AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #41 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det var et godt råd faktisk, fordi de jeg kjenner som er frelste og maser på meg om å bli frelst og en bedre Kristen, er folk som begynte i Den Norske Kirke men endte i mindre trossamfunn fordi de har behov for å gå på møter og være aktiv hele tiden og ikke bare gå til gudstjeneste annenhver søndag. Ts Anonymkode: 9744a...44c Så bra, da er det muligheter for at det er en litt sunnere kultur i den lokale norske kirken 🙂 Snakk med presten der, om personlig frelse og det å tro☺️ Så kan du dra på en og annen gudstjeneste hvis du føler behov for noe mer. Det viktigste, tenker jeg, er at du snakker mindre med disse dårlige bedehusvennene dine og heller orienterer deg mot et sunnere kristent miljø. Forhåpentligvis er den lokale dnk-presten oppegående, og kan betrygge deg mot denne giften disse folka sprer rundt seg. Anonymkode: 29c57...de9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #42 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Min kompis mener at jeg ikke kan kalle meg kristen når jeg ikke er frelst. Han sier at man vet man er frelst når man har tatt imot den hellige ånd. Jeg har ikke tatt imot noe som jeg vet om iallfall. ts Anonymkode: 9744a...44c Din kompis eier ikke definisjonsmakten over når du er kristen, det er høyst personlig♥️ Anonymkode: 3fecc...22f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 6. februar 2024 #43 Del Skrevet 6. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Din kompis eier ikke definisjonsmakten over når du er kristen, det er høyst personlig♥️ Anonymkode: 3fecc...22f Der tar du faktisk feil. Han eier sikkert en bibel og skriften definerer hvem som er kristen, så jo, han eier faktisk definisjonsmakten over hvem som er kristen. En kristen har Den Hellige ånd, og det er ånden som rettferdiggjør oss. Det er merkelig for meg at noen kan ta så lettvint på frelse og kalle seg kristen, det vitner om manglende tro, og siden det er tro vi er rettferdiggjort av så er det jo ikke rart han lurer når det går på sentrale ting rundt frelse. Du kan heller ikke leve som en mafiaboss og fremstå som troverdig hvis du kaller deg kristen. Kristen betyr jo å følge Jesus. Kristendom er ikke prestasjonsbasert og kun du vet om du faktisk er kristen, men det er jo det med bevis for andre, om andre kan se at du er kristen eller ikke, og vi kristne er jo satt her på jorda for å prøve å redde folk vi bryr oss om fra helvete. Da er det jo greit om de tror på oss, når vi forteller hvem det er vi følger (Jesus). Endret 6. februar 2024 av En kristen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #44 Del Skrevet 6. februar 2024 En kristen skrev (38 minutter siden): Der tar du faktisk feil. Han eier sikkert en bibel og skriften definerer hvem som er kristen, så jo, han eier faktisk definisjonsmakten over hvem som er kristen. En kristen har Den Hellige ånd, og det er ånden som rettferdiggjør oss. Det er merkelig for meg at noen kan ta så lettvint på frelse og kalle seg kristen, det vitner om manglende tro, og siden det er tro vi er rettferdiggjort av så er det jo ikke rart han lurer når det går på sentrale ting rundt frelse. Du kan heller ikke leve som en mafiaboss og fremstå som troverdig hvis du kaller deg kristen. Kristen betyr jo å følge Jesus. Kristendom er ikke prestasjonsbasert og kun du vet om du faktisk er kristen, men det er jo det med bevis for andre, om andre kan se at du er kristen eller ikke, og vi kristne er jo satt her på jorda for å prøve å redde folk vi bryr oss om fra helvete. Da er det jo greit om de tror på oss, når vi forteller hvem det er vi følger (Jesus). Her er det nok du som tar feil. Din bibeltolkning eier ikke definisjonsmakten over hvem som er kristen eller ikke, det er bare din egen tolkning. Anonymkode: 29c57...de9 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 6. februar 2024 #45 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her er det nok du som tar feil. Din bibeltolkning eier ikke definisjonsmakten over hvem som er kristen eller ikke, det er bare din egen tolkning. Anonymkode: 29c57...de9 Vel, det er en løgn. Det er ikke noe "uklart" her, hva som er sant eller løgn går krystallklart frem av skriften. Det er for lite teologi og sunn kristen lære der ute. Du må bli født på ny som Joh 3:3-8 sier, og det kan du kun bli av nåde ved tro. Når man er født på ny, døpes man i den Hellige ånd. Og uten Ånden, så kommer du til å brenne i helvete. Tror du ikke det, så er du ingen kristen. Og du kan jo prøve å diskutere dette med meg, så kan vi ta en runde på hva bibelen sier, det er fint alle får se dette og jeg kan bruke deg til å vise folket her inne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 6. februar 2024 #46 Del Skrevet 6. februar 2024 Enten bøyer man seg for Ordet, Guds ord som er skriften, eller så motsetter man seg det, og motsier man ordet så er man i opposisjon til Gud som ga oss ordet. Å bøye seg for Ordet, betyr ikke at man får til å gjøre alt skriften sier, men man godtar at det er sant og rett. Heldigvis avhenger ikke vår rettferdiggjørelse for Gud av oss selv, men av hva Jesus gjorde for oss da han døde for syndene våre og sto opp fra de døde. Vi kommer ikke til himmelen fordi vi er gode men fordi Gud er god. Husk det, hvis jeg høres streng ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #47 Del Skrevet 6. februar 2024 En kristen skrev (27 minutter siden): Vel, det er en løgn. Det er ikke noe "uklart" her, hva som er sant eller løgn går krystallklart frem av skriften. Det er for lite teologi og sunn kristen lære der ute. Du må bli født på ny som Joh 3:3-8 sier, og det kan du kun bli av nåde ved tro. Når man er født på ny, døpes man i den Hellige ånd. Og uten Ånden, så kommer du til å brenne i helvete. Tror du ikke det, så er du ingen kristen. Og du kan jo prøve å diskutere dette med meg, så kan vi ta en runde på hva bibelen sier, det er fint alle får se dette og jeg kan bruke deg til å vise folket her inne det. En kristen skrev (18 minutter siden): Enten bøyer man seg for Ordet, Guds ord som er skriften, eller så motsetter man seg det, og motsier man ordet så er man i opposisjon til Gud som ga oss ordet. Å bøye seg for Ordet, betyr ikke at man får til å gjøre alt skriften sier, men man godtar at det er sant og rett. Heldigvis avhenger ikke vår rettferdiggjørelse for Gud av oss selv, men av hva Jesus gjorde for oss da han døde for syndene våre og sto opp fra de døde. Vi kommer ikke til himmelen fordi vi er gode men fordi Gud er god. Husk det, hvis jeg høres streng ut. Din bibeltolkning er som sagt ikke relevant for noen andre enn deg selv. Bibeltolkning kan ikke diskuteres, det finnes tusen forskjellige tolkninger og alle mener deres egen er rett. Så you do you. Ikke alle andre. Anonymkode: 29c57...de9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 6. februar 2024 #48 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Din bibeltolkning er som sagt ikke relevant for noen andre enn deg selv. Bibeltolkning kan ikke diskuteres, det finnes tusen forskjellige tolkninger og alle mener deres egen er rett. Så you do you. Ikke alle andre. Anonymkode: 29c57...de9 Som igjen er en løgn. Skriften er krystallklar. Står det i bok om biler at du skrifter dekk med å skru løs hjulmutrene, så river du ikke ut bensinslangen for å få dekkene av bilen, du kan ikke "tolke" det på noen annen måte enn det som står ordrett. Like krystallklar er bibelen på hvordan vi blir frelst. Det du forsøker å gjøre her er å kaste støv i ansiktet på folk og forvirre de i et forsøk på å rettferdiggjøre vranglære eller villede de. Det betyr at du ikke bare er ignorant, men du er en falsk profet og en bedrager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #49 Del Skrevet 6. februar 2024 En kristen skrev (5 minutter siden): Som igjen er en løgn. Skriften er krystallklar. Står det i bok om biler at du skrifter dekk med å skru løs hjulmutrene, så river du ikke ut bensinslangen for å få dekkene av bilen, du kan ikke "tolke" det på noen annen måte enn det som står ordrett. Like krystallklar er bibelen på hvordan vi blir frelst. Det du forsøker å gjøre her er å kaste støv i ansiktet på folk og forvirre de i et forsøk på å rettferdiggjøre