Gå til innhold

Gift ved første blikk (2024)

refill

Anbefalte innlegg

Her blir det ingen varige ekteskap, det er vel ganske tydelig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Victoria er så pen. Hun har fin hudfarge, fint hår og øyne. Hun har alt. Noen som vet om hun er latina? 

Måtte flire av Cathrin som skulle forklare det homofile paret at hun var en kjærlighets-fe :D "I min verden så finnes det ikke alkohol og røyk. Bare masse kjærlighet. Og frukt." 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (8 timer siden):
  Skjul innhold

Rie sier hun drømmer om «passion og fire», fyrverkeri og råklining. Syns det er så rart at hun sier det, for ingenting ved henne utstråler en sånn type energi etter min mening! Jeg syns hun virker «tung», platt, fastlåst og kverulerende, og ingenting tilsier at hun er en lidenskapelig person på noen som helst måte. Lurer på om hun hadde fremstått helt annerledes hvis hun var matcha med en annen type mann?

Rie sa jo i én av de første episodene at hun ville ha en fyr hun kunne drikke seg dritings og finne på impulsive ting med, og ble skuffet fordi Simen ikke likte å drikke seg full.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår frustrasjonen til Sandra. Trond er så lite påskrudd liksom. Dilter etter og gir absolutt null motstand. Hjelper ikke at han da sier ting som at han skal prøve å koke et egg. De fleste kvinner liker menn, som tar i et tak og som matcher intellektuelt. Det blir for barnslig det Trond driver på med, og det er ikke tennende. Han virker hyggelig da, men snille menn burde se og lære hvordan man er snill på riktig måte. Trond er snill på feil måte.

Sandra har jeg ikke ellers fått et så veldig inntrykk av egentlig...

Rie skjønner jeg meg ikke på. Makan til grå og kjedelig mus... samtidig så negativ.

Mannen hennes virker så god! Han virker som en kar som kan le hjertelig helt fra bunnen av magen, sammen med rett person. Og han virker åpen og romslig.

Johannes og dama virker litt for redde for å åpne seg. Og de later som de ikke har følelser, men de har jo åpenbart det, bare ikke kontakt med følelsene.

Richard har vokst på meg. Jeg synes det er gøy med sånn erting selv. Skjønner at de andre reagerer på det fysiske som skjedde, men det er faktisk mulig å ha det gøy med litt gladvold. Bare man ikke gjør det av sinne eller negative følelser og begge er med på det. Mannen min kan terge meg med vilje og vet at jeg da kan klaske han på armen. Det er en lek. Slår aldri når jeg er sur eller sint. Da hadde det vært over og ut.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reaksjonen til Martin da Cathrin sa: «Jeg er ikke et menneske. Jeg er en fe. Jeg kommer fra en kjærlighetsfeverden. Det fantes bare kjærlighet og frukt…» var helt priceless 😂. Det så ut som han ikke helt visste om hun bare tulla eller var spin hakke gæren.

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (8 minutter siden):

Jeg forstår frustrasjonen til Sandra. Trond er så lite påskrudd liksom. Dilter etter og gir absolutt null motstand. Hjelper ikke at han da sier ting som at han skal prøve å koke et egg. De fleste kvinner liker menn, som tar i et tak og som matcher intellektuelt. Det blir for barnslig det Trond driver på med, og det er ikke tennende. Han virker hyggelig da, men snille menn burde se og lære hvordan man er snill på riktig måte. Trond er snill på feil måte.

Hun sto og kommenterte på måten han kuttet løk på - og det med egget fikk jeg inntrykk av var et tilsvar; 'får se om du mener jeg KAN koke egg eller om du må kommentere på det også'. Hun går jo bare rundt og himler med øynene og klager. Ved bordet i kveld da hun måtte kverulere så voldsomt om hvorvidt han var sulten nok eller ikke bare fordi han sa han ikke ble mett av salat...måtte hun igjen i tillegg himle... Nei, hun og Rie altså...

Blåttvann skrev (8 minutter siden):

Rie skjønner jeg meg ikke på. Makan til grå og kjedelig mus... samtidig så negativ.

Mannen hennes virker så god! Han virker som en kar som kan le hjertelig helt fra bunnen av magen, sammen med rett person. Og han virker åpen og romslig.

Johannes og dama virker litt for redde for å åpne seg. Og de later som de ikke har følelser, men de har jo åpenbart det, bare ikke kontakt med følelsene.

Richard har vokst på meg. Jeg synes det er gøy med sånn erting selv. Skjønner at de andre reagerer på det fysiske som skjedde, men det er faktisk mulig å ha det gøy med litt gladvold. Bare man ikke gjør det av sinne eller negative følelser og begge er med på det. Mannen min kan terge meg med vilje og vet at jeg da kan klaske han på armen. Det er en lek. Slår aldri når jeg er sur eller sint. Da hadde det vært over og ut.

Ja, Richard; hvem skulle tro. Han har jo gått fra å være dratiltryne til ok på kort tid...

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (11 minutter siden):

Rie sa jo i én av de første episodene at hun ville ha en fyr hun kunne drikke seg dritings og finne på impulsive ting med, og ble skuffet fordi Simen ikke likte å drikke seg full.

Kanskje hun er en sånn som skifter totalt personlighet når hun drikker. Litt synd hvis det er slik at hun trenger alkohol for å bli «levende».

Simen virker som en skikkelig bra fyr med både humor og godt humør, og i tillegg er han i stand til å være alvorlig og snakke om følelser når det trengs. Tror han virkelig hadde kunnet blomstre i et forhold dersom han hadde fått en bedre match! Så dumt at de (produksjonen) «kaster bort» denne muligheten både for Simen selv, og for oss seere.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (22 minutter siden):

Hun sto og kommenterte på måten han kuttet løk på - og det med egget fikk jeg inntrykk av var et tilsvar; 'får se om du mener jeg KAN koke egg eller om du må kommentere på det også'. Hun går jo bare rundt og himler med øynene og klager. Ved bordet i kveld da hun måtte kverulere så voldsomt om hvorvidt han var sulten nok eller ikke bare fordi han sa han ikke ble mett av salat...måtte hun igjen i tillegg himle... Nei, hun og Rie altså...

Jo, men når en voksen mann ikke kan kutte løk... så ut som et barnehagebarn som tok i en kniv for første gang jo. Og det å si at salat ikke er mat... voks opp. Det er kult å kalle salat for kaninmat blant kompiser når man er ungdom og skal tøffe seg, eller når man er over 60år og griller kjøtt på campingplassen... ikke noe spesielt tiltrekkende for de fleste normale bykvinner vil jeg tro.

Og det er den frustrasjonen som bygger seg opp hos Sandra. Hun ser ned på han. Så sånn sett klager hun mye ja, men hun er nok mest frustrert.

Jeg får fort avsmak på en mann hvis jeg får følelsen av at han ikke kan ting jeg forventer at voksne folk kan og jeg føler meg som lærer/mor. Selvstendighet betyr mye for meg. Å kutte løk burde man kunne.

Jeg legger kanskje mye i ordet selvstendighet her, men... En mann som alltid bestiller mat eller steker en frossenpizza til middag er kanskje selvstendig nok for noen, for meg må det mer til.

Så kan man sikkert si at en slik dynamikk forsterkes nettopp gjennom at man havner i en negativ spiral der den ene blir mer og mer frustrert og den andre mer og mer usikker.

Endret av Blåttvann
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rie hørtes ut som en kevin vågenes karakter "når du får høre at det fineste er HÅRET ditt" altså, hvordan kunne han 🤷🏼‍♀️🙈😂

Jeg skjønner sandra godt når hun sukker over Trond. Å ikke spise maten/salaten som står forran deg er ganske demonstrativt. Kan hvertfall ta en gaffel å late litt som du pirker. Når de i tillegg er en dårlig match skjønner jeg det er en ting som irriterer. 

Jeg digger at Martin sliter litt med Cathrin, for så å fotelle i sync 😂

Menn med bart er tydeligvis min greie, jeg er helt betatt av både Simon og Aleksander 🤩🥰

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (2 minutter siden):

Rie hørtes ut som en kevin vågenes karakter "når du får høre at det fineste er HÅRET ditt" altså, hvordan kunne han 🤷🏼‍♀️🙈😂

Jeg skjønner sandra godt når hun sukker over Trond. Å ikke spise maten/salaten som står forran deg er ganske demonstrativt. Kan hvertfall ta en gaffel å late litt som du pirker. Når de i tillegg er en dårlig match skjønner jeg det er en ting som irriterer. 

Menn med bart er tydeligvis min greie, jeg er helt betatt av både Simon og Aleksander 🤩🥰

Jeg hadde også vært litt engstelig for om jeg kunne tatt med Trond å spise andre steder. Hadde han pirket i maten hos mine venninner? Som voksen synes jeg man skal spise det man får servert, unntatt ved allergier eller voldsomme aversjoner.

Å levere tilbake mat som man bare ikke vil spise synes jeg nesten er respektløst overfor kokken og produksjonen som disker opp middag til deltakerne.

Så ekspertpanelet har helt rett i at dette handler om mye mer enn salaten.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (2 minutter siden):

Martin hadde fått seg dame på dagen om han ikke likte menn bedre.  

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (2 timer siden):

Reaksjonen til Martin da Cathrin sa: «Jeg er ikke et menneske. Jeg er en fe. Jeg kommer fra en kjærlighetsfeverden. Det fantes bare kjærlighet og frukt…» var helt priceless 😂. Det så ut som han ikke helt visste om hun bare tulla eller var spin hakke gæren.

Hun fremstår jo sprut sprø! Men eg tror hun spiller en rolle, det er rett og slett for mye med feen og den kosekosefnisetulle greiene….også er hun ikke tent på han eg gang. STAKKARS mann, håper han velger «gå»  neste gang..han finner lett en dame som VIL ha han. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 timer siden):

Enig ang det du skriver om Sandra og Trond. Han fremstår egentlig som en mannebaby, og det er ekstremt lite turn-on. Jeg forstår ikke hvordan de har klart å matche to så vidt forskjellige mennesker..🤔 Det virker som at hun må innta en slags "morsrolle" føler jeg. 

Haha, ja😂😂 Det var fantastisk!! 

Herregud, for en merkelig ting å si? Og veldig trist, egentlig.. Helt greit å ville kose seg med litt alkohol i ny og ne, men er målet virkelig å bli drita?🤔  Hun fremstår egentlig utrolig umoden - og Simen fortjener veldig mye bedre, føler jeg 😢 Jeg ble helt satt ut da hun tok til tårene  for at han syns håret hennes var fint og det første han la merke til da de først så hverandre. Drama Queen..

Nei, kanskje hun og Trond hadde vært en god match?? 😂

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (5 timer siden):

Nå blir det to ukers påskepause fra Gift ved første blikk.

2 uker?? Herlighet, kunne de ikke klart seg med 1 ukes pause da?  Jeg forstår forøvrig ikke hvorfor det skal være pause i utg.pkt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladidag skrev (45 minutter siden):

Hun fremstår jo sprut sprø! Men eg tror hun spiller en rolle, det er rett og slett for mye med feen og den kosekosefnisetulle greiene….også er hun ikke tent på han eg gang. STAKKARS mann, håper han velger «gå»  neste gang..han finner lett en dame som VIL ha han. 

Ja, jeg syns det er rart at hun er med på å kalle seg kjærester når hun ikke er fysisk tiltrukket av han.. 🤔 Hun driver vel og gir han en del falske forhåpninger?  Kanskje stygt sagt, men hun er vel teknisk sett en luremus slik hun holder på? Jeg forstår at han blir frustrert når hun sitter på fanget e.l og de er nære hverandre på den måten, men at det ikke blir noe mer. Punktum. Og for ALL del - Cathrin skal overhodet ikke ha sex dersom hun ikke ønsker det. Hennes kropp - hennes valg, MEN hun burde være ærlig med han om hvor hun står hen. Såpass fortjener han, syns jeg! 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG for en suppe! 😧😂

Trond, en forvokst baby som jeg tror irriterer Sandra bare han puster. Han må virkelig "brette opp ermene" om han skal ha noen sjanse der.

Rie, noe så umodent og barnslig. Hvor gammel er hun, 35? Har ikke ord.

Richard blir bedre og bedre. Det er noe sjarmerende med han, selv om han til tider kan være litt snodig 🙈

Johannes og Victoria tror jeg er forelsket i hverandre, men livredde for å innrømme det. De trenger hjelp til å sette ord på følelser. Her har ekspertpanelet en jobb å gjøre.

Cathrin...hvor starter jeg. Hun burde aldri vært påmeldt i utgansgpunktet. Hun virker totalt forvirret. Bør ta tak i sine egne "utfordringer" før hun skal gifte seg. Å hvorfor gir hun uttrykk for at de er kjærester og gir Remi forhåpninger, når hun tydeligvis ikke har noe attraksjon til han? Det er å holde han for narr. Luremus kalles det! Håper Remi drar neste gang. Han er en kjekk mann med fine verdier, som fortjener en "skikkelig" dame.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mollebolle skrev (1 time siden):

OMG for en suppe! 😧😂

Trond, en forvokst baby som jeg tror irriterer Sandra bare han puster. Han må virkelig "brette opp ermene" om han skal ha noen sjanse der.

Rie, noe så umodent og barnslig. Hvor gammel er hun, 35? Har ikke ord.

Richard blir bedre og bedre. Det er noe sjarmerende med han, selv om han til tider kan være litt snodig 🙈

Johannes og Victoria tror jeg er forelsket i hverandre, men livredde for å innrømme det. De trenger hjelp til å sette ord på følelser. Her har ekspertpanelet en jobb å gjøre.

Cathrin...hvor starter jeg. Hun burde aldri vært påmeldt i utgansgpunktet. Hun virker totalt forvirret. Bør ta tak i sine egne "utfordringer" før hun skal gifte seg. Å hvorfor gir hun uttrykk for at de er kjærester og gir Remi forhåpninger, når hun tydeligvis ikke har noe attraksjon til han? Det er å holde han for narr. Luremus kalles det! Håper Remi drar neste gang. Han er en kjekk mann med fine verdier, som fortjener en "skikkelig" dame.

Cathrin hadde nok trengt flere runder med individualterapi hos både psykolog og sexolog før et sånt program.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

Cathrin hadde nok trengt flere runder med individualterapi hos både psykolog og sexolog før et sånt program.

Og det kommer i neste episode ;)  Hvertfall med sexolog. Kanskje hun er asexuell? Remi virker veldig snill og tålmodig hvertfall. 

Rie trenger også noen profesjonelle å snakke med, stakkars Simen. Absolutt ALT han sier er gærent. "Hvordan VÅGER du å si at jeg har fint hår!" Dette er jo ikke normalt. Syns og hun var frekk under fellesmiddagen da hun sa at hun hadde ikke tiltrekning til Simen fordi hun forventet en annen type mann. Det er jo litt slemt å si. Tror ikke hun kommer til å drukne i dm'er på insta etter denne serien for å si det sånn.

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konkluderer med at det homofile paret er de mest normale, og at de andre deltakerne er i varierende grad merkverdige vesener.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie Italia skrev (50 minutter siden):

Og det kommer i neste episode ;)  Hvertfall med sexolog. Kanskje hun er asexuell? Remi virker veldig snill og tålmodig hvertfall. 

Rie trenger også noen profesjonelle å snakke med, stakkars Simen. Absolutt ALT han sier er gærent. "Hvordan VÅGER du å si at jeg har fint hår!" Dette er jo ikke normalt. Syns og hun var frekk under fellesmiddagen da hun sa at hun hadde ikke tiltrekning til Simen fordi hun forventet en annen type mann. Det er jo litt slemt å si. Tror ikke hun kommer til å drukne i dm'er på insta etter denne serien for å si det sånn.

IMG_5999.jpeg.be4cd8b08a5727e091fb6d5b288d79ee.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...