AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har tvillinger på under et år, og jeg og barnefar har gjort det slutt. I noen måneder nå har han med jevne mellomrom kastet meg ut på flekken så jeg har måttet dratt på kvelden med barna våre, dratt på fylla uten å være mulig og kontakte, og dratt rett før leggetid uten at det har vært avtalt. Dette sammen med kommunikasjonsproblemer fra hans side har gjort at jeg fikk nok her om dagen, og han er enig. Jeg sa til han i går at vi kunne bli boende med han frem til jeg finner et nytt sted å bo sånn at han får bodd med barna sine så lenge som mulig siden han vil det, og jeg har sagt at vi må samarbeide som venner sånn at han får så mye tid med de som mulig, og at vi kan avtale så mye samvær som mulig når vi flytter. Nå sier han plutselig at han skal dra bort hele helgen, uten at det er greit for meg, han skal ikke noe som er viktigere enn hans ansvar for barna. Han kommer jo og går som han vil, dette er ikke greit spør du meg og jeg skjønner ikke at han vil dra bort hele tiden imens han enda har mulighet til å bo med barna sine litt til. Han nekter å si hvor eller hva han skal, og nekter å komme til noen enighet. Han sier at det er for å dra fra meg, ikke de. Da foreslår jeg at jeg kan dra siden jeg aldri har hatt barnefri og da får han mulighet til å være med barna, men han nekter meg å dra noe sted. Hva skal jeg gjøre? Jeg føler ikke at jeg kan regne med at han vil ta ansvar noe mer. Anonymkode: dddc7...52f 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Du tar opptak når dere ‘snakker’ sammen, finner deg et nytt sted asså og forventer null fra han. Husk å ta barnebidrag via nav. Anonymkode: 09d97...dba 3 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Det er slutt, så du har ingen grunn til å vite hvem/hva/hvorfor. MEN dette ble for mye for han, han var ikke klar eller moden nok. Du kan ta et valg, jobbe for forhold og barn men da må du gi han rom og forståelse Anonymkode: 208e0...cb9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 Slutt å fjase. Flytt, så fort du kan. Skaff deg foreldreansvaret alene (det kan du ved melding så lenge barna er under ett år). Søk barnebidrag og ekstra barnetrygd. Fjotten blir kanskje voksen en gang han også. Han blir det ikke ved at du eller noen andre syr puter under armene på ham. Anonymkode: 9ff1f...f38 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Forlat huset sporløst på natterstid, og gi han inntrykket av at du overlater den daglige omsorgen til han, så får han se hvor kjekt det er å bli svikta og forlatt mens han er låst hjemme 😕 Anonymkode: cdcd6...176 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #6 Skrevet 7. februar 2024 Du kan ikke forandre ham, så bare innse først som sist at ansvaret er ditt alene. Det er enklere når man ikke blir skuffet hele tiden. Og flytt så snart du kan. Anonymkode: 6fbe9...231 6 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #7 Skrevet 7. februar 2024 Han har kastet deg og barna ut flere ganger? Han er altså så truende at det føles tryggere for deg å pakke sammen to spedbarn og forlate eget hjem på kveldstid, enn å be ham dra ut om han har et problem med å være i hus med dere. Dette er en ustabil mann, og jeg frykter helt ærlig for sikkerheten din ved å bli boende. Han oppgir å ønske bo sammen med barna lengst mulig, men det er åpenbart ikke grunnen når han nå vil reise bort. Kan grunnen heller være kontroll? Så lenge dere er under samme tak, kan du ikke annet enn å ta imot hva enn av belastninger han velger å legge på deg. Han har gjort det klinkende klart at han ikke trenger å holde avtaler eller ta hensyn. Han har også gjort det klart at han kan klikke og sende deg på dør etter forgodtbefinnende. Jeg frykter at denne mannen kan bli farlig når du reelt er på vei til å flytte. Jeg vil oppfordre deg til å komme deg ut til et trygt sted uten at han vet om det på forhånd. Samarbeid om barna kan dere ta i mer ordnede former siden, om han viser seg å forholde seg rasjonelt til at det for alvor er slutt mellom dere. Anonymkode: 7221d...799 4 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #8 Skrevet 7. februar 2024 Barnebidrag via nav. Ellers lurer han deg og bruker barnas penger på festing. Anonymkode: 14693...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #9 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Forlat huset sporløst på natterstid, og gi han inntrykket av at du overlater den daglige omsorgen til han, så får han se hvor kjekt det er å bli svikta og forlatt mens han er låst hjemme 😕 Anonymkode: cdcd6...176 Dette er trådens elendigste svar. Du overlater ikke babyer til en så ustabil person. Anonymkode: de66f...b5b 10 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #10 Skrevet 7. februar 2024 OBS kjenner flere der barnefar ved brudd plutselig har villet prøve igjen. Men det er når de innser hva barnebidraget vil koste. Noen prøver å få barna 50/50 også for å slippe billigere unna. Anonymkode: 14693...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #11 Skrevet 7. februar 2024 Du finner deg et eget sted å bo, og sørger for at denne ufyselige fyren får et minimum av samvær med barna. De er så små, at mye samvær er utelukket uansett (ikke anbefalt før etter fylte 3 år). Verken barna eller du har godt av å bo sammen med en så ustabil mann. Anonymkode: 7d5ba...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #12 Skrevet 7. februar 2024 Dette kommer til å være de neste 18 årene av ditt liv. Om han en dag snur, følger samværsplan, og stiller opp på en god måte, så kan du ta det som en stor overraskelse og pluss. Men frem til det er det noe du bare mentalt må regne med at aldri vil skje. Så må du komme deg ut. Å fortsette samboerskapet når forholdet er over er selvpining. Anonymkode: 237d4...9e7 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #13 Skrevet 7. februar 2024 Å kaste ut en mor med barn er så umodent at jeg ikke har ord. Anonymkode: b76d4...2a7 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #14 Skrevet 7. februar 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor han må få så mye tid med barna som mulig? Hva tror du han ville gjort om du forlot han alene med barna i noen timer? For eksempel rundt leggetid? Siden du snakker om mye samvær stoler du vel på han? Hvis det ikke frister, frister det da å gi ham mye samvær? Anonymkode: 264e0...53f 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #15 Skrevet 7. februar 2024 Er du sikker på at denne mannen er egnet til å ha ansvar fir barna sine alene TS? Du må ta ansvar og flytte for deg selv med barna og sørge for at dere har trygghet og ro rundt dere. Så får dere ta kontakt med Familievernkontoret og få en for hvordan samarbeidet deres skal være. Jeg mener at barnefar er altfor ustabil til å ha ansvar for samvær med barna alene Anonymkode: fa0fe...4e5 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #16 Skrevet 7. februar 2024 En ting er om han klarer å passe godt på ungene, en annen ting er at han er vanskelig å samarbeide med. Har han fornuftige foreldre du kan alliere deg med, så han evt kan ha ungene på besøk mens han er hos dem. Du kan også spørre om råd fra Familievernkontor/Tverrfaglig familieteam/barnevern. Anonymkode: 7fc2a...fd4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #17 Skrevet 7. februar 2024 Det er hans ansvar å ta ansvar for barna sine! Anonymkode: 3f53b...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #18 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har tvillinger på under et år, og jeg og barnefar har gjort det slutt. I noen måneder nå har han med jevne mellomrom kastet meg ut på flekken så jeg har måttet dratt på kvelden med barna våre, dratt på fylla uten å være mulig og kontakte, og dratt rett før leggetid uten at det har vært avtalt. Dette sammen med kommunikasjonsproblemer fra hans side har gjort at jeg fikk nok her om dagen, og han er enig. Jeg sa til han i går at vi kunne bli boende med han frem til jeg finner et nytt sted å bo sånn at han får bodd med barna sine så lenge som mulig siden han vil det, og jeg har sagt at vi må samarbeide som venner sånn at han får så mye tid med de som mulig, og at vi kan avtale så mye samvær som mulig når vi flytter. Nå sier han plutselig at han skal dra bort hele helgen, uten at det er greit for meg, han skal ikke noe som er viktigere enn hans ansvar for barna. Han kommer jo og går som han vil, dette er ikke greit spør du meg og jeg skjønner ikke at han vil dra bort hele tiden imens han enda har mulighet til å bo med barna sine litt til. Han nekter å si hvor eller hva han skal, og nekter å komme til noen enighet. Han sier at det er for å dra fra meg, ikke de. Da foreslår jeg at jeg kan dra siden jeg aldri har hatt barnefri og da får han mulighet til å være med barna, men han nekter meg å dra noe sted. Hva skal jeg gjøre? Jeg føler ikke at jeg kan regne med at han vil ta ansvar noe mer. Anonymkode: dddc7...52f Hva slags far er dette? Noe så utrolig simpelt, umodent, ansvarsløst og ondskapsfullt! Å kaste ut barnemor og sine to babyer gjentatte ganger- på flekken- om kvelden! Det er sjelden innlegg her inne provoserer, men nå kjenner jeg at det koker! Fysj! Antagelig så holder han på med ei annen dame. Derfor stikker han ut, eller hiver dere ut. Fantastisk sjarmerende. Hvor drar du når du og barna kastes ut? Til foreldrene dine? Jeg stusser over at du ønsker at han skal ha så mye samvær som mulig med barna. Han har (i følge det du skriver her) vist at han ikke er til å stole på, og med handlingene sine vist at han ikke bryr seg om barna sine. Det vitner om dårlig tilknytning mellom han og barna. Eller hvordan er det? Steller han og leker med de? Står opp med de på natta, gir de mat og skifter bleier? Vil han klare å sørge for rene klær, nok bleier i hus, og alt det andre som følger med? Anonymkode: c4912...4c4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #19 Skrevet 7. februar 2024 Misforstår jeg? Har du ts avsluttet forholdet til partneren du har to barn sammen med(ser han var enig), du velger å bli boende midlertidig for å "la han få mest mulig tid med barna", så blir du sur for at han reiser bort i helgen? Hadde partner slått opp med meg på denne måten, uavhengig av forhistorie, hadde jeg også reist bort i helgen. Kvinne, mor til to Anonymkode: 0cedc...a1f
Helene Skrevet 7. februar 2024 #20 Skrevet 7. februar 2024 Har ikke lest tråden. Far har aldri vert tilstedet. Har greid meg godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå