Gå til innhold

Kan hunden min ha blitt forkjølet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gikk på langtur for 2 dager sida. Vi gikk ganske seint på kvelden, så jeg lot ham gå med lengre bånd, så han småløp rundt for å snuse på ting mesteparten av turen. Noen timer etter at vi hadde kommet hjem så la vi oss, og når han da hoppet opp i senga så begynte han å lage veldig rare snufse/gryntelyder. Jeg trodde egentlig at han skulle kaste opp da det lignet veldig på når han brekker seg, men tror det var "reverse sneezing"? 

Han og jeg ble litt sjokka, men disse rare "spasmene/anfallene" ble kortere og færre. De kan fortsatt forekomme noen ganger mens/etter at han ligger. Men da varer de i sånn 1-2 sekunder, altså et par snufs før det gir seg.

Ellers høres han litt snørrete ut når han tar dype pust, som om det sitter snørr litt dypt i nesa/halsen liksom.... Og snorkinga er bittelitt "kraftigere". Det kommer ikke snør ut av nesa altså, annet enn lydene så virker han helt pigg. Kjempestor matlyst, masse energi. Han virker ikke plaget av nesa si, rister ikke eller klør seg.

Kan han være forkjølet, eller kan han ha satt noe fast oppi nesa?? Utvendig er nesa hans helt normal, så jeg skjønner ikke helt hva som har hendt:vetikke:

Anonymkode: 19275...f05

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, høres ut som forkjølelse. Men ring veterinær for å drøfte om du skal komme inn med hunden for en sjekk.

Anonymkode: f396b...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en veterinær til å ta en kikk på den. Bedre en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymkode: dec5a...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være forkjølet ja min gamle hund ble det problemet var at hun ikke kunne gås tur med da vi ikke kom av gårde var det en tyggis som var limt fast i bakken så skulle denne skrapes opp og spises deretter var det ned i grøfta hvor det lå en halvspist pølse så ble det funnet en epleskrott som skulle spises hun var snål og gå tur med 🐶

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan få covid.

Har hunden infeksjon i halsen/luftveiene, om det er covid eller noe annet, kan det bli problematisk å puste.

Som menneske hjelper det jo å sitte-sove, med ekstra puter under seg for å lette pusten. For å puste når en ligger flatt er tyngre.

Ville kontaktet veterinær for råd/sjekk.

Anonymkode: bb9e7...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...