Smørblomsten Skrevet 31. januar 2006 #1 Skrevet 31. januar 2006 Kan min sønn som vil være 3 mnd ved reise til Egypt, skrives inn i mitt pass for den reisen?? Må han ha eget visum også, eller avhenger det om han står i mitt pass eller har sitt eget pass??
Mixelite Skrevet 31. januar 2006 #2 Skrevet 31. januar 2006 Han må ha eget pass. Man skriver ikke inn barn i foreldrenes pass lenger. Hvordan det er med visum aner jeg ikke.
Pasha Skrevet 31. januar 2006 #3 Skrevet 31. januar 2006 han må ha eget pass. Dette kom vel samtidg som innføring av de elekotriniske passene. (var det i 2002 de kom kanskje?) og siden han må ha eget pass antar jeg at han må ha visum også..
Smørblomsten Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2006 OK, tusen takk for svar. Noen som vet hva det koster å få pass for spedbarn? Voksen-pass koster 1000 kr, hørt at barne-pass koster det halve, og rykter om at pass for helt små barn er billigere. Men hvor mye? Man kan jo ikke putte en 2 mnd gammel baby i en fotoboks, så noen har sagt at man kan bruke et privat bilde...
Murf Skrevet 1. februar 2006 #5 Skrevet 1. februar 2006 Her er politiets infoside om pass Pass for barn under 16 år ser ut til å koste 420 kr.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #6 Skrevet 2. februar 2006 Du må ha visum til alle som har eget pass ja. Du må forøvrig ha eget visum dersom barnet står i ditt pass også, da er det 2 visum i ett pass. Dersom barnet allerede står i passet ditt (dette gjøres ikke nå lengre) kan dette fremdeles brukes til de fleste land. Mvh flyplassansatt
Snuppa Skrevet 2. februar 2006 #7 Skrevet 2. februar 2006 Gå til en fotobutikk for å ta passbilde, de vet reglene for hvordan bildet skal være (skal f.eks. ikke være tatt rett forfra) og er vant til å ta passbilder av selv de minste babyer.
momo Skrevet 3. februar 2006 #8 Skrevet 3. februar 2006 Vi gikk til fotobutikk og tok bilde vi når snuppa mi var baby og vi skulle ha pass til henne. Da får man passbilde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå