Gå til innhold

Dele av rom med klesskap?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en ungdom som bor hjemme. Rommet må også fungere til overnatting av et eldre søsken en sjelden gang. Rommet er ganske stort, men ikke så stort at en kan dele det opp til 2 soverom pga. vinduer og dør. Lurer derfor på om 2 klesskap kan fungere til å dele av rommet sånn at det blir hver sin private sone? Forstår at baksiden av klesskapet må gjøres noe med. Noen som har erfaring? 

Anonymkode: 8dac0...6e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stikk innom noen møbelforretninger og spør om de har forslag til bokhylle/reol som kan fungere som rominndeling. Det kan være risikabelt med et tungt klesskap som står sånn fritt ute i rommet, og det blir heller ikke særlig pent, da fungerer det antagelig bedre med noe "lettere", som en reol. Ungdommene må i hvert fall behandle det forsiktig, for det er ikke noe særlig om en tung reol faller over dem...

Anonymkode: e37a3...832

• Liker 2
Skrevet

Overnatting av eldre søsken en sjelden gang hadde jeg ikke delt av et rom for. Da ville jeg prioritert hjemmeboende barn. 

Sovesofa, veggseng, eller lignende, og skillevegg som kan foldes ut og tas bort? 

Min eldste lå på sofaen i stua da det var snakk om å sove her en sjelden gang. Da det var hele tiden til ofte delte de to yngste rom. 

Anonymkode: 54447...ded

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Overnatting av eldre søsken en sjelden gang hadde jeg ikke delt av et rom for. Da ville jeg prioritert hjemmeboende barn. 

Sovesofa, veggseng, eller lignende, og skillevegg som kan foldes ut og tas bort? 

Min eldste lå på sofaen i stua da det var snakk om å sove her en sjelden gang. Da det var hele tiden til ofte delte de to yngste rom. 

Anonymkode: 54447...ded

Helt enig. Føles veldig feil om hjemmeboende barn skal miste halvparten av rommet permanent, fordi utflyttet barn overnatter en sjelden gang.

Anonymkode: e5d92...c7d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 18.56):

Har en ungdom som bor hjemme. Rommet må også fungere til overnatting av et eldre søsken en sjelden gang. Rommet er ganske stort, men ikke så stort at en kan dele det opp til 2 soverom pga. vinduer og dør. Lurer derfor på om 2 klesskap kan fungere til å dele av rommet sånn at det blir hver sin private sone? Forstår at baksiden av klesskapet må gjøres noe med. Noen som har erfaring? 

Hei. Hvor gamle er ungdommene?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Føles veldig feil om hjemmeboende barn skal miste halvparten av rommet permanent, fordi utflyttet barn overnatter en sjelden gang.

Anonymkode: e5d92...c7d

Enig. Kan jo hende den hjemmeboende ungdommen ikke syns det er kult og vil ha et privatliv.

• Liker 2
Skrevet

Dele med skap går fint, bodde i mange år i blokk og der var det bare skap som delte kjøkken og soverom, det var selvfølgelig dør fra entré,en inn til soverommet.

Skrevet
bvp skrev (8 timer siden):

Dele med skap går fint, bodde i mange år i blokk og der var det bare skap som delte kjøkken og soverom, det var selvfølgelig dør fra entré,en inn til soverommet.

Hæh, dele kjøkken og soverom? Måtte bli mye matos på det soverommet

Anonymkode: ed6ca...cfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæh, dele kjøkken og soverom? Måtte bli mye matos på det soverommet

Anonymkode: ed6ca...cfd

Neida, skapene gikk til taket så rommene var helt avdelt, 2 garderobeskap på 1 meter, mellom dem var det 1 skap på 30 cm og en åpning på 70 cm til og 170 cm høyt til kjøleskap og et skap over som gikk til taket, i enden var det ett skoskap med åpning mot entré,en.

Skrevet
Coachshinny skrev (På 10.2.2024 den 5.30):

Hei. Hvor gamle er ungdommene?

Den som bor hjemme er 16

Skrevet

Årsaken til at jeg lurer på å dele av med klesskap er at den som bor hjemme har stor seng og ønsker 2 gaming-pulter på rommet sånn at han kan game med søskenet eller venner på besøk. Rommet har bra størrelse, men pga vinduer og dører, er det lite veggplass når det ønskes 2 pulter. Tenkte derfor veggplassen til sengen, sovesofa og pultene. Blir ikke noe problem å sikre klesskapene, men ser argumentet at det blir ukurant for den som bor hjemme.

Skrevet

Vi har gjort dette med et rom. Problemet er jo at et ordentlig skap tar stor plass i rommet, og vi måtte velge et skap som ikke er så dypt, og det fungerer derfor ikke så godt som skap (ikke plass til å henge klær, mye rot). I tillegg er bakveggen ikke spesielt pen.

Jeg tenker nå å henge en gardinskinne i taket og heller kjøpe en tung, lystett gardin.  Det vil få samme effekt, og etter behov kan vi trekke gardinen tilbake, feste den til veggen og bruke rommet som et vanlig soverom ellers.

I deres tilfelle skal jo rommet brukes av 1 person mesteparten av tiden, og da hadde jeg heller gjort det slik.

Anonymkode: a3c76...8b2

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo evt sette opp en lettvegg som ikke deler hele rommet med dør og sånt, da skaper du veggplassen til gamingbordene og deler også rommet :) Garderobeskap kan evt settes på andre siden, alltid fint med ekstra oppbevaring. Så store frittstående møbler kan være en sikkerhetsrisiko, så fint om den har en lettvegg å stå inntil.

Anonymkode: 2e381...b19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...