AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #61 Del Skrevet 8. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Helt vanlig blant kvinner det, flertallet av dere har veldig mye fordommer mot bifile menn, så skjønner godt de menn som holder det skjult Anonymkode: 8525d...50e Det er ikke snakk om en fordom mot bifile menn - det er snakk om at jeg ikke tenner på bifile menn og det er noe HELT annet. Anonymkode: f99dd...896 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #62 Del Skrevet 8. februar 2024 Tja, jeg er kvinne og bifil. Tenker på andre ting enn å "slikke fitte" når jeg seksuelt tenner på kvinner. Dessuten er jeg gift, med en mann (som vet at jeg er bifil). Blir dermed bare kuk på meg til vi enten skiller oss, åpner forholdet eller tar en trekant. To av de tre alternativene er ikke aktuelle for meg, eller han. Men hadde han vært bifil hadde vi hatt sykt rå sex. Sexen nå er svært bra, men det er bare oss. Hadde han likt menn og damer hadde vi definitivt invitert andre inn. Men siden det bare er jeg som tenner på begge kjønn er å ta en annen kvinne inn uaktuelt for meg. Vet ikke hvorfor, føler meg kanskje litt truet? At det hadde blitt en ubalanse? Vet ikke. Anonymkode: f56d6...8fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #63 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke snakk om en fordom mot bifile menn - det er snakk om at jeg ikke tenner på bifile menn og det er noe HELT annet. Anonymkode: f99dd...896 I 90% av tilfellene er det fordommer som ligger bak, med argumenter som at de er mer utro feks, altså rene fordommer Anonymkode: 8525d...50e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #64 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 23.55): Men hvorfor vil en bifil mann ha en hetero kvinne? Kan han ikke bare holde seg til menn? Evt finne en bifil kvinne så kan de leve ut sine lyster som de ønsker Anonymkode: bbb03...cf3 Altså, er du helt seriøs nå? Er du også blant de som mener at heterofile menn bare er i forhold for å få sex, og at det er mot deres natur å holde seg til kun én dame? For å forklare sammenlikningen - la oss si at en heterofil mann er fysisk tiltrukket av 20 % av damer i aktuell aldersgruppe. En annen heterofil mann er fysisk tiltrukket av 30 % av damer i aktuell aldersgruppe. En tredje, men riktignok bifil, mann er fysisk tiltrukket av 10 % av kvinner og 10 % av menn i aktuell aldersgruppe (prosentandelen er ikke poenget). Alle tre mennene vil kunne tiltrukkes av mange andre enn meg. Hvorfor er det helt innafor å tenke at de to heterofile mennene kan velge meg og føle det er verdt det, selv om de også er tiltrukket av mange andre, mens om den bifile mannen faller for meg, så burde han heller holdt seg til menn? Hva er tankegangen? Han liker jo meg like mye som de heterofile mennene? Anonymkode: decab...ee7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #65 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 23.55): Men hvorfor vil en bifil mann ha en hetero kvinne? Kan han ikke bare holde seg til menn? Evt finne en bifil kvinne så kan de leve ut sine lyster som de ønsker Anonymkode: bbb03...cf3 "Leve ut sine lyster", dette er bare tull. Å være bifil betyr ikke at du har større seksuell appetitt eller at du vil ligge med andre når du er i forhold. Anonymkode: 00b20...65d 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #66 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 8.43): For meg er en mann med stor M en hetero mann som liker å være menn. En bifil/homofil mann vil aldri blir en mann med stor M for min del. Dessuten så er det få bifile menn, de startet kanskje slik med en gang de kommer ut for det er "lettere" men de ender som oftest opp som homofile i homofile forhold. Noe som er helt greit for meg, har flere homofile venner men akkurat som at de ikke vil har en bifil mann som er i skapet så er heller ikke jeg interessert i det. Er rett og rimelig det, alle for ha sine preferanser til og med heterofile kvinner som meg selv. Anonymkode: 31935...993 Dette er bare fordommer. Du tror det er få bifile menn fordi menn ikke gidder å komme ut av det skapet pga stigma. Et av hovedstigmaene er at "bifile er bare folk som enda ikke tør innrømme at de er homofile". Anonymkode: 00b20...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #67 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 18.46): Da kan vi konkludere at menns varierende seksualitet er noe som er ekkelt og skal skjules, så lenge vi ikke er 100% homo. Sant? Ts. Anonymkode: aa3c6...043 Du kan konkludere med at noen synes det ja. Brorparten, sett ut fra denne tråden, er åpen for det. For min del tenker jeg hva får du som mann ut av å være i et forhold med en kvinne som synes du pga legningen din er ekkel, selv om dette er skjult? Jeg ville aldri delt livet med noen jeg vet hater f.eks rødhårede, selv om jeg farget håret brunt. Og legning er jo for mange mer identitet enn hårfarge. Anonymkode: 00b20...