Gå til innhold

Tyrkia til sommeren, galskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har reist mye rundt omkring, men de beste familieferiene har vi faktisk hatt i Tyrkia. Skulle gjerne dratt tilbake, men er det helt høl i huet? Med Erdogan, russere, Syria, Gaza og alt. 

Hva tenker dere andre? 

Anonymkode: e7ec7...3c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

da jeg leste overskriften trodde jeg du sikta til temperaturen. 🙂

Jeg ville orientert meg ihht reiserådene fra det offentlige

Tyrkia - reiseinformasjon - regjeringen.no

Anonymkode: 1116c...da5

Temperaturen er ikke et problem, det er det geografiske og politiske jeg tenker på. Det skal være rimelig ekstremt før regjeringen fraråder reiser. 

Ts

Anonymkode: e7ec7...3c0

Skrevet

Jeg ville ikke støttet erdogan med mine penger, hva med Kypros?

Anonymkode: be0b8...593

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke støttet dette diktaturet som har såpass dårlige meninger om blant annet kvinner / homofile / ikke-muslimer, og så videre.            

Anonymkode: 8f748...93c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville aldri lagt igjen pengene mine i Tyrkia. Synd for de "fornuftige" menneskene som faktisk trenger og ønsker turister og som heller ikke ønsker Erdogan. Men vil allikevel ikke støtte landet, nei.

Anonymkode: 1ab06...75e

• Liker 3
Skrevet

Ikke hør på alle de som mener at Tyrkia er et diktatur osv.  Det er ikke riktig.  Tyrkia er medlem av både FN, NATO, WHO og Europarådet.  Siden du har vært i Tyrkia tidligere, så regner jeg med at du også respekterer andres religioner.  Ytterliggående muslimer i Tyrkia er like sjeldne som ytterliggående kristne er i Norge.  

Som jeg forstår det dreier din bekymring seg om den politiske uroen i verden.  Reiser du til Antalyakysten er det veldig langt til Israel og Suezkanalen.  Det samme mht Syria, som ligger helt i sør og mot vest. 

Jeg har mange kjente som skal til Tyrkia i mai.  Å følge med på UDs reiseråd er alltid en selvfølge for oss som liker å reise.   

• Nyttig 1
Skrevet
Amossa skrev (5 minutter siden):

Ikke hør på alle de som mener at Tyrkia er et diktatur osv.  Det er ikke riktig.  Tyrkia er medlem av både FN, NATO, WHO og Europarådet.  Siden du har vært i Tyrkia tidligere, så regner jeg med at du også respekterer andres religioner.  Ytterliggående muslimer i Tyrkia er like sjeldne som ytterliggående kristne er i Norge.  

Som jeg forstår det dreier din bekymring seg om den politiske uroen i verden.  Reiser du til Antalyakysten er det veldig langt til Israel og Suezkanalen.  Det samme mht Syria, som ligger helt i sør og mot vest. 

Jeg har mange kjente som skal til Tyrkia i mai.  Å følge med på UDs reiseråd er alltid en selvfølge for oss som liker å reise.   

By some accounts, Turkey currently accounts for one-third of all journalists imprisoned around the world. Since 2013, Freedom House ranks Turkey as "Not Free".

Reporters Without Borders ranked Turkey at the 149th place out of over 180 countries, between Mexico and DR Congo, with a score of 44.16.

Anonymkode: 58188...3fa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

By some accounts, Turkey currently accounts for one-third of all journalists imprisoned around the world. Since 2013, Freedom House ranks Turkey as "Not Free".

Reporters Without Borders ranked Turkey at the 149th place out of over 180 countries, between Mexico and DR Congo, with a score of 44.16.

Anonymkode: 58188...3fa

Så var de på'n igjen...  Gidder ikke nå igjen!  Om du søker på "Tyrkia" her på KG, vil du finne masse debatt om hvorvidt Tyrkia er fritt eller ikke.  Sjelden noen stiller samme spørsmål når de skal på ferie til andre land, f.eks. USA, Polen, Saudi-Arabia, Israel osv.   Noe å tenke på, kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Hvor i Tyrkia er det du har tenkt deg ts? Det har litt å si. Jeg har bare vært i Istanbul og Kemer. Istanbul likte jeg ikke, utrolig mye MAS. Men Kemer var helt supert. Flotte strender, god mat, hyggelige folk og ingen som maste høl i huet på meg om å kjøpe ting i butikkene deres. Det er et sted jeg likte meg veldig godt. Dsv er det jalla avgangstider til Analya flyplass fra Oslo, kl 07:00 på morgenen. Totalt uaktuelt. Jeg nekter å fly før kl 12. Men om det er charter er det kanskje andre tider. 

Anonymkode: ff3f2...ed0

• Liker 1
Skrevet

Pleier å reise til Bodrum,  som er et moderne feriested som er svært populært for rike tyrkere. Blir også kalt Tyrkias St.Tropez. 

Har homofile venner der,  som lever sammen som ektepar uten trakassering fra omgivelsene. 

Tyrkerne selv er også oppgitt over Erdogan som ødelegger landet! Vi støtter den "vanlige" tyrkeren ved å bo på små familiedrevne hoteller, spise på lokale restauranter og hjelpe de som sliter med å overleve med en inflasjon på 65%!

Har opplevd både jordskjelv og kuppforsøk, men vil fortsatt tilbake.  

Anonymkode: 90899...051

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...