Gå til innhold

lgbt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

til dere som ikke støtter lgbt; hvorfor ikke og hva svarer dere når folk spør dere

Anonymkode: ac043...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

linsejesus skrev (50 minutter siden):

Hva betyr det å støtte lgbt?

samme kjønn som er sammen seksuelt

Anonymkode: ac043...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

samme kjønn som er sammen seksuelt

Anonymkode: ac043...c0a

Homofile altså? Men jeg lurte mest på hva du legger i å "støtte".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

samme kjønn som er sammen seksuelt

Anonymkode: ac043...c0a

Det gjelder jo ikke bare det, men også alle som ikke er definert som "standard/vanlig" ( altså mann som er født som mann som er heterofil og liker damer som er føst som damer, og omvendt.) 

 

 

Anonymkode: 94ace...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden definerer du støtte lgbt?

Anonymkode: 8a373...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 16.40):

til dere som ikke støtter lgbt; hvorfor ikke og hva svarer dere når folk spør dere

Anonymkode: ac043...c0a

Altså. Jeg trodde naivt tidligere at lesbiske, homofile, transpersoner osv ønsket å NORMALISERE seg selv. Det normale er det samme som det hverdagslige, altså noe som ingen løfter et øyenbryn av å høre om. Så hvorfor skal det være parader, Pride-måneder og spesiell støtte til dette? I Norge i 2024 er det lov å gifte seg med det samme kjønnet, det er lov for homofile par å adoptere, det er lov å skifte kjønn (man får betalt kjønnskorrigerende operasjoner av staten). Så hva er det vi skal støtte, og hvordan? I min nærmeste omgangskrets har jeg et lesbisk par, en homofil mann og en transkvinne. Hvorfor skal disse menneskene ha mer støtte av meg enn min heterofile venninne eller min bror med kone, som er heterofile og identifiserer seg med det samme kjønnet som de er født? Jeg støtter MENNESKER, ikke bevegelser/ideologier, og behandler alle likt i like situasjoner. Det får holde.

Anonymkode: c0eb6...025

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså. Jeg trodde naivt tidligere at lesbiske, homofile, transpersoner osv ønsket å NORMALISERE seg selv. Det normale er det samme som det hverdagslige, altså noe som ingen løfter et øyenbryn av å høre om. Så hvorfor skal det være parader, Pride-måneder og spesiell støtte til dette? I Norge i 2024 er det lov å gifte seg med det samme kjønnet, det er lov for homofile par å adoptere, det er lov å skifte kjønn (man får betalt kjønnskorrigerende operasjoner av staten). Så hva er det vi skal støtte, og hvordan? I min nærmeste omgangskrets har jeg et lesbisk par, en homofil mann og en transkvinne. Hvorfor skal disse menneskene ha mer støtte av meg enn min heterofile venninne eller min bror med kone, som er heterofile og identifiserer seg med det samme kjønnet som de er født? Jeg støtter MENNESKER, ikke bevegelser/ideologier, og behandler alle likt i like situasjoner. Det får holde.

Anonymkode: c0eb6...025

Hvilke familiemedlemmer nekter å ha kontakt med deg fordi du er heterofil? Har du blitt slått ned i det siste fordi du leide kjæresten din på gata? Kan du nevne hvilke land det er dødsstraff i for å være heterofil? Blir du ofte kalt jævla hetro av tilfeldige folk om du er ute med kjæresten? Utbryter kollegaene dine «så ekkelt» om du forteller du har vært på date? Må du holde kjæresten din hemmelig ovenfor kollegaer fordi du er heterofil? Har du opplevd at en leder har forsøkt å få deg sparket fordi du er hetero? 

Anonymkode: 19329...164

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilke familiemedlemmer nekter å ha kontakt med deg fordi du er heterofil? Har du blitt slått ned i det siste fordi du leide kjæresten din på gata? Kan du nevne hvilke land det er dødsstraff i for å være heterofil? Blir du ofte kalt jævla hetro av tilfeldige folk om du er ute med kjæresten? Utbryter kollegaene dine «så ekkelt» om du forteller du har vært på date? Må du holde kjæresten din hemmelig ovenfor kollegaer fordi du er heterofil? Har du opplevd at en leder har forsøkt å få deg sparket fordi du er hetero? 

Anonymkode: 19329...164

Jeg er enig med den du svarer, tror du at parader og egne måneder for å feire endrer på disse tingene du nevner? nei, det bare oprvoserer andre nøytrale folk

Anonymkode: a46c9...a0d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Altså. Jeg trodde naivt tidligere at lesbiske, homofile, transpersoner osv ønsket å NORMALISERE seg selv. Det normale er det samme som det hverdagslige, altså noe som ingen løfter et øyenbryn av å høre om. Så hvorfor skal det være parader, Pride-måneder og spesiell støtte til dette? I Norge i 2024 er det lov å gifte seg med det samme kjønnet, det er lov for homofile par å adoptere, det er lov å skifte kjønn (man får betalt kjønnskorrigerende operasjoner av staten). Så hva er det vi skal støtte, og hvordan? I min nærmeste omgangskrets har jeg et lesbisk par, en homofil mann og en transkvinne. Hvorfor skal disse menneskene ha mer støtte av meg enn min heterofile venninne eller min bror med kone, som er heterofile og identifiserer seg med det samme kjønnet som de er født? Jeg støtter MENNESKER, ikke bevegelser/ideologier, og behandler alle likt i like situasjoner. Det får holde.

Anonymkode: c0eb6...025

Bra innlegg 👆 Det er akkurat den holdningen du har,de aller fleste skeive ønsker. Se bort i fra PR-kåte kjendiser. Problemet er jo at det blir for mye oppmerksomhet rundt lhbt+ . Det er nødvendig å bli informert i fra ung alder (ja, det er nødvendig) som fører til inkludering , som igjen fører til normalisering, men det må ned på et moderat nivå igjen. For nå blir det alt for mye. 

Anonymkode: ba48e...98a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K_anonym
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Altså. Jeg trodde naivt tidligere at lesbiske, homofile, transpersoner osv ønsket å NORMALISERE seg selv. Det normale er det samme som det hverdagslige, altså noe som ingen løfter et øyenbryn av å høre om. Så hvorfor skal det være parader, Pride-måneder og spesiell støtte til dette? I Norge i 2024 er det lov å gifte seg med det samme kjønnet, det er lov for homofile par å adoptere, det er lov å skifte kjønn (man får betalt kjønnskorrigerende operasjoner av staten). Så hva er det vi skal støtte, og hvordan? I min nærmeste omgangskrets har jeg et lesbisk par, en homofil mann og en transkvinne. Hvorfor skal disse menneskene ha mer støtte av meg enn min heterofile venninne eller min bror med kone, som er heterofile og identifiserer seg med det samme kjønnet som de er født? Jeg støtter MENNESKER, ikke bevegelser/ideologier, og behandler alle likt i like situasjoner. Det får holde.

Anonymkode: c0eb6...025

Senest i 2022 opplevde vi et terrorangrep rettet mot LHBT-gruppen. Vi er fremdeles langt ifra et samfunn der disse minoritetene er ansett som "normale" på lik linje med heterofile cispersoner. Folk blir slått ned på gaten, trakassert, seksualisert og diskriminert på grunn av sin legning. Så klart skal vi markere støtten vår tydelig med parader, sang og støtte. Folk blir drept for legningen sin. Også i Norge.

Om du støtter mennesker bør du også støtte dette. LHBT er ikke en bevegelse eller ideologi, men mennesker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_anonym skrev (På 9.2.2024 den 23.11):

Om du støtter mennesker bør du også støtte dette. LHBT er ikke en bevegelse eller ideologi, men mennesker. 

Som i mange kulturkriger så beskriver ordet forskjellige ting til forskjellige tider, og avhenger av hvem du spør.

Jeg opplever at LGBTQ++ definitivt er en ideologi til tider, men at når man stiller spørsmål ved den den ideologien så får man et goddagmannøkseskaft-svar om «hvorfor hater du homofile?».

Denne whack-a-mole-strategien gir meg litt avsmak for ideologien og bevegelsen. Menneskene som har legning og kjønnsidentitet utenom det vanlige kan selvsagt være akkurat like mye drittsekker eller engler som oss andre og bør behandles deretter.

Anonymkode: be974...632

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hunder kan bare komme som hannhund eller som tipse.   

Å kutte av ballene på en hannhund forvandler ikke en hannhund til en tispe heller.     

Anonymkode: 6e5af...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hunder kan bare komme som hannhund eller som tipse.   

Å kutte av ballene på en hannhund forvandler ikke en hannhund til en tispe heller.     

Anonymkode: 6e5af...578

Oh. Fant du på den der helt selv?

Visste du at homofili finnes i mange dyrearter? Og at innenfor noen arter så skifter faktisk noen kjønn. Eller passer det bare å sammenlikne mennesker med hunder for det passer ditt narrativ?

Anonymkode: 19329...164

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje en som ikke støtter lgbt. Jeg har ingenting imot homofile eller bifile,  de må gjerne ha alle roller i samfunnet, og jeg skjønner ikke en gang hva som er problemet. Jeg er selv bisexuell uten å være bifil. Men jeg har aldri gått aktivt ut og støttet eller blitt spurt om det. 

Jeg har litt problemer med å støtte noen av de andre variantene generelt, for jeg har opplevd mye drittslenging og stigmatisering av folk som ikke mener det samme som dem. Jeg synes man skal ha lov til å tro ulike ting så lenge man behandler andre med respekt. Men jeg har ingen problemer med å støtte enkeltpersoner som ikke føler den passer inn i samfunnet. Og jeg kan godt støtte en person som mener det er galt å skifte kjønn selv om jeg mener at det noen ganger kan være det rette. Noen av de andre variantene synes jeg er vanskelig å forstå, så da velger jeg å forholde meg nøytral til jeg eventuelt har fått mer innsikt.

Anonymkode: 2da38...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...