AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #61 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei TS. Jeg lurer på, hvorfor vil du bli kristen? Er det fordi du tror på Gud og Jesus? Er det fordi du vil følge Guds vilje og holde deg nær han? Eller vil du bare bli kristen fordi du er med noen som er det? Vil du virkelig bli frelst av hele ditt hjerte og vilje? Husk at Gud ser til hjertet, menneskene ser til det ytre. Jeg ble frelst for noen år siden og det uten å vite det før etterpå at jeg var frelst. Men kan gjerne fortelle deg veien som førte meg dit om du vil. Anonymkode: ef6e3...6fc Jeg har hatt min barnetro hele mitt liv og anser meg derfor som kristen, siden det er viktig for meg å tro på noe som er større enn meg selv og for å ha noe å henvende meg til når livet butter imot. Ts Anonymkode: 9744a...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #62 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har hatt min barnetro hele mitt liv og anser meg derfor som kristen, siden det er viktig for meg å tro på noe som er større enn meg selv og for å ha noe å henvende meg til når livet butter imot. Ts Anonymkode: 9744a...44c Ja å være kristen er nok mange som sier dem er, fordi dem tror. Men Jesus sier at en må være født på ny, dvs bli frelst og en blir døpt av Den Hellige Ånd. Jeg ble det og har opplevd mye godt med Gud og Jesus etter jeg ble frelst. Jeg kan aldri fornekte Gud for da må jeg fornekte så mye jeg har opplevd som godt og mirakler som bare Gud kan gjøre. Men viktig og godt at du trenger noe å tro på i livet ditt. Så jeg har bare et råd til deg, som hjalp meg å bli frelst. Og det er å søke Gud og Jesus av din vilje og hjerte. Når du gjør det så vil Gud la seg finne og du blir frelst og blir Guds barn. Så å søke Gud og Jesus betyr å lese bibelen, å be, fortelle Gud alt du har på hjertet ditt av tanker og følelser, vise at du vil leve som frelst og vise at du vil følge Guds vilje så godt du kan. Ingen mennesker klarer det 100 % og det vet Gud, så derfor sonet Jesus for våre syndere på korset. Anonymkode: ef6e3...6fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #63 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja å være kristen er nok mange som sier dem er, fordi dem tror. Men Jesus sier at en må være født på ny, dvs bli frelst og en blir døpt av Den Hellige Ånd. Jeg ble det og har opplevd mye godt med Gud og Jesus etter jeg ble frelst. Jeg kan aldri fornekte Gud for da må jeg fornekte så mye jeg har opplevd som godt og mirakler som bare Gud kan gjøre. Men viktig og godt at du trenger noe å tro på i livet ditt. Så jeg har bare et råd til deg, som hjalp meg å bli frelst. Og det er å søke Gud og Jesus av din vilje og hjerte. Når du gjør det så vil Gud la seg finne og du blir frelst og blir Guds barn. Så å søke Gud og Jesus betyr å lese bibelen, å be, fortelle Gud alt du har på hjertet ditt av tanker og følelser, vise at du vil leve som frelst og vise at du vil følge Guds vilje så godt du kan. Ingen mennesker klarer det 100 % og det vet Gud, så derfor sonet Jesus for våre syndere på korset. Anonymkode: ef6e3...6fc Husk, TS, dette er bare ab sin tolkning, og ikke noe som definerer deg. Anonymkode: 29c57...de9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #64 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja å være kristen er nok mange som sier dem er, fordi dem tror. Men Jesus sier at en må være født på ny, dvs bli frelst og en blir døpt av Den Hellige Ånd. Jeg ble det og har opplevd mye godt med Gud og Jesus etter jeg ble frelst. Jeg kan aldri fornekte Gud for da må jeg fornekte så mye jeg har opplevd som godt og mirakler som bare Gud kan gjøre. Men viktig og godt at du trenger noe å tro på i livet ditt. Så jeg har bare et råd til deg, som hjalp meg å bli frelst. Og det er å søke Gud og Jesus av din vilje og hjerte. Når du gjør det så vil Gud la seg finne og du blir frelst og blir Guds barn. Så å søke Gud og Jesus betyr å lese bibelen, å be, fortelle Gud alt du har på hjertet ditt av tanker og følelser, vise at du vil leve som frelst og vise at du vil følge Guds vilje så godt du kan. Ingen mennesker klarer det 100 % og det vet Gud, så derfor sonet Jesus for våre syndere på korset. Anonymkode: ef6e3...6fc Ok, så da er jeg ikke god nok kristen slik som jeg er, siden jeg ikke leser i bibelen. Hørte et intervju med presten Sunniva Gylver som sa at ikke alle klarer å bli frelste/troende selv om de ønsker det, og sånn er det bare, og man er god nok for Gud som man er. Hun er forøvrig ingen tilhenger av at man må være slik eller slik for å være "god nok kristen". Ts Anonymkode: 9744a...44c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #65 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ok, så da er jeg ikke god nok kristen slik som jeg er, siden jeg ikke leser i bibelen. Hørte et intervju med presten Sunniva Gylver som sa at ikke alle klarer å bli frelste/troende selv om de ønsker det, og sånn er det bare, og man er god nok for Gud som man er. Hun er forøvrig ingen tilhenger av at man må være slik eller slik for å være "god nok kristen". Ts Anonymkode: 9744a...44c TS, dette er bare ab sin tolkning. Du er god nok for Gud uansett ☺️ Anonymkode: 29c57...de9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 7. februar 2024 #66 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ok, så da er jeg ikke god nok kristen slik som jeg er, siden jeg ikke leser i bibelen. Hørte et intervju med presten Sunniva Gylver som sa at ikke alle klarer å bli frelste/troende selv om de ønsker det, og sånn er det bare, og man er god nok for Gud som man er. Hun er forøvrig ingen tilhenger av at man må være slik eller slik for å være "god nok kristen". Ts Anonymkode: 9744a...44c Ingen er god nok til å være kristne, det er liksom "cluet" her og grunnen til at det er viktig å preke om synd, som folk her inne ikke liker og ikke tåler å høre. Man er rettferdiggjort pga det Jesus gjorde, og ikke en selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 7. februar 2024 #67 Del Skrevet 7. februar 2024 Altså, dette står veldig tydelig besvart i Paulus' brev til romerene: «For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud reiste ham opp fra de døde, da skal du bli frelst.» Rom 10:9. Har du de to bitene så er du altså frelst, og dermed en god nok kristen! Hvis du ikke selv føler noe behov for noe mer så trenger du ikke det. Kanskje denne boka her kunne vært nyttig for deg. (Ikke at jeg insinuerer at du er en dårlig kristen - men det er en nyttig bok som forklarer hvordan man fint kan være kristen uten å mase så mye med det) 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #68 Del Skrevet 8. februar 2024 En kristen skrev (På 7.2.2024 den 9.06): Ingen er god nok til å være kristne, det er liksom "cluet" her og grunnen til at det er viktig å preke om synd, som folk her inne ikke liker og ikke tåler å høre. Man er rettferdiggjort pga det Jesus gjorde, og ikke en selv. Du har alvorlig misforstått. Alle er gode nok til å være kristne, det er hele poenget. Uavhengig av synd, for den er tilgitt, ikke sant. Anonymkode: 29c57...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 8. februar 2024 #69 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har alvorlig misforstått. Alle er gode nok til å være kristne, det er hele poenget. Uavhengig av synd, for den er tilgitt, ikke sant. Anonymkode: 29c57...de9 Det finnes ikke et menneske som er "god nok" til å fortjene noen ting, alt er en gave fra Gud, helt ufortjent. Som Efeserbrevet 2:8-9 sier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #70 Del Skrevet 8. februar 2024 En kristen skrev (På 7.2.2024 den 9.06): Ingen er god nok til å være kristne, det er liksom "cluet" her og grunnen til at det er viktig å preke om synd, som folk her inne ikke liker og ikke tåler å høre. Man er rettferdiggjort pga det Jesus gjorde, og ikke en selv. Jo alle er gode nok til å bli kristne. Man blir frelst fra sine synder. Anonymkode: d48dc...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 8. februar 2024 #71 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo alle er gode nok til å bli kristne. Man blir frelst fra sine synder. Anonymkode: d48dc...23b Du ser motsatt på det av hva det egentlig er. Jesus kom ikke til de friske (de uten synd), men til syndere. Har du ingen synd, dvs du er "god" ivertfall i egne øyne, så henvender ikke Jesus seg til deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #72 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 8.10): Ok, så da er jeg ikke god nok kristen slik som jeg er, siden jeg ikke leser i bibelen. Hørte et intervju med presten Sunniva Gylver som sa at ikke alle klarer å bli frelste/troende selv om de ønsker det, og sånn er det bare, og man er god nok for Gud som man er. Hun er forøvrig ingen tilhenger av at man må være slik eller slik for å være "god nok kristen". Ts Anonymkode: 9744a...44c Helt enig med deg ts. Du er god nok som du er. Snakk med en prest i dnk, det vil styrke deg. Jeg har levd under det samme presset vedr å måtte lese hver dag, delta i alt menigheten arrangerer og helst kun snakke om hvor frelst jeg er, hvor flink jeg er til å snakke om Jesus utenfro menigheten slik at andre kan komme til tro osv osv og det er bare ikke meg. Endte med at en gjeng i menigheten bestemte seg for at jeg var,- hold fast: antikrist. Da gikk jeg rett hjem og meldte meg ut av menigheten og inn i DNK. Min tro er min og ingen mennesker skal stille seg som dommer over om jeg er god nok eller ikke for Gud. Anonymkode: c3561...9dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #73 Del Skrevet 8. februar 2024 Mange misforstår Gud og Jesus dessverre. Og da blir det mye vranglære og den skal vi passe oss for sier Jesus. Jeg leser svarene her og det er forskjellige meninger om hva det vil si å være kristen. Men da spør jeg dere, hva er å være kristen for dere? Og hva sier Bibelen om å være kristen? Hvem skal en tro og stole på? Jeg for min del stoler mer på å lese bibelen og tro på den enn alt mulig annet som mennesker sier, som ikke er i samsvar med bibelen. Bibelen er Guds ord, og Guds ord er sant og Hellig. Ja det står i bibelen at ved å tro på Jesus Kristus så blir en frelst, men det kan egentlig hvem som helst si, at dem tror på Jesus Kristus. Men lever du og viser du at du tror på Jesus Kristus? Eller er det nok for deg å bare tenke tanken at det er nok å bare tro? Og hva er frelsen? Hva betyr den? Det er en forskjell på å si en er kristen og å være frelst, vet dere forskjellen? Hvis det ikke er intressant å lese bibelen fordi en bare sier en tror på Jesus, hva da? Saken er faktisk at alle mennesker her på denne jorden er like mye verdt og viktig for Gud. Ingen mennesker er mer verdt enn et annet uansett. Anonymkode: ef6e3...6fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #74 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Helt enig med deg ts. Du er god nok som du er. Snakk med en prest i dnk, det vil styrke deg. Jeg har levd under det samme presset vedr å måtte lese hver dag, delta i alt menigheten arrangerer og helst kun snakke om hvor frelst jeg er, hvor flink jeg er til å snakke om Jesus utenfro menigheten slik at andre kan komme til tro osv osv og det er bare ikke meg. Endte med at en gjeng i menigheten bestemte seg for at jeg var,- hold fast: antikrist. Da gikk jeg rett hjem og meldte meg ut av menigheten og inn i DNK. Min tro er min og ingen mennesker skal stille seg som dommer over om jeg er god nok eller ikke for Gud. Anonymkode: c3561...9dd Ja det virker som om de synes de er bedre mennesker enn oss andre. Ts Anonymkode: 9744a...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #75 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det virker som om de synes de er bedre mennesker enn oss andre. Ts Anonymkode: 9744a...44c Jeg ser ikke på meg selv som et bedre menneske enn ufrelste mennesker. Nå snakker jeg for meg selv men jeg vet dessverre mange er dømmende over andre som ikke er troende. Jeg har mange feil og jeg begår synd som alle andre mennesker. Anonymkode: ef6e3...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #76 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ser ikke på meg selv som et bedre menneske enn ufrelste mennesker. Nå snakker jeg for meg selv men jeg vet dessverre mange er dømmende over andre som ikke er troende. Jeg har mange feil og jeg begår synd som alle andre mennesker. Anonymkode: ef6e3...6fc Nå er vi tydeligvis uenige om hvem som er frelst, da. Anonymkode: 29c57...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #77 Del Skrevet 8. februar 2024 En kristen skrev (12 timer siden): Det finnes ikke et menneske som er "god nok" til å fortjene noen ting, alt er en gave fra Gud, helt ufortjent. Som Efeserbrevet 2:8-9 sier. En kristen skrev (11 timer siden): Du ser motsatt på det av hva det egentlig er. Jesus kom ikke til de friske (de uten synd), men til syndere. Har du ingen synd, dvs du er "god" ivertfall i egne øyne, så henvender ikke Jesus seg til deg. Virkelig trist at en såkalt kristen har et slikt syn på Gud og mennesker. Anonymkode: 29c57...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #78 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Virkelig trist at en såkalt kristen har et slikt syn på Gud og mennesker. Anonymkode: 29c57...de9 Enig, der er jo denne typen kristne som får oss andre til å snu i døren fordi vi ikke har glede av å tro med ett så fordømmende bakteppe. Anonymkode: c3561...9dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #79 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nå er vi tydeligvis uenige om hvem som er frelst, da. Anonymkode: 29c57...de9 Jeg forholder meg til det som Jesus sier i bibelen om frelsen, er den som er sann, men blir mye vranglære blant andre dessverre. Men det står det i bibelen om også, at det er vranglære så. Anonymkode: ef6e3...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #80 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forholder meg til det som Jesus sier i bibelen om frelsen, er den som er sann, men blir mye vranglære blant andre dessverre. Men det står det i bibelen om også, at det er vranglære så. Anonymkode: ef6e3...6fc Igjen, vi er uenige om hva som er vranglære her. Anonymkode: 29c57...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå