Gå til innhold

Hvor lenge varer en smokk?


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når gummien er klissete og/eller morken i festet. Dra litt i den, så ser du fort om den er moden for søpla eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det kommer veldig an på type smokk, om barnet har tenner eller ikke, om den har blitt liggende veldig varmt osv. Tror leverandøren av MAM-smokker skriverr 1 mnd, men det synes jeg er vel kort. Vil tippe at de fleste smokkene her i huset har hatt en levetid på flere måneder :sjenert:

Jeg har alltid testet alle smokker etter koking: dratt hardt i den og sjekket festet ved ringen, samt kikket nøye på "gummien"

Når barnet er nyfødt koker man jo smokkene ganske så ofte, så jeg syntes det var tilstrekkelig. Nå som vesla har blitt større er det vanskeligere å følge med, men vi haler og drar litt når vi kommer over dem :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ok takk for svar!!!

Da får jeg 'hale og dra' etter koking ;)

Hørte forresten at det var forskjell på silikonsmokk og 'gummi'smokk når det gjaldt hvordan vaske dem? Noen andre som har hørt det samme? Noe om at den ene typen skulle kokes, den andre ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man skal bytte ut smukkene en gang i måneden uansett jeg...?

Ja, og det er lett når man har smokker i alle regnbuens farger i sengen, i veska, i stellebagen, under sofaen, i oppvaskmaskinen og stort sett alle andre tenkelige og utenkelige steder. Det er ikke da så lett å huske akkurat hvilken pakke du åpnet når.

Når man har så mange slengende rundt blir jo ikke den enkelte smokk brukt så mye heller og burde vel derfor holde lenger?

Nei, jeg syns hale og dra prinsippet er ganske bra når det gjelder større unger som gjerne flytter på smokkene sine selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte ny smokk idag og på 'bruksanvisningen' stod det faktisk at den burde kastes etter 1-2 mnd...Ganske tidlig faktisk!

Men foreløpig er jo lillegutt bare 7 uker gammel, så han tygger ikke akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset bruker vi MAM-smokker, og de har holdt betydelig lengre enn 2 mnd ja. Noen har vi kanskje hatt i 4-5 mnd også. (og han har tenner)

Ved å "trekke og dra" i smokkene med jevne mellomrom, så ser du raskt om de er modne for søpla. Har du mange smokker som det byttes mellom, så slites de jo ikke så raskt heller.

*skjønner ikke hvorfor man skal kaste helt fine smokker etter 2 mnd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et raid etter 1 mnd ca og kastet alle smokkene da var samtlige så klissete etter koking og sutting at det enkelt og greitt sa seg selv... Vi har flere smokker i alle farger og varianter og jeg bruker vel enkelt regelen når gullet har brukt smokken i 1 mnd og den er klissete istedenfor fra tidspunktet jeg kjøpte den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...