vranglære eller villede de. Det betyr at du ikke bare er ignorant, men du er en falsk profet og en bedrager. Derom er vi uenige, du er den falske profeten her. Anonymkode: 29c57...de9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 6. februar 2024 #50 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Derom er vi uenige, du er den falske profeten her. Anonymkode: 29c57...de9 Løgn igjen, men du står fritt til å prøve å bevise de falske beskydningene dine. Jeg har skriften rett ved siden av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #51 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg trodde også at det skulle komme av seg selv, men de sier jeg må lese bibelen og snakke med andre kristne. Blir sliten av at alle samtaler skal dreie seg om kristendommen når jeg er med de. Ts Anonymkode: 9744a...44c Hei TS. Jeg lurer på, hvorfor vil du bli kristen? Er det fordi du tror på Gud og Jesus? Er det fordi du vil følge Guds vilje og holde deg nær han? Eller vil du bare bli kristen fordi du er med noen som er det? Vil du virkelig bli frelst av hele ditt hjerte og vilje? Husk at Gud ser til hjertet, menneskene ser til det ytre. Jeg ble frelst for noen år siden og det uten å vite det før etterpå at jeg var frelst. Men kan gjerne fortelle deg veien som førte meg dit om du vil. Anonymkode: ef6e3...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 6. februar 2024 #52 Del Skrevet 6. februar 2024 En kristen skrev (1 time siden): Vel, det er en løgn. Det er ikke noe "uklart" her, hva som er sant eller løgn går krystallklart frem av skriften. Det er for lite teologi og sunn kristen lære der ute. Du må bli født på ny som Joh 3:3-8 sier, og det kan du kun bli av nåde ved tro. Når man er født på ny, døpes man i den Hellige ånd. Og uten Ånden, så kommer du til å brenne i helvete. Tror du ikke det, så er du ingen kristen. Og du kan jo prøve å diskutere dette med meg, så kan vi ta en runde på hva bibelen sier, det er fint alle får se dette og jeg kan bruke deg til å vise folket her inne det. Bibelen er skrevet over mange år, av forskjellige mennesker, det er mye som ikke er direkte skrevet ned, men skrevet fra hukommelse, og det har vært prester som har bestemt hva som skal være i Bibelen og hva som ikke skal være det, Bibelen er oversatt etc. Så her er det for mye mennesker involvert til å ta dette 100% bokstavelig, Gud har jo ikke på noen måte skrevet dette direkte. Mener du også at man skal hogga av noen hånda om de stjeler? At kvinner ikke bør snakke i forsamlinger? At de ikke bør flette håret? At kvinner som har menstruasjon skal isoleres fra andre? At man ikke skal spise fett eller blod? At synske skal steines i hjel? Eller velger du selv hva du vil tro på i Bibelen? Men det er feil ikke sant? Man kan ikke velge, for alt er jo sant? Det er dette man skal leve etter ifølge Bibelen, med mindre du tolker da, som du jo ikke gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 6. februar 2024 #53 Del Skrevet 6. februar 2024 vintersolverv skrev (Akkurat nå): Bibelen er skrevet over mange år, av forskjellige mennesker, det er mye som ikke er direkte skrevet ned, men skrevet fra hukommelse, og det har vært prester som har bestemt hva som skal være i Bibelen og hva som ikke skal være det, Bibelen er oversatt etc. Så her er det for mye mennesker involvert til å ta dette 100% bokstavelig, Gud har jo ikke på noen måte skrevet dette direkte. Mener du også at man skal hogga av noen hånda om de stjeler? At kvinner ikke bør snakke i forsamlinger? At de ikke bør flette håret? At kvinner som har menstruasjon skal isoleres fra andre? At man ikke skal spise fett eller blod? At synske skal steines i hjel? Eller velger du selv hva du vil tro på i Bibelen? Men det er feil ikke sant? Man kan ikke velge, for alt er jo sant? Det er dette man skal leve etter ifølge Bibelen, med mindre du tolker da, som du jo ikke gjør. Prester involvert, du mener økumeniske konsil der man gjorde det ofesielt om at man var enige i bibelens bøker, det var jo allerede kjent i kirken før, det var kun en stadfestelse som det kom flere av da kristendom omsider ble lov etter den harde forfølgelsen de kristne led under hedenske rom. De kristne måtte drive sin tro i hemlighet i flere hundre år før dette. Profetene og Gud har gitt oss skriften, og de beviste hvem de var under den harde strenge loven i gamle testamentet som var sånn for å legge et solid grunnlag for oss kristne som kom etterpå, så ikke du og andre falske profeter kan komme her og si at det vi tror på er noe "ullent" og "uklart". Så siterer du fra koranen, der man hogger hånda av tyver, og blander dette med et problem med skravlete damer i en forsamling som Paulus tok opp. Å ikke flette håret aner jeg ikke hvor du har. Menstruerende kvinner var sermonielt urene ifølge loven som hadde en masse spesielle renhetsregler som ikke er overført til nye testamentet, der alle rituelle lover ble opfylt av Jesus. Noe av det fine med bibelen er hvor klar dens lære er, jeg elsker teologi, og jeg kan diskutere og arrestere absolutt alle på det for jeg har den Hellige ånd. Din ignoranse og rotete oppfatning av bibelen, betyr ikke at bibelen er vanskelig eller rotete. Din dumhet gjør mao ikke bibelen dum, det er en dumhet du må stå til ansvar for selv, og den virker påtatt. Du kunne og du burde vite bedre, men du vil ikke, fordi du har et eller annet "problem" med vår kristne tro. Du er kanskje hva man kaller en kristofob. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #54 Del Skrevet 6. februar 2024 En kristen skrev (47 minutter siden): Løgn igjen, men du står fritt til å prøve å bevise de falske beskydningene dine. Jeg har skriften rett ved siden av meg. Dine bibeltolkning er bare gyldige for deg ☺️ Anonymkode: 29c57...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #55 Del Skrevet 6. februar 2024 En kristen skrev (26 minutter siden): Prester involvert, du mener økumeniske konsil der man gjorde det ofesielt om at man var enige i bibelens bøker, det var jo allerede kjent i kirken før, det var kun en stadfestelse som det kom flere av da kristendom omsider ble lov etter den harde forfølgelsen de kristne led under hedenske rom. De kristne måtte drive sin tro i hemlighet i flere hundre år før dette. Profetene og Gud har gitt oss skriften, og de beviste hvem de var under den harde strenge loven i gamle testamentet som var sånn for å legge et solid grunnlag for oss kristne som kom etterpå, så ikke du og andre falske profeter kan komme her og si at det vi tror på er noe "ullent" og "uklart". Så siterer du fra koranen, der man hogger hånda av tyver, og blander dette med et problem med skravlete damer i en forsamling som Paulus tok opp. Å ikke flette håret aner jeg ikke hvor du har. Menstruerende kvinner var sermonielt urene ifølge loven som hadde en masse spesielle renhetsregler som ikke er overført til nye testamentet, der alle rituelle lover ble opfylt av Jesus. Noe av det fine med bibelen er hvor klar dens lære er, jeg elsker teologi, og jeg kan diskutere og arrestere absolutt alle på det for jeg har den Hellige ånd. Din ignoranse og rotete oppfatning av bibelen, betyr ikke at bibelen er vanskelig eller rotete. Din dumhet gjør mao ikke bibelen dum, det er en dumhet du må stå til ansvar for selv, og den virker påtatt. Du kunne og du burde vite bedre, men du vil ikke, fordi du har et eller annet "problem" med vår kristne tro. Du er kanskje hva man kaller en kristofob. Det var i alle fall en utmerket illustrasjon av poenget mitt. 👇 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bibeltolkning kan ikke diskuteres, det finnes tusen forskjellige tolkninger og alle mener deres egen er rett. Anonymkode: 29c57...de9 Anonymkode: 29c57...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 6. februar 2024 #56 Del Skrevet 6. februar 2024 En kristen skrev (59 minutter siden): Prester involvert, du mener økumeniske konsil der man gjorde det ofesielt om at man var enige i bibelens bøker, det var jo allerede kjent i kirken før, det var kun en stadfestelse som det kom flere av da kristendom omsider ble lov etter den harde forfølgelsen de kristne led under hedenske rom. De kristne måtte drive sin tro i hemlighet i flere hundre år før dette. Profetene og Gud har gitt oss skriften, og de beviste hvem de var under den harde strenge loven i gamle testamentet som var sånn for å legge et solid grunnlag for oss kristne som kom etterpå, så ikke du og andre falske profeter kan komme her og si at det vi tror på er noe "ullent" og "uklart". Så siterer du fra koranen, der man hogger hånda av tyver, og blander dette med et problem med skravlete damer i en forsamling som Paulus tok opp. Å ikke flette håret aner jeg ikke hvor du har. Menstruerende kvinner var sermonielt urene ifølge loven som hadde en masse spesielle renhetsregler som ikke er overført til nye testamentet, der alle rituelle lover ble opfylt av Jesus. Noe av det fine med bibelen er hvor klar dens lære er, jeg elsker teologi, og jeg kan diskutere og arrestere absolutt alle på det for jeg har den Hellige ånd. Din ignoranse og rotete oppfatning av bibelen, betyr ikke at bibelen er vanskelig eller rotete. Din dumhet gjør mao ikke bibelen dum, det er en dumhet du må stå til ansvar for selv, og den virker påtatt. Du kunne og du burde vite bedre, men du vil ikke, fordi du har et eller annet "problem" med vår kristne tro. Du er kanskje hva man kaller en kristofob. Jøss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 6. februar 2024 #57 Del Skrevet 6. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var i alle fall en utmerket illustrasjon av poenget mitt. 👇 Anonymkode: 29c57...de9 Igjen: Ren tullprat. Bibel-"tolkning" er stort sett veldig enkelt: En har rett og en har feil. For det er en rett måte å tolke skriften på, og en feil måte å tolke skriften på. Vranglære og falske profeter lærer kristne seg etterhvert å kjenne igjen når de er åndsdøpt og kjent i skriften. Vi har kristne, som stort sett alle har en bestemt måte å se sentrale ting i skriften på, så har vi falske profeter, som har alle mulige andre måter å presentere skriften på som de kristne kan bevise er feil. Kom med en falsk doktrine her, så skal vi se om du klarer å argumentere for det, utifra skriften. Du har fritt valg. Du kan late som du er jehovas vitner, at du vil fortjene å komme inn i himmelen, benekte treenigheten eller hva som helst av løgnaktige doktriner som vil sende deg til helvete, så skal vi se om du klarer å argumentere for det utifra bibelen. Endret 6. februar 2024 av En kristen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En kristen Skrevet 6. februar 2024 #58 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dine bibeltolkning er bare gyldige for deg ☺️ Anonymkode: 29c57...de9 Min bibel "tolkning" er hva bibelen sier, og det bibelen sier er gyldig for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #59 Del Skrevet 6. februar 2024 3 hours ago, En kristen said: Noe av det fine med bibelen er hvor klar dens lære er, jeg elsker teologi, og jeg kan diskutere og arrestere absolutt alle på det for jeg har den Hellige ånd. Det bare oser sann kristendom av deg. Anonymkode: b7c3d...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #60 Del Skrevet 6. februar 2024 En kristen skrev (3 timer siden): Igjen: Ren tullprat. Bibel-"tolkning" er stort sett veldig enkelt: En har rett og en har feil. For det er en rett måte å tolke skriften på, og en feil måte å tolke skriften på. Vranglære og falske profeter lærer kristne seg etterhvert å kjenne igjen når de er åndsdøpt og kjent i skriften. Vi har kristne, som stort sett alle har en bestemt måte å se sentrale ting i skriften på, så har vi falske profeter, som har alle mulige andre måter å presentere skriften på som de kristne kan bevise er feil. Kom med en falsk doktrine her, så skal vi se om du klarer å argumentere for det, utifra skriften. Du har fritt valg. Du kan late som du er jehovas vitner, at du vil fortjene å komme inn i himmelen, benekte treenigheten eller hva som helst av løgnaktige doktriner som vil sende deg til helvete, så skal vi se om du klarer å argumentere for det utifra bibelen. En kristen skrev (3 timer siden): Min bibel "tolkning" er hva bibelen sier, og det bibelen sier er gyldig for alle. Altså, du har allerede bevist poenget mitt, så du trenger ikke egentlig understreke det ytterligere. Anonymkode: 29c57...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå