Gå til innhold

Hvordan vaske rene sokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får altså ikke rene sokkene til barna! Vasker på 60grader, men de er fortsatt dels svarte under. De gangene jeg har brukt vanish osv så forsvinner jo mønster og alt, fargerike barnesokker.. tips?? Hvilket vaskemiddel er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be barna ta på sko/tøfler der gulvet er møkkete. Hvis det er hjemme hos dere selv de blir skittene så kan en gulvvask være lurt. Er det andre steder så sørg for at de har innesko. Respekterer dem ikke dette så ville jeg satt dem til å vaske sokkene rene selv.

• Nyttig 2
Skrevet
Tobias001 skrev (1 minutt siden):

Be barna ta på sko/tøfler der gulvet er møkkete. Hvis det er hjemme hos dere selv de blir skittene så kan en gulvvask være lurt. Er det andre steder så sørg for at de har innesko. Respekterer dem ikke dette så ville jeg satt dem til å vaske sokkene rene selv.

Du svarer ikke på TS sin problemstilling.

Anonymkode: c7cf4...0ac

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du svarer ikke på TS sin problemstilling.

Anonymkode: c7cf4...0ac

Jo det gjør jeg

• Liker 3
Skrevet

Legg sokker i bløt i en bøtte vann med litt vaskepulver over natta før maskinvask. Da blir de rene

Skrevet

Jeg tenker bare at det ikke gjør noe om sokkene er misfarget. Jeg tror de får mer ut av barndommen av å løpe ut på sokkelesten av og til enn at sokkene alltid ser nye ut. De blir rene nok av en runde i maskinen.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv gallesåpe. Den tar utrolig mye rart 

Anonymkode: f319a...07a

• Liker 2
Skrevet

Sleng de i en kjele på ovnen da blir de rene har gjort det før 😀

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må de være gullende rene under da? Og som andre skrev ; bruk innesko! Trodde det var normalt jeg. 

Anonymkode: c3581...1ad

• Liker 3
Skrevet

Å gå uten sko er best for føtter, balanse etc. 

Støtter forslaget om å bløtlegge. Å skrubbe individuelle sokker har vel ingen ork til

Anonymkode: e6e4f...58b

• Liker 2
Skrevet

Bløtlegging over natta med Omo White eller lignende har god effekt på det meste. Og det er enkelt.

Men ellers er min løsning å akseptere at det er misfarging under hvite sokker.

Anonymkode: 82deb...f16

• Liker 1
Skrevet

Denne!

IMG_5804.png

Anonymkode: 422ee...001

Skrevet

Skrubb med sitronsåpe før vask. Funker her😊

Anonymkode: 34ed0...3b7

Skrevet

Nå lurte jeg virkelig på hvorfor du skulle vaske rene sokker 😂

Ville heller latt det være. Bruk sokker med flekker for barnehage og lek, og hjemme. Ha noen nye i bakhand for finere besøk og slik. 

Anonymkode: 26888...9e3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvilket program bruker du? Når jeg bruker 60-programmet hverdagsvask så ødelegger jeg sokkene. Bruker jeg det lange bomullsprogrammet på 40 grader, så blir de rene. Men de blir ikke rene på timesprogram/hverdagsprogram.

Anonymkode: 92c4a...f93

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du vaske rene sokker?

Anonymkode: d134b...32b

• Liker 3
Skrevet

Sokker vasker jeg gjerne på 90 g. Med omo.

Anonymkode: 6a237...24b

Skrevet

Eneste løsningen for oss har vært å kjøpe ensfargede mørke sokker til barna. Ikke at det har plaget meg dette med missfarging. De går jo fort uten sko og i sokkelesten ute om sommeren.

• Liker 1
Skrevet

Sitronsåpe. Jeg vasker av og til sokkene på 90 grader for å få de skikkelig rene, vasker de også for seg selv, syns de blir renest da 

Anonymkode: 487bd...053

Skrevet

Kjøp svarte sokker. Problemet løst🥰

Anonymkode: fb371...1e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...