AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Del Skrevet 5. februar 2024 Har hatt min barnetro og ber mye når ting er vanskelig, ber for andre som sliter eller skal gjennom tøffe ting men takker også for alt som går bra. Har det greit med dette, men folk jeg kjenner "maser" mye om at jeg må lese i bibelen, bli med på møter i menigheten deres osv, men det gir meg ikke noe og jeg synes det er rett og slett kjedelig og vanskelig å forstå hva predikanter snakker om. Kunne godt tenkt meg å bli mer kristen, men det skjer ikke noe uansett hva jeg gjør. Anonymkode: 9744a...44c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Del Skrevet 5. februar 2024 Kanskje det finnes andre religioner som resonnerer mer hos deg en kristendom. Eller kanskje du ikke trenger å definere hvilken religion du tilhører. Jeg har funnet ut at ingen religioner er rett for meg, selv om jeg absolutt tror på sjeler. Anonymkode: eb7e7...0ed 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. februar 2024 #3 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har hatt min barnetro og ber mye når ting er vanskelig, ber for andre som sliter eller skal gjennom tøffe ting men takker også for alt som går bra. Har det greit med dette, men folk jeg kjenner "maser" mye om at jeg må lese i bibelen, bli med på møter i menigheten deres osv, men det gir meg ikke noe og jeg synes det er rett og slett kjedelig og vanskelig å forstå hva predikanter snakker om. Kunne godt tenkt meg å bli mer kristen, men det skjer ikke noe uansett hva jeg gjør. Anonymkode: 9744a...44c Hva mener du med MER kristen? Vi er vel bare frelst eller ufrelst? Hva er det du venter på skal skje da? Å tro er å finne en overbevisning om at det er sant/at du har tillit til Gud/Jesus løfter og ord. Du snur deg fra ditt gamle liv og velger å følge Jesus og da er du frelst/reddet. Hvorfor skal du gjøre så mye mer enn å tro? Det er jo alt Gud/Jesus ber om. Du blir ikke frelst ved å streve eller smiske med Gud. Det handler om å ta imot Jesus. Det står jo tydelig at frelse er av nåde og den nåden får du tilgang til ved å tro og ikke ved gjerninger. Det er ikke noe du skal klare, det handler ikke om deg og hva du gjør, det handler om hva Jesus har gjort! Det er ikke deg selv du skal tro på, men på Jesus. 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 5. februar 2024 #4 Del Skrevet 5. februar 2024 Kanskje menigheten din arrangerer Alpha-kurs (kurs for nye eller søkende kristne) eller har smågrupper/huskirker som kunne passet for deg? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Del Skrevet 5. februar 2024 Du blir ikke mer kristen av å gå i deres menigheter eller lese bibelen og fortelle om det til alle. Dette er bare utvendig kristendom, spill for galleriet. Du er nok mer ekte kristen enn disse vennene dine som skal være kristne så alle ser det. Anonymkode: 29c57...de9 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. februar 2024 #6 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du blir ikke mer kristen av å gå i deres menigheter eller lese bibelen og fortelle om det til alle. Dette er bare utvendig kristendom, spill for galleriet. Du er nok mer ekte kristen enn disse vennene dine som skal være kristne så alle ser det. Anonymkode: 29c57...de9 Hvordan kom du frem til at hennes venner 'skal være kristne så alle ser det'og 'spiller for galleriet'? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 5. februar 2024 #7 Del Skrevet 5. februar 2024 Kanskje ta en langhelg eller noen uker på bibelskole? https://www.fjells.no Kanskje dra på en kristen retreat? https://retreater.no Kanskje test ut sentrerende bønn, eller tidebønn, lectio divina eller operatio divina? https://areopagos.no/kalender/ Kanskje dra på et kristent stevne? Jeg anbefaler Oase! Eller en ukes Hjertefokus? Kanskje Tråkk kunne være noe for deg? I tilfelle du er glad i natur kan jo kristent fellesskap i naturen være noe som gjør at du kommer nærmere Gud. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #8 Del Skrevet 5. februar 2024 Lawyam skrev (1 time siden): Hva mener du med MER kristen? Vi er vel bare frelst eller ufrelst? Hva er det du venter på skal skje da? Å tro er å finne en overbevisning om at det er sant/at du har tillit til Gud/Jesus løfter og ord. Du snur deg fra ditt gamle liv og velger å følge Jesus og da er du frelst/reddet. Hvorfor skal du gjøre så mye mer enn å tro? Det er jo alt Gud/Jesus ber om. Du blir ikke frelst ved å streve eller smiske med Gud. Det handler om å ta imot Jesus. Det står jo tydelig at frelse er av nåde og den nåden får du tilgang til ved å tro og ikke ved gjerninger. Det er ikke noe du skal klare, det handler ikke om deg og hva du gjør, det handler om hva Jesus har gjort! Det er ikke deg selv du skal tro på, men på Jesus. Jeg har en venninne og en kompis som har blitt frelst i voksen alder og som er aktiv i menigheter og leser bibelen daglig, og de snakker hele tiden om at jeg må lese litt hver dag og begynne med Johannes evangeliet for det er så enkelt, jeg må kjøpe meg en bibel, bli med på helge seminarer der de går grundigere inn i bibelen osv. Det interesserer meg ikke og jeg synes det er kjedelig, men det er uaktuelt for meg å IKKE tro på Jesus/Gud, men har ikke behov for å lese i bibelen/ gå på møter. De mener helt klart at jeg ikke er frelst. Jeg vet ikke hva jeg er. ts Anonymkode: 9744a...44c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #9 Del Skrevet 5. februar 2024 Kristen tv. Visjon Norge canal 10 Misjonsradioen. Anonymkode: d48dc...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #10 Del Skrevet 5. februar 2024 -venter- skrev (1 time siden): Kanskje menigheten din arrangerer Alpha-kurs (kurs for nye eller søkende kristne) eller har smågrupper/huskirker som kunne passet for deg? Er ikke medlem av noen menigheter, men de prøver å dra meg med og jeg føler jeg må spille skuespill ts Anonymkode: 9744a...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #11 Del Skrevet 5. februar 2024 Lawyam skrev (1 time siden): Hvordan kom du frem til at hennes venner 'skal være kristne så alle ser det'og 'spiller for galleriet'? Fordi de presser det på TS, og mener hun ikke er hverken frelst eller kristen nok uten disse utvendige signalene. Anonymkode: 29c57...de9 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #12 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du blir ikke mer kristen av å gå i deres menigheter eller lese bibelen og fortelle om det til alle. Dette er bare utvendig kristendom, spill for galleriet. Du er nok mer ekte kristen enn disse vennene dine som skal være kristne så alle ser det. Anonymkode: 29c57...de9 Min kompis mener at jeg ikke kan kalle meg kristen når jeg ikke er frelst. Han sier at man vet man er frelst når man har tatt imot den hellige ånd. Jeg har ikke tatt imot noe som jeg vet om iallfall. ts Anonymkode: 9744a...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #13 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De mener helt klart at jeg ikke er frelst. Jeg vet ikke hva jeg er. De har ikke definisjonsmakten på det. Definisjonen på "å være frelst" i følge store norske leksikon: en forvissning om at man gjennom troen vil bli reddet av Gud og Jesus. Det høres ut som du er frelst ut fra hva du skriver. Anonymkode: 29c57...de9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #14 Del Skrevet 5. februar 2024 Just sayin´ Anonymkode: bfd8f...5e4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #15 Del Skrevet 5. februar 2024 Det høres mer ut so AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Just sayin´ Anonymkode: bfd8f...5e4 Litt skivebom i denne sammenhengen. Anonymkode: 29c57...de9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #16 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min kompis mener at jeg ikke kan kalle meg kristen når jeg ikke er frelst. Han sier at man vet man er frelst når man har tatt imot den hellige ånd. Jeg har ikke tatt imot noe som jeg vet om iallfall. ts Anonymkode: 9744a...44c Men det er ikke han som skal dømme di tru!! "Døm ikke, så du ikke selv skal dømmes.." Be ditt fader vår, og la Vår Herre styre. Anonymkode: 9d59c...778 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #17 Del Skrevet 5. februar 2024 Slutt å waste tiden av det eneste livet du har, på fantasi-greier. Trodde faktisk at folk skulle roe ned med imaginære forestillinger da vi begynte å skyte opp raketter i rommet, begynte å lage Heavy Battle Lasere nå snart, og Anti-Satellitte Weapons, full kontroll på alt som skjer i "himmelen" har vi, og nå rykker vi frem mot Månen og snart Mars etter hvert. Ikke Norge, men tenker på menneskeheten i sin helhet, USA og Kina blant annet. Bygge romstasjoner, osv. Så vi fant ut at det er ikke noe "engler" som flyter rundt der oppe med vinger og greier og masse paradis og sånn. Men siden det finnes elendighet i verden gjennom en elite som stjeler det meste av ressurser og man ikke gjør noe med dette, så sitter man og doper seg selv ned med "sitater" fra bøker og "thoughts and prayers". Anonymkode: c910a...0be 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #18 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Min kompis mener at jeg ikke kan kalle meg kristen når jeg ikke er frelst. Han sier at man vet man er frelst når man har tatt imot den hellige ånd. Jeg har ikke tatt imot noe som jeg vet om iallfall. ts Anonymkode: 9744a...44c Du burde prøve Misjonskirken, frikirken frelsesarmeen og Baptistkirken. Gå i en annen by og kjenn på om det er noe for deg. Anonymkode: d48dc...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #19 Del Skrevet 5. februar 2024 Har inntrykk av at ekte tro kommer innenfra, ikke av det noen andre sier. Hvorfor så lyst til å bli kristen/frelst egentlig? Kommer det ikke av seg selv da? Kan ikke fremvinge slikt. Anonymkode: c64c1...d55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 5. februar 2024 #20 Del Skrevet 5. februar 2024 Jeg antok egentlig bare at når du sa du ville bli «skikkelig kristen» så mente du at du vil ha et nærmere forhold til Gud. Det kan jeg kjenner meg igjen i. Hvis du bare mener hun ikke vil gå fortapt, så er det enkelt; «For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud reiste ham opp fra de døde, da skal du bli frelst.» Rom 10:9. Jeg kan anbefale en bok også: https://www.amazon.com/Hearing-Easy-Follow-Step-Step/dp/0800794974/ For å komme nærmere Gud, ikke nødvendig for å bli frelst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå