14 Skrevet 2. februar 2006 Klippet fra chess.no "Chess vil fra januar til juli 2006 flytte en del av sine kunder fra Telenor til Netcom sitt nett. Bakgrunnen er å kostnadsopptimalisere driften slik at Chess også videre framover i tid skal kunne tilby sine kunder stadig bedre priser. Dette kommer igjen våre kunder til gode som prisnedsettelsen vi gjorde 1. januar 2006. De kundene som blir berørt av denne flyttingen vil motta nytt SIM-kort i posten. Dette er oppgradert til bruk på den nye generasjonen mobiltelefoni, 3G, og har bedre minnekapasitet. Og med den omlegging vi nå gjør vil kundene sikres gode priser i god Chess-tradisjon også videre framover. De kundene som likevel ikke vil bytte fra Telenor- til Netcom-dekning, tar kontakt med Chess kundeservice når de mottar brev med nytt SIM-kort, noe som vil skje mellom januar og juli 2006. Du må da ta kontakt med kundeservice før aktivisering av det nye SIM-kortet skjer (dato for det står i brevet). "
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #15 Skrevet 2. februar 2006 Sakset fra www.chess.no : "Chess vil fra januar til juli 2006 flytte en del av sine kunder fra Telenor til Netcom sitt nett. Bakgrunnen er å kostnadsopptimalisere driften slik at Chess også videre framover i tid skal kunne tilby sine kunder stadig bedre priser. Dette kommer igjen våre kunder til gode som prisnedsettelsen vi gjorde 1. januar 2006." Så nå er det "en del" av kundene som skal flyttes over, mens andre får bli. Skal de avgjøre dette via loddtrekning kanskje? Chess tror de har bråk nå, men hva tror de kommer til å skje når de sier at "du kan få være i Telenor, mens du må nok flytte over til Netcom" Det er vel uansett ikke lange stunda man kan kjøpe seg ekstra hos Chess/Telenor. Telenor sier at de skal ha alle Chess kundene ut av sitt nett og Chess sier selv at Telenor kan komme til å "skru av bryteren" ved årsskiftet, men det lar de selvfølgelig klokelig være å si til kundene sine. ← Du må kanskje huske å ta med hele innlegget fra chess. Som feks: "De kundene som likevel ikke vil bytte fra Telenor- til Netcom-dekning, tar kontakt med Chess kundeservice når de mottar brev med nytt SIM-kort, noe som vil skje mellom januar og juli 2006. Du må da ta kontakt med kundeservice før aktivisering av det nye SIM-kortet skjer (dato for det står i brevet). "
Gjest Wienerpølse Skrevet 2. februar 2006 #16 Skrevet 2. februar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178984 "Telenor: - Chess skal ut av nettet vårt " Så får vi se hvor lenge de får være i Telenor de som motsetter seg en portering. Jeg ser at noen lenger opp her har kontaktet Chess og fått et klart nei når de har bedt om å bli i Telenors nett. Snakk om at den ene hånda ikke vet hva den andre gjør.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #17 Skrevet 2. februar 2006 Hadde vært morsomt om Tele2 nå hadde kjørt igang et tilbud for å kapre Chess kunder.
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #18 Skrevet 2. februar 2006 Hadde vært morsomt om Tele2 nå hadde kjørt igang et tilbud for å kapre Chess kunder. ← De kan bare lene seg tilbake og ta imot; arbeidet med å kapre kunder til Tele2 klarer Chess utmerket selv.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #19 Skrevet 2. februar 2006 De kan bare lene seg tilbake og ta imot; ← Ja, etter det jeg har lest på Amobil forumet kan de visst det.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #20 Skrevet 2. februar 2006 Ja, hadde ikke månedsbetaling før, men nå må jeg betale i en sum i måneden også etter at jeg automatisk ble flyttet over til Chess fra Sense. Drittfirma, jeg har det ikke lengre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå