Gå til innhold

Starbucks

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hmm.. er usikker på hvordan jeg kjenner det. Frappuccino er i allefall tykt, nesten som milkshake, men det er nok ikke iskrem i .  :sjenert: (Har ikke drukket det på 2-3 år nå)

Ok, da er melken steamet :) Jobber på kaffebar selv, så får prøve å lage meg det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er vel litt vanskelig om de ikke har utstyr til det... Krever jo at de har en isknuser som knuser fiiint.

Eller en blender. Vi laget til stadighet spesialting på forespørsel.

Jeg håper virkelig ikke Starbucks kommer. Jeg ser for meg at det samme skjer med dem som skjer med 7/11 nå. De sprer seg som en epidemi over hele byen og går på bekostning av lokale sjapper. Nei, takke meg til skikkelig kaffe laget med kjærlighet, og ikke minst laget av folk som kan faget sitt.

Skrevet

Jeg håper virkelig ikke Starbucks kommer. Jeg ser for meg at det samme skjer med dem som skjer med 7/11 nå. De sprer seg som en epidemi over hele byen og går på bekostning av lokale sjapper. Nei, takke meg til skikkelig kaffe laget med kjærlighet, og ikke minst laget av folk som kan faget sitt.

Kunne ikke ha vært mer enig.

Skrevet
Åååå.. Jeg vil ha starbucks *savne starbucks* :) Levde på starbuckskaffe på interrail i høst :)

Jeg synes det er så utrolig trist at denne holdningen er så vanlig her til lands. Hvorfor skal vi på død og liv importere alt som er av utenlandske kjeder? Hva er det med denne besattheten nordmenn har for kjedebutikker? Hvor ble det av invididualiteten i dette landet? Og hva skjedde som gjorde at vi har blitt så nesegrust beundrende av all utenlandsk kapital?

Gjest -eline-
Skrevet

Signerer denne!

Skrevet

Jeg vil heller ha Coffee Bean & Tea Leaf... deres Ice Blended Mocha er himmelsk :sikle:

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde aldri hørt om Starbucks hvis ikke Britney Spears stadig vekk var avbildet med drikke herfra når hun var gravid :ler:

Skrevet
Jeg synes det er så utrolig trist at denne holdningen er så vanlig her til lands. Hvorfor skal vi på død og liv importere alt som er av utenlandske kjeder? Hva er det med denne besattheten nordmenn har for kjedebutikker? Hvor ble det av invididualiteten i dette landet? Og hva skjedde som gjorde at vi har blitt så nesegrust beundrende av all utenlandsk kapital?

Grunnen til at jeg vil ha starbucks er fordi det er den eneste kaffen jeg noengang har likt, som jeg har smakt foreløpig.. Og ferskenkaffen fra Arvika.. Så hvis noen kan gi meg like god kaffe som fra Starbucks så driter jeg i om den kommer fra Starbucks eller noe annet sted, bare jeg liker den... Så får du diskutere nesegrus beundring til utenlands kapital med noen andre..

Skrevet

Føler meg skikkelig skikkelig dum, men jeg også savner Starbucks :grine:

Kunne vi ikke bare fått EN? :idesmil::rosaengel:

Skrevet
Føler meg skikkelig skikkelig dum, men jeg også savner Starbucks  :grine:

Kunne vi ikke bare fått EN?  :idesmil:  :rosaengel:

:ler:

Skrevet

På den annen side er jeg jo ganske heldig og har en stamkafé som lager brukbar frappucino... :sikle: Ikke så god som starbucks sin, da men...

Skrevet

Starbucks er jo kjendis-kaffe nr. 1. Mulig akkurat det merket på kaffekoppen har noe med det urbane imaget å gjøre? :ler:

Skrevet
Starbucks ønsket i utgangspunktet å etablere seg i Norge, helt til man hørte om tarifflønna her i landet. Da var det ikke så interessant likevel...

Det der tror jeg ikke noe på. Er det penger å tjene vil enhver kjede komme. Prisen på det de selger tilpasses lokale forhold (lønn og prisnivå). Det er heller utsiktene til ikke å tjene gode penger pga hard konkuranse / mettet marked som nok er årsaken til at man lar være å etrablere seg. For en bedrift blir det da bedre å invistere i andre områder der man kan får mer tilbake. Tenk på det som renter: Man setter inn penger det renten er høyest.

Gjest Gjest_Ella_*
Skrevet

Starbucks har en fantastisk god latte og ikke minst muffins!! Men er enig med at vi får like god kaffe i Norge... og dyrt er det også! I england koster det ca 28 kr for en liten latte.......dyrt?

Skrevet

Dyrt er det ja, for du betaler jo for navnet.. Jeg tror jeg betalte 4-5 euro for den største koppen to go, og den var diiiiiger iallefall :) Så da var jeg sånn :overrasket: en god stund etterpå.. Så uansett om Starbucks hadde etablert seg i Norge så hadde jeg ikke drukket kaffe der hver dag, men bare en gang i blant, for det er jo lov til å kose seg litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...