AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #21 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor må de være gullende rene under da? Og som andre skrev ; bruk innesko! Trodde det var normalt jeg. Anonymkode: c3581...1ad Det er en uting å ha på små barn sko hele tiden. Anonymkode: f319a...07a 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #22 Skrevet 7. februar 2024 Tobias001 skrev (9 timer siden): Be barna ta på sko/tøfler der gulvet er møkkete. Hvis det er hjemme hos dere selv de blir skittene så kan en gulvvask være lurt. Er det andre steder så sørg for at de har innesko. Respekterer dem ikke dette så ville jeg satt dem til å vaske sokkene rene selv. Har du vært borti en barnesko? Skitne sokker kommer ikke bare av skitne gulv, du. Oppi skoa finner du jord, sand, rusk og rask, og selv etter vask, vil det dukke opp ymse. Innersåla kan være nyvaska, deretter skitten etter neste tur ut. Selv min tiåring har den slags sko. Sokkene blir skitne bare de er borti skoa, og skitten blir gnidd inn i stoffet for hvert steg. Barna har også tendenser til å løpe ut på terrassen i strømpene på sommerstid. Jeg vasker sokkene rene på enten 60 eller 90 grader, men enkelte forblir misfarget, hovedsakelig de lyse sokkene. Bruker Ariel eller noe i den dur. De lukter godt, rent, men flekkene sitter i. Jeg opplever også at fargerike sokker ofte får blass farge under, på grunn av slitasje. Da ser de fort skitne ut. Anonymkode: 7bc9e...d37 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #23 Skrevet 8. februar 2024 Vasker du de på 60 grader, så blir de rene. Misfargingen går gjerne ikke bort. Men er det så nøye når sokkene uansett blir grodritne i løpet av dagen? Barnehagepersonellet sjekker vel ikke under sokkene for å se om det er tegn på at ungene har kost seg i sandkassen? Her i huset har jeg sendt ungene i barnehagen med malingsflekker. Flekker som de har fått av å male i barnehagen. Har ikke fått noen klager. De er nok heller glad for at ungene har på klær vi ikke er redd for. Anonymkode: 5d02c...384 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #24 Skrevet 8. februar 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Vasker du de på 60 grader, så blir de rene. Misfargingen går gjerne ikke bort. Men er det så nøye når sokkene uansett blir grodritne i løpet av dagen? Barnehagepersonellet sjekker vel ikke under sokkene for å se om det er tegn på at ungene har kost seg i sandkassen? Her i huset har jeg sendt ungene i barnehagen med malingsflekker. Flekker som de har fått av å male i barnehagen. Har ikke fått noen klager. De er nok heller glad for at ungene har på klær vi ikke er redd for. Anonymkode: 5d02c...384 Det samme gjør jeg Kaster ikke klær fordi om de har flekker som ikke gikk bort i vask (så lenge jeg vet at flekkene ikke er bæsj/oppkast feks) At sokker ikke ser helt rene ut tenker jeg får være helt greit sålenge de er vasket. Anonymkode: 2a1a9...4f5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå