Gå til innhold

Hvilken "stil" har du hjemme?


Gjest Lea

Hva slags stil har du hjemme?  

  1. 1. Hva slags stil har du hjemme?

    • Eksklusivt
      3
    • Bonderomantisk
      6
    • Maksimalistisk med blanding av stiler
      18
    • Moderne og minimalistisk
      14


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva slags stil dere har hjemme jeg.

Regner med at de fleste havner midt mellom 2 alternativer, så spe gjerne på med et lite innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv havner jeg midt mellom Bonderomantisk og Maksimalistisk med blanding av stiler.

Liker å ha et lunt og koselig hjem.

Møblene vår er av forskjellig kvalitet og stil.

Lite ubehandlet furu, men masse farger og forskjellige materialer.

Mye er arvet, noe er kjøpt, andre ting er handlet på loppemarked.

Veggene er overfylte av ting og tang fra reiser og ting jeg har laget selv eller fått i gave.

Det finnes ikke stål eller moderne møbler av typen med glassplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det moderne og minimalistisk. Vi har bl.a. en grå firkantet sofa og møbler i glass og stål og lange lyse gardiner. Synes det er kjempe stilig vi, og koselig og lunt kan man ha det da også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mest bonderomantikk, med mange gamle antikke arvede møbler og tilbehør. Tragisk nok er dette møbler vi har reddet fra en skjebne som søppel da våre foreldre og besteforeldre ikke syntes disse møblene var noe å ta vare på. Utover det er det supplert med moderne møbler som står litt til bonderomatikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glass og stål - med persiske tepper på gulvene.

Og kosedyr i den svarte sofa'en.

Og svarthvitt-bilder av grisunger på kjøkkenet.

En minimalistisk moderne stil som er "myknet opp" litt, kan man si.

Men stilen er moden for fullstendig utskiftning; om et år eller to ser det ikke slik ut hjemme hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Slik ser det ut hjemme hos meg, jeg bor i en leilighet på 152 kvadrat og alt er på ett plan. Takhøyden her er på 3.5 meter. Hele leiligheten har eikeparkett bortsett fra badet.

Entre: Vinrød tapet med brokademønster på veggene (ett varp fra en butikk som hadde opphørssalg), speil og lykter i smijern. Stor antikk kommode i eik står inntil veggen. Plass til luer, vanter, sjal, hundelenker, ullsokker og andre småting. Ved siden av et display skap i glass med div. glassfigurer og gjenstander tatt med på reise i Tsjekkia (landet er kjent for sin vakre krystall). Et russisk ikon på veggen som forestiller Jomfru Maria. Persisk rye på gulvet. Glassdør som fører inn til kjøkkenet på høyre side, glassdør inn til badet på venstre side. Ved siden av der er vaskerommet. Alle tre dørene er like med treverk til midt på døren og glassruter. Malt i vinrødt som matcher tapeten.

Badet: Ett rom hvor plassen er utnyttet maksimalt. Baderomsinnreding fra IKEA, toalett, servant, badekar og bidè fra Gustavsberg. Dusj bygget i glassbyggerstein og er helt firkantet med skyvedør og høy kant. Speil over servanten med treramme laget av gammel drivved (bestefars verk). På veggen under speilet henger glass med tannbørste ol. På servanten har jeg en vanntett radio fra Grundig. Glasskap med hyller til håndklær ved siden av toalettet. Dobørste, søppelbøtte og dopapirholder i stål. Alt av såper, shampo, badesaker osv er plassert i store impregnerte kurver som henger rett på veggen. Bilde av Dalì over badekaret i vanntett ramme. Gulvet er flislagt med varmekabler, fliser til midt oppå veggen, resten av veggen er treverk.

Vaskerommet: Ett knøttlite rom hvor vaskemaskin og trommel står oppå hverandre, ett smalt tørkeskap og tørkestativ på gulvet. Kurver til skittentøy. Veggene er malt lys gule og det er en innrammet reklameplakat for vaskepulveret Persil (en klassiker) med en blid husmor som vasker tøy som henger på veggen. Varmekabler i gulvet og luftekanal som sørger for at vasken tørkes raskt.

Kjøkken: Liten klassisk 60 talls innreding bygget av snekker. Ble pusset ned og malt i en eggeskall farge. Mosaikkfliser på veggen mellom skaprekke og benk. Lite kjøkkenbord i respatex med 3 matchende stoler, kjøkkenet ellers er dekorert med alskens krukker og flasker, en svær bred hylle med sinkbøtter med ferske krydderurter. Klassisk 50 talls kjøleskap fra General Electric (er nytt men har gammeldags design). Ovn med keramisk topp og to gassbluss. Ett stort rundt fat i beige stengods holder på alt av krydder, sauser, eddiker ol. Rye fra Husfliden på gulvet og store bilder av Henri Matisse og Van Gogh på veggen over kjøkkenbordet. Hylle på veggen med kokebøker. Telefon henger på veggen like innenfor døren. Oscar’s matkopp og vannskål står også inne på kjøkkenet. Kjøleskapmagneter formet som sommerfugler holder styr på lapper ol.

Åpen løsning ut til stue/arbeidsrom

Stue- og arbeidsrom: Stuen har 3 høye smale vinduer, gardinene er tykke vevede lingardiner i lys krem, gardinstenger i smijern med korsfester. Veggene er malt i kremhvitt. Utvendige persienner fra NorSol. Svær kremfarget sofa med masse puter i råsilke, 2 koksgrå pledd og 2 pledd i gammelrosa. Persisk teppe på gulvet med innslag av vinrødt, gammelrosa, grønt, blått, sennep og sort. Stuebordet er ett kistebord i eik med messingbeslag. Oppå stuebordet har jeg ett vakkert koboltblått fat fra Hadeland Glassverk og matchende lysestaker. (gave fra mormor) Små skuffer på sidene på kistebordet til tv- guide, fjernkontroller ol. TV hylle i kirsesbærtre hvor jeg har TV, Video, DVD og dekoder for Parabol. En svær kurv med lokk ved siden av hvor jeg har DVD og VHS taper. Den bredeste veggen er dekket av ett enormt hyllesystem i kirsebærtre som holder på alt jeg har av bøker, faglitteratur og magasiner i dokumentordnere. Er opplyst med downlights på en skinne i taket. Skjenk bygget av min bestefar med alt av glass og servise. Lamper i kinesisk papir rundt om i stuen, alle fra samme serie. Japansk kunst på veggene bla. ett 2 x 2 meter stort bilde av en Zen hage malt på silke (innkjøpt i Japan av min forlovede og gitt til meg som gave). Reol av kirsebærtre under vinduene med pyntegjenstander fra div. reiser og innrammede bilder fra min barndom i USA/England. Midt mellom 2 av vinduene har jeg databordet og arbeidsbenken som er i samme serie som bokhyllene. Ved siden av der har jeg tegnebrett og en reol på hjul med alt av kontorutstyr. Her har jeg en stasjonær PC og to laptoper, laserskriver med innebygget fax og en separat scanner pluss div. arbeidsverktøy. Bærbar telefon fra Siemens. Ved siden av bordet står Oscar sin store kurv med ulltepper og saueskinn. Alle lekene hans er også oppi der.

Soverom adskilt fra stue med ett forheng av treperler som jeg har laget selv.

Soverom: Sengen er en dobbeltseng fra Jensen Ambassadeur, ramme i taket med draperinger av musselin helt ned til gulvet. Gardinerstenger i smijern med korsfester slik som stuen. Garderobe innebygget i veggen med eget skap for sko. Dørene er av furu men malt kremhvitt slik som veggene. Håndtak av smijern. Nattbord med smijernsramme og kurvskuffer, ett på hver side av sengen. Det ene bordet har telefon. Foran sengen en kurvkiste med ekstra sengetøy, pledd, puter ol. Rye på gulvet foran sengen og på hver side av sengen. Over sengen henger det ett sort hvitt fotografi tatt av en ukjent fotograf, bildet viser 3 kvinner om spaserer på gaten i Christiania datert 1884. Bildet er forstørret og innrammet i en antikk brunbeiset treramme (gave fra mamma og pappa da jeg flyttet inn hit). Sminkebord med speil og lys. Her står skrinene med make-up og mange parfymefalkonger (resten står i kjøleskapet). Alle kremene, hårproduktene osv. osv.

Slik bor altså jeg. Men jeg vet ikke hva jeg skal kalle stilen. Tar gjerne i mot forslag fra Dere!

Milla

PS: Denne artikkelen kommer på hjemmesiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe,- vil nok beskrive stilen som rimelig kaos i skrivende stund. Vi har ikke helt kommet i orden ennå.

Har heller ikke råd til en ordentlig sofa, så den er et kapittel for seg selv.

-Sånn det er :

Veggene i stua er dekt av trepanel fra før av, men det er ikke noe must.

Har et databord som er fra Ikea,- litt mørkere tre,- slightly rødaktig med sorte kraftige ben. Har et par kunstplakater på veggene med aluminiumsrammer. Har et par bokhyller fra Ikea som er i typen rød/brun tre med stålbeslag. Sort lysestake på gulvet med kraftige kremhvite lys i.

Bladhylle fra Ikea på veggen.

Røde / gullfargede brokadegardiner i stua og blomstrete blå på soverommet.

Veggene på soverommet er malt i lysgrått og gjør at rommet blir "kaldt" i fargestilen. Det er ganske behagelig. Vi har en metallhylle på soverommet som vi gjerne skulle hatt et par til av. Har en "standard" treseng. Ikke hverken pen eller stygg.

Badet er bare lite og trangt, men har pynta opp med blått og gjennomsiktig,- velduftende såpe fra "Saape" og fisker med sugekopper og dusjforheng med blå fylte hjerter.......

Men stilen vi SIKTER PÅ er :

*Koksgrå/sort sofa med store litt faste puter,- ikke en slik som man syyyyyynker nedi. Gjerne ispedd med litt knæsje puter i slike/sateng med silkeaktige farger av mørkeblått, vinrødt, mørkegrønt, og koksgrått.

*Stuebord av glass med metallben og en liten hylle under.

*Stoler som matcher sofaen.

* Vitrineskap i glass er et must.

*Lamper liker vi av typen frostet glass og metall/smijern. Så noen litt futuristiske i en lampeforretning som vi sikler på.

*Har ikke tepper pga en rotete kattepus! Men det hadde nok blitt et wilton-teppe som er grått/koksgrått/sort. Evt. litt mønstrete.

*Kjøkkenet vil vi ha, er elegant og lettrengjørlig,- det er ikke lett når man har mye rot. Har lyst på en marmorbenk (helst sort) på kjøkkenet og med god plass til mikroen og espressomaskinen. Og større oppvaskkum.

Skal ha rødbrune trepersienner på kjøkkenet.

*På soverommet vil vi ha en smijernsseng med gullknotter fra en eller annen møblesjappe (husker ikke hvem).

*Vi skal for øvrig ha masssse skap-plass :) Det er det ikke for mye av her. :ler:

---

Huset vi leier leilighet i er gammelt og hvitt og ikke pusset opp siden tidenes morgen,- så vi må gjøre vårt for at det skal bli koseligere her. Dog,- vi ønsker oss stort hus med mange rom ,- sånn at vi kan ha hvert vårt arbeidsrom og egen GARDEROBE! Ett rom til sko og ett rom til klær.... Vet det høres teit ut, men det er faktisk nesten det eneste kravet mitt.....

Liker generelt rene flater og mørke farger, rene klare toner og en luftig leilighet. ELSKER stål og sølv. Men greit å ha noe som er en "buffer" for den sterile stilen. Er også glad i silke og sateng. Liker store vinduer.

Skulle gjerne og hatt et hus med "hall" i stedet for gang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojojj... ja, her er verken musselin eller lys krem - vi har veld et man kan kalle et eklektisk hjem. Vi har det og koselig og lunt, men en masse minner.... vi har pusset opp endel, men brukt kjøkkenfornyer og god fantasi, fordi vi ikke er særlig netthendte eller har veldig mye penger.

Vi har et koselig kjøkken med nok benkplass og godt med skapplass, som forøvrig er inderlig dårlig utnyttet... vi har mye stæsj som vi ikke bruker - som riskoker og raclette og sånn som man får når man gifter seg.

Gangen er en lang og upraktisk affære som har blitt veldig koselig etterhvert med stort speil, bilder, kommode og ting.

Arbeidsrom med to stasjonære pc-er, store arbeidsbord som alltid er fulle av rot, og masse hyller i håp om få vekk rotet.

Soverommet er et blidt rom, med en stor og god seng, varm farge på veggen og store kommoder og skap som selvsagt ikke er nok...

Stuen er også spisestue og bibliotek, allrom, tv-stue, musikkrom og gjesterom ved behov. Grønn med parkett, mange flotte litografier og malerier, og bøker. Bøkene er viktige for oss.

Badet er trangt og koselig, og dekker våre behov. Utenom de behovene for romslighet og plass. Men det er godt lys, stort speil og skapplass nok.

Vi har en blanding av en wannabee og gonnabee-leilighet. Men egentlig handler det om hvordan hjemmet vårt skal se ut, ikke denne leiligheten. For her skal vi ikke bli resten av livet, men finne vårt eget sted hor vi kan bli. Så dette er en mellomløsning som jeg er redd skal vare... Men jeg er ved godt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen *type* stil for tiden, men holder på å fixe opp nå, slik at det blir litt renere linjer.

Skal vi se: Får begynne med kjøkkenet siden det er nytt.Ikea kjøkken i lys bjørk med skap helt opp til taket.Samsung kombi kjøleskap med is og vann dispendser.Alle hvitevarene er i hvitt og ikke innebygget.Et stort spisebord i bjørk med 4 stoler.Veggene er malt i en grålig farge.Flisene er rødlig mosaikk med et innsalg av noen hvite. Parkett på gulvet.

Stuen er nå oker gul, med gardiner i grønt, blått vinrødt og orange i stiper,med kapper.Dette skal nå vekk.Vi skal skifte ut et stort vindu med to små, og male veggene i lys toscana,de nye gardinene er lyse med innslag av sort i.De er med maljer.

I den ene enden av stuen har vi to store kose stoler i sort italiensk skinn, med innebygget skammel.Her sitter vi og ser tv.så var det sofaen, som jeg venter på, har nå en gammel sort skinnsofa, men har kjøpt ny koksgrå ull sofa to og tre seter.

Stort spisebord med stoler,vitrine skap og bokhylle.Inni en krok står pc pullten.på veggen har vi en del moderne kunstbilder.Noen plakat og noen

ekte.Litt bilder av unger og brudebilde.parkett gulv med tre persiske tepper.

Badet er greit nok.Gangen er lang med mange dører, som fører inn ti alle rom uten om kjøkken(den ble blendet)Der var det malt panel fra før, så den malte vi i en lys farge, har komode, og et stort garderobeskap, gulvene er av tre så der har vi lange løpere på.To små barne rom et oker ole brumm rom og et blått baby rom.Sove rommet vårt er pyton og skal pusses opp.

Under etasjen består av et stort oppholdsrom, vaskerom, mat bod, hobby rom, arbeids rom til kællen og et oppbevarings rom for div utstyr.Gangen er romslig slik der oppbevares vogner og dresser, regntøy osv.

Ja dette ble langt , men slik ser det stort sett ut hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister jo nesten pusten når jeg leser om Milla sin leilighet - selv har vi det nok mer jordnært - men allikevel er det mitt drømmehus. Huset stod ferdig i mai 2002 etter mange år med planlegging.

Selv huset er et funkis-hus og ligger i nærheten av en stor by på Vestlandet. Det er tegnet av arkitekt i samarbeid med oss, og inneholder:

Entre, kjøkken, 3 soverom, bad m/ toalett + 2 toaletter utenom, stue, kjeller-stue, arbeidsrom m/ PC og symaskinen min, vaskerom, bod og ett kott under trappen.

Inne har vi eikeparkett på alle gulv bortsett fra bad og vaskerom. Innvendige vegger er gipsplater som vi har sparklet, pusset og malt fransk grå (bortsett fra bad og vaskerom hvor veggene er hvite og gulvene grå-svarte), innvendig trapp er i furu, men beiset lik eik (altfor dyrt med massiv eik), dørene inne har jeg fått malt fransk grå fra fabrikken, så her går vegger og dører i ett - noen synes kanskje det er kjedelig, men jeg synes det er finest slik, vinduene har jeg fått ferdig malt fra fabrikken og de er en slags lys grå-farge både innvendig og utvendig.

Kunst er en lidenskap for meg og min mann og huset bærer tydelig preg av det - tror jeg har nærmere hundre tegninger, fotografier, litografier og malerier.

Som belysning har vi valgt down-lights i de fleste rom, bortsett fra soverom, bad og arbeidsrom hvor vi har vanlige lamper i taket. I stuen er det veldig høyt under taket så vi ble anbefalt å bruke spot-lights på skinner i stedet for down-lights, i tillegg har jeg en lese-lampe og noen store bord-lamper som jeg har arvet etter mor i salongen.

Som oppvarming har vi varmekabler i alle rom på bakkenivå, ellers har vi en peis/ovn (Rais60) i stuen som er flittig i bruk.

I nesten alle rom har jeg persienner - vanlige gardiner finnes ikke i vårt hus, kun enkle, hvite stores i noen av vinduene hvor jeg ikke har persienner. I stuen har jeg et hjørne som er fullt med vinduer fra gulv til tak - her er det 3,30 meter på det høyeste og i dette hjørnet har jeg hverken gardiner eller persienner... kun en stor palme som hindrer litt innsyn.

Kjøkkenet er på 20 kvm og er i bjørk, rustfritt stål og glass. Vi har masse skap og store kolonialskuffer ellers har jeg et spisebord i massiv bjørk som kan slås ut og dekkes til 12 og et stort vitrineskap som også er i bjørk.

I stuen har jeg en grønn-beige salong i lin, salongbord i glass og lampebord i bjørk. Her har jeg også en lav bokhylle i bjørk.I andre enden av stuen har jeg TV-stoler i svart skinn og et bjørkebord. Tv-bordet er i glass og stål - og her har jeg en lav hjørneløsning med bokhyller og skap (fungerer som barskap) i en mørk koksgrå-farge.

Så jeg har nok en blanding av minimalistisk og ikke fullt så minimalistisk, vil jeg tro ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...vi har det nok litt maksimalistisk..

Jeg har en tendens til å kjøpe masse ting som jeg egentlig ikke trenger eller har plass til og jeg klarer sjeldent kvitte meg med noe...

Here goes:

Entreen er kremhvit med stort garderobeskap og en kommode, veggen ved trappa opp til andre etage har jeg svampet.På gulvet en kelim som går i brun og rosatoner, på veggene kunst fra Hetland og Vedbjørn Sand. Trehvit glassdør inn til stua som er malt grønn, her er det myyyye pynteting/figurer rundt om i vindu,på bord og på gulv,skal ta meg sammen og se om jeg kan plukke bort halvparten og gjemme det på loftet eller noe... :lol:

På veggene har vi endel kunst og keramikk fra inn og utland,mye forskjellig,ulikt i stil.Synes det er kjekt å ha minner fra ulike steder jeg har vært på veggene.

Gardinene er kremgule i litt brokadeaktig stoff.

I stua har vi to treseters sofaer i svart skinn,en lenestol i svart skinn og kirsebærbord foran tvn.Tven står på en trehvit stereobenk som er full av cder og videoer,stereoanlegg og dvdspiller..Har også en trehvit cdrack.I andre enden av stua har vi en treseters rød stoffsofa fra Ikea med masse puter i,der er også et trehvitt vitrineskap(stappfullt, bør rydde der også) og en trehvit litt bonderomantisk seksjon som gjemmer endel ting og tang og med masse pynt på som jeg bør rydde... (Er lei av trehvitt,lurer på å beise, men det passer godt med dørerene og gulvet der vi bor nå.)Inntil veggen ved siden av sofaen står 4-5 kunstbilder jeg ennå ikke har innrammet eller funnet plass til.Har også en stor flettet kurvboks med barneleker i, og en flettet kurv med strikketøy osv. En del planter i vindu og på gulv.

Har også en litt kul stereobenk fra 60-70 tallet som er malt rød.

På gulvet under spisebordet et persisk teppe vi fikk i bryllupsgave. Spisebordet er kjøpt på Fretex,et kupp! Stolene har vi fått av svigermor.

Kjøkkenet er stort og i furu,god skap og benkeplass(men gjemmer mye dill,raclette,gløggsett osv) Veggene er blå og jeg har en del Klimtbilder fra min studietid der,en trehvit tallerkenhylle med gamle hvite og blå tallerker fra Figgjo i,pluss våre sølvkrus(dåpsgave)Har klart og samle mye dill på kjøkkenbenk og hyller også.Gammel vekt,krukker,figurer og planter. Kjøleskapet er stort og hvitt.

Vi har to bad, et stort nede som også fungerer som vaskerom og et mindre oppe som vi bruker mest. Det nede er malt blått og har belegg på gulvet,hvitt badekar,hvit do,hvit benk med speil,hvitt skap og hvit håndklehylle,og grønn skittentøykurv.Ellers så har jeg en litt gresk stil her iform av bilder og keramikkfigurer på veggenene.Vaskemaskinen og fryseboksen vår står også her.

Badet oppe er i blåtoner med hvit benk med speil,hvitt do og dysjkabinett. Klimtbilde på vegg.

Oppe har vi også to soverom og loftstue.

Vårt soverom er i en varm litt mørkerød farge med trepanel halvvegs opp på veggen.Litt bonderomantisk trehvitseng med ditto nattbord. To store hvite klesskap og en kommode i kirsebær med stålhåndtak,svart puff med silketrekk.

Det andre soverommet er blått, med en gammel antikk seng,stort hvitt klesskap, pcpult i bøk,en svart og gul svingstol,bokhylle i bøk, en hvit kurvstol.

Loftstua er malt kremgul,har treseter rød stoffsofa med masse puter i fra Ikea, et moderne glassbord,2 bokhyller i bøk, en kurvstol,gammel antikk liten kommode, stor antikk kommode med barskap som er malt rød.Tven står på en mørkbeiset stereobenk, der har bamsemumsen også playstationen sin og spill...Bak sofaen ligger masse skrot gjemt som vi bør rydde, en gang.... :roll:

Ok,nå går det virkelig opp for meg hvor rotete vi har det... :lol:

Men jeg synes nå vi har det koselig likevel...

Skulle ønske jeg hadde et stort hus og masse,masse penger slik at jeg kunne innrede akkuratt slik jeg ville...,-da skulle dere fått sett på stil folkens!!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever etter hybel-stilen vi.. :roll:

Bor i en studentbolig med ett soverom. I stua har vi et skap og en kommode i ikke-matchende farver i soverom-møbel-look. I tillegg til et lite hvitt klesskap fra norsk sengetøylager der vi stuer unna diverse. Ei bokhylle fra bohus -den rimeligste de hadde. En treseters sofa, dette er halvparten av en hjørnesofa min far kjøpte for mange år siden. Den er ikke så fin å se på lenger, men steike så behagelig å blunde på.. Sofabordet kommer og fra norsk.. nei, nå heter det jo Jysk! Det er i plastlaminat, hvis det er det det heter, og et typisk hybel-møbel.

Kjøkkenbordet er det bordet jeg vokste opp med som barn, så det har affeksjonsverdi.. Grå laminat fra 70-tallet. Kjøkkenstolene fant jeg på en bruktbutikk, 2 "stablestoler" (slike de ofte har på forsamlingshus ol.) i brun plast.

Vi sover i køyeseng, som frem til nå har stått som to senger ved siden av hverandre. Nå har jeg fått den ene opp i høyden for å frigi litt gulvplass. Ellers på soverommet har jeg et par bokhyller i plastlaminat, og en hvit kommode med plass til en liten tv oppå. Og masse rot.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en blanding mellom nytt og gammelt hjemme jeg.

Gangen er nå Knall Rosa med blå dører.(skal pusses opp og da blir den gråblå)

Soverommet er kjedelig grå,men mange bilder og pyntegjenstander og lys oppfrisker masse.En liten seng som snart skal byttes ut (JIPPI)

Badet er lite men likevel romslig.Har vaskemaskin og tørketrommel på badet.Badet er blågrå,ikke innlagt varmekabler i golvet,men har tenkt på det.

Stua er det rommet vi oppholder oss mest i,rett innenfor døra stå pc benken,på den andre veggen står en tv,video og DVD på en kommode(bryllupsgave) en hylle med DVD,CD og VHS og albumer

har skinn sofa 3+2+1 fått av sigermor da hun skulle kaste den.

Ett brunt bord,skjuler fargen med duker.

Blå gardiner som står i stil til veggene.Masse bilder og keramikk og messing rundt på veggene.

Har ett lite kjøkken,men sånn som jeg roter er det akkurat passe stort.

En kjøkken innredning fra Sigdal kjøkken,helt hvit.

På benken er det kaffetrakter,frityrkoker og kjøkkenredskap.

Har kjøkkenbordet/spisebordet i en krok av stua,og der er det for det meste katta som ligger og sover.

Har en seksjon fått av svigermor,som skulle vært malt eller byttet om utenfor kjøkkenet.

Har Altan som er min andre stue hele sommeren.

Ikke akkurat spennende men det er i allefall slik jeg har det hjemme hos meg.sikkert glemt av masse :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ca et år siden jeg flyttet sammen med kjæresten min. Leiligheten inneholder et herlig kaos av gamle møbler og nye møbler. Har planer om å skifte ut de gamle etterhvert, men det er da så mye annet å bruke pengene på... Heldigvis er det nytt kjøkken, eikeinnredning med vitrinedører og ståldørhåndtak, dessuten er det laminatgolv i hele leiligheten og veggene er lyse, så det er ikke så ille her... Har fått malt de rommene som jeg ikke likte fargene på, så nå trives jeg kjempegodt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh - det høres ut som om dere har det så fint alle sammen!!

Jeg liker både det ene og det andre - i det ene øyeblikket synes jeg det er knallfint med svart, grått og hvitt, i det neste vil jeg ha en slags farverik oase....

Akkurat nå bor vi i en 40 kvadratmeter stor leilighet på Majorstuen. Vi leier, og det er ikke akkurat muligheter for noen store sprell. Kan ikke male verken vegger eller tak, og gulvbelegget er tragisk. Men vi trives med å bo der, så får interiørarkitekten i meg hvile noen år til...

Gangen er på 3 kvadrat, lys gul og med en sånn "institusjons-"gulvbelegg". Badet er i hvite fliser og med små brune/beige fliser i mosaikkmønster på gulvet. Hylle i stål - og det er det eneste det er plass til...

Kjøkkenet er varmt gult med hvit kjøkkeninnredning - også det i institusjonspreg. Har et kjøkkenbord i furu med grønne planter på. Pynten og det som står på benken er i svart. Har en stoooor oppslagstavle med mange koselige kort og bilder.

Soverommet er knøttlite, og det er kun plass til en dobbeltseng, også den i furu, og et hvitt klesskap. Veggene er gråhvite - det samme gulvbelegget. Jeg har klemt en hylle inn bak døren - vi trenger mer hylleplass til klær og annet rot...

I stua er det hvite vegger og dette grå gulvbelegget. Har en bokhylle i furu, cd-hyller og stereoanlegg. Tv-en står også på en tv-benk i furu, sofabordet er også i furu. Har en skinnsofa i lyseblått, og to lenestoler i det samme. Har en stooor vinduskarm, som jeg har fylt opp med mørkeblått glass. Det gir en fin effekt når lyset skinner gjennom. Har ganske anonyme gardiner, med hvitt, beige og blått i den samme tonen som sofaen.

Mye furu - av den enkle grunn at vi har fått en del møbler fra svigerfar som har møbelbutikk. Jeg har planer om å lakke dem mørkere når vi etter hvert flytter på oss - håper det hjelper litt. Og hadde jeg hatt mulighet, ville jeg ha byttet ut gulvbelegget.

Det er en liten leilighet, og vi strever litt med å ikke fylle den opp med ting.........

Jeg vil ha et hus hvor jeg kan innrede selv...Nå!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...