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #68 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nå er jeg en lesbisk kvinne da, men om jeg hadde vært en hetero kvinne og jeg fant ut at mannen min var bifil, så hadde det vært en stor turn-off. Det er også en stor turn-off for meg med bifile kvinner. Bifile mennesker virker utrolig vinglete, som om at de aldri er 100% fornøyde med det kjønnet de er med fordi de føler de går glipp av hva som er på den motsatte siden av gjerdet. Det skaper en ekkel usikkerhet i forholdet - en usikkerhet jeg tenker er helt naturlig og fair. Jeg synes ikke det er bifobisk. Eller, kanskje det er det. Men bifile må finne seg i at ikke alle er interesserte i en som tenner og/eller forelsker seg i begge kjønn. Da er jo automatisk nærmest hele verdensbefolkningen datingpoolet ditt. Anonymkode: b4e31...bcf Altså jeg tror bifile driter i at folk har preferanser. Men du har fordommer. Dropp bifile kvinner, men hva med å droppe fordommene også. Bifile er ikke mer vinglete, utro, sexopptatte osv. enn andre. Det er fordommer. Anonymkode: 00b20...65d 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #69 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Altså, du vet at seksualitet og preferanser er flytende og kan forandre seg med årene? Anonymkode: 09569...a13 Seksuelle preferanser for kjønn er sjelden så flytende at en person som voksen ikke selv vet at man tenner på begge kjønn. Som sagt, jeg forventer at en partner er ærlig, også om sin seksualistet - før vi innleder et seksuelt forhold og et forhold. Anonymkode: 1a4f6...5bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #70 Del Skrevet 8. februar 2024 Handler det virkelig om fordommer når jeg synes tanken på at min kjæreste skulle tenne på å suge pikk, ta eller bli tatt i rumpen er ekkel? To menn sammen er ikke noe jeg tenner på overhodet. Greit, da er jeg vel fordomsfull, da. Anonymkode: 34c18...d9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 8. februar 2024 #71 Del Skrevet 8. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Handler det virkelig om fordommer når jeg synes tanken på at min kjæreste skulle tenne på å suge pikk, ta eller bli tatt i rumpen er ekkel? To menn sammen er ikke noe jeg tenner på overhodet. Greit, da er jeg vel fordomsfull, da. Anonymkode: 34c18...d9f Jeg for min del aksepterer at det finnes ting som min mann tenner på som ikke jeg tenner på, og omvendt. Det er jo ikke alt man trenger dele med hverandre heller, noen fantasier kan man ha for seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 8. februar 2024 #72 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Handler det virkelig om fordommer når jeg synes tanken på at min kjæreste skulle tenne på å suge pikk, ta eller bli tatt i rumpen er ekkel? To menn sammen er ikke noe jeg tenner på overhodet. Greit, da er jeg vel fordomsfull, da. Anonymkode: 34c18...d9f Hvorfor skal man gå å tenke på det? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #73 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 8.43): For meg er en mann med stor M en hetero mann som liker å være menn. En bifil/homofil mann vil aldri blir en mann med stor M for min del. Dessuten så er det få bifile menn, de startet kanskje slik med en gang de kommer ut for det er "lettere" men de ender som oftest opp som homofile i homofile forhold. Noe som er helt greit for meg, har flere homofile venner men akkurat som at de ikke vil har en bifil mann som er i skapet så er heller ikke jeg interessert i det. Er rett og rimelig det, alle for ha sine preferanser til og med heterofile kvinner som meg selv. Anonymkode: 31935...993 AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 9.38): NEI! Anonymkode: 5642a...add Hahaha 😂 Det er så mange damer som finner en mann de selv mener er mann med stor M , uten å vite at han kan være bifil eller biseksuell, fordi han holder det skjult. Sykt mange uvitende koner der ute. Anonymkode: 7d933...237 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #74 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå er jeg en lesbisk kvinne da, men om jeg hadde vært en hetero kvinne og jeg fant ut at mannen min var bifil, så hadde det vært en stor turn-off. Det er også en stor turn-off for meg med bifile kvinner. Bifile mennesker virker utrolig vinglete, som om at de aldri er 100% fornøyde med det kjønnet de er med fordi de føler de går glipp av hva som er på den motsatte siden av gjerdet. Det skaper en ekkel usikkerhet i forholdet - en usikkerhet jeg tenker er helt naturlig og fair. Jeg synes ikke det er bifobisk. Eller, kanskje det er det. Men bifile må finne seg i at ikke alle er interesserte i en som tenner og/eller forelsker seg i begge kjønn. Da er jo automatisk nærmest hele verdensbefolkningen datingpoolet ditt. Anonymkode: b4e31...bcf Jada , ALLE bifile er jo en helt like og alle er vinglete, ikke glad i partneren sin. Dette er bare bedritne fordommer. Anonymkode: 7d933...237 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #75 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Handler det virkelig om fordommer når jeg synes tanken på at min kjæreste skulle tenne på å suge pikk, ta eller bli tatt i rumpen er ekkel? To menn sammen er ikke noe jeg tenner på overhodet. Greit, da er jeg vel fordomsfull, da. Anonymkode: 34c18...d9f Nei, dette er preferanser. Ikke fordommer. Å tenke at bifile egentlig er homofile som ikke er ute av skapet er fordommer. Å tro de har større seksuell appetitt, er mer utro, ikke til å stole på, ubestemsomme osv. Det er fordommer. Anonymkode: 00b20...65d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #76 Del Skrevet 8. februar 2024 Det må faktisk være lov å ha preferanser som ikke åpner opp for seksualitet i alle retninger. Jeg vil ha en mann som liker kvinner. Thats it. Andre kan ha andre preferanser og det er like selvfølgelig at de skal ha lov til det. Men jeg er lei av å bli fortalt at jeg har fordommer fordi jeg ikke er åpen for alt mulig innenfor kjønnsspekteret. Anonymkode: 5bc4e...b42 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #77 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det må faktisk være lov å ha preferanser som ikke åpner opp for seksualitet i alle retninger. Jeg vil ha en mann som liker kvinner. Thats it. Andre kan ha andre preferanser og det er like selvfølgelig at de skal ha lov til det. Men jeg er lei av å bli fortalt at jeg har fordommer fordi jeg ikke er åpen for alt mulig innenfor kjønnsspekteret. Anonymkode: 5bc4e...b42 "Det må faktisk være lov", har noen som helst sagt at det ikke er lov? Jeg tror jeg aldri i mitt liv har hørt om noen som i fullt alvor mener at folk ikke kan ha preferanser for hvem de liker. Enten det er for vennskap, sex, eller ekteskap. Men det er likevel fordommer når man tillegger en bestemt gruppe mennesker bestemte karakteristikker basert på stereotypier. Det er fullt mulig å si at man ikke liker noe, uten å komme med en lang rekke fordommer som "forsvar". Du trenger ikke noe forsvar, det er dine preferanser. Så ha preferansen, dropp fordommen. Anonymkode: 00b20...65d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #78 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): "Det må faktisk være lov", har noen som helst sagt at det ikke er lov? Jeg tror jeg aldri i mitt liv har hørt om noen som i fullt alvor mener at folk ikke kan ha preferanser for hvem de liker. Enten det er for vennskap, sex, eller ekteskap. Men det er likevel fordommer når man tillegger en bestemt gruppe mennesker bestemte karakteristikker basert på stereotypier. Det er fullt mulig å si at man ikke liker noe, uten å komme med en lang rekke fordommer som "forsvar". Du trenger ikke noe forsvar, det er dine preferanser. Så ha preferansen, dropp fordommen. Anonymkode: 00b20...65d Jeg har ikke fordommer for ulike typer seksualitet. Men jeg er dritt lei av å bli fortalt at man har fordommer hvis man ikke er åpen for alt mulig. Og joda - det er nok av ganger jeg har hørt at folk setter likhetstegn mellom preferanser og fordommer. Anonymkode: 5bc4e...b42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #79 Del Skrevet 8. februar 2024 Altså, mannen min må ikke skjule noe for meg, det er viktig at han får være/ er seg selv. Men hadde jeg merket at han hadde en bi side, hadde jeg ikke blitt sammen med han. Det er turn Off for meg. . Anonymkode: 108e6...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 8. februar 2024 #80 Del Skrevet 8. februar 2024 (endret) Det hadde jeg skjønt. Det kan man lett finne ut på date. Noen spørsmål, utsagn om andre, mønstre sex, preferanser etc. Det litt distanserte forholdet til sex, men likevel fokus på det, det mekaniske. Det hadde vært turn off her. Et eksempel kan være: "Du har litt høyt stemmeleie, hender det at menn faller for deg, hva tenker du om det?". Endret 8. februar 2024 av Hoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå