Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skriver en bachelor oppgave i pedagogikk dette semesteret. Er det noen andre her som har studert det samme og kan si noe om prosessen?

og bare for å bestå, hvor mye trengs? Jeg er helt ærlig helt utbrent av livet, student tilværelsen og i tillegg at jeg jobber mye. Tanken på å fullføre bachelorgraden er så jævlig, men jeg må bare gjøre det ferdig nå. 

og hva kan jeg gjøre etter denne graden? Har du en bachelor i ped. og hva jobber du som nå? Er det noen sjanse for å få jobb på skole? 

Anonymkode: f7580...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nyutdannet lærer.

Da jeg var i pedagogisk praksis møtte jeg en PPU-student. Vedkommende hadde bachelor i pedagogikk, men måtte ha PPU for å få fast lærerjobb.

Anonymkode: 636af...69a

Skrevet

Det er vanskelig å få jobb med kun bachelor i pedagogikk, men du kan selvsagt være heldig.

Jeg tok bacheloren på NTNU, og jeg synes det var overkommelig - men nå hadde jeg ikke jobb på siden av studiene. Fikk B på bacheloroppgaven. Nå tar jeg en master i spesialpedagogikk. Jeg ønsker å jobbe i PPT eller på voksenopplæringen.

Skal du jobbe miljøterapeutisk på skole, er det som oftest vernepleiere og sosionomer som foretrekkes, evt de som har tatt spesped. Skal du derimot jobbe i PPT må du ha mastergrad.

Anonymkode: 3945f...949

Skrevet

Jeg vet helt ærlig ikke om så mye du kan gjøre med bare en bachelor i pedagogikk. Det er helt sikkert noe, og du kan jo alltids prøve å søke på ting du er litt underkvalifisert for, men for å jobbe i f.eks. PP-tjenesten eller Statped, må du ha master. Har du tenkt på hva du ønsker å gjøre etter fullført grad?

Anonymkode: 1aad9...8d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er nyutdannet lærer.

Da jeg var i pedagogisk praksis møtte jeg en PPU-student. Vedkommende hadde bachelor i pedagogikk, men måtte ha PPU for å få fast lærerjobb.

Anonymkode: 636af...69a

Hva er PPU?

Skrevet

Jeg tok en bachelor i pedagogikk ved UiT. Det var helt greit. Jobbet ikke mye med bacheloroppgaven og skrev den ferdig natten før den skulle inn. Var typisk skippertaksstudent og jobbet generelt lite med studiene, det angrer jeg på nå. Men besto studiet med minimal innsats!

Anonymkode: b2e7c...f4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er PPU?

Praktisk pedagogisk utdanning. Et årsstudium som er obligatorisk tilleggsutdanning for å undervise som lærer. For å komme inn på PPU må du ha master sist jeg sjekka.

Anonymkode: 8286c...903

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er PPU?

Praktisk-pedagogisk utdanning (1 årig). For de som ønsker å jobbe som lærer, men som ikke har tatt vanlig lærerutdanning.

For å komme inn kreves det mastergrad, eller bachelor i utøvende eller skapende kunstfag, eller i praktisk-estetiske fag som må oppfylle visse kriterier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Praktisk-pedagogisk utdanning (1 årig). For de som ønsker å jobbe som lærer, men som ikke har tatt vanlig lærerutdanning.

For å komme inn kreves det mastergrad, eller bachelor i utøvende eller skapende kunstfag, eller i praktisk-estetiske fag som må oppfylle visse kriterier.

Eller yrkesfag i bunn (PPU-Y)

Anonymkode: 2c09e...715

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...