Gå til innhold

Gift ved første blikk (2024)

refill

Anbefalte innlegg

1 hour ago, HerKommerMummi said:

Rie er nok en dame som sikter høyere enn det som er oppnåelig. Hun tror hun er mye bedre enn Simen, og kan få en kjekkere mann. Jeg tror hun tar veldig feil i det! 

Hun har også et urealistisk bilde av hva kjærlighet og et forhold er. Det hun beskrev under sermonien om å aldri få nok av hverandre osv, det skjer nok bare på film. Alle blir lei hverandre innimellom, men kjærligheten er der likevel.

Ofte virker det som at par med mye lidenskap også har mye drama. Det passer nok godt for henne, men sånne forhold varer ikke.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klin kokos alle damene som er med. 

Simen finner seg dame - null problem.

Heier veldig på Aleks og Martin, men tror Martin har for mye indre demoner. Var en ovenfor her som nevnte at han er kald og varm om hverandre, og det er så sant! I et øyeblikk er han verdens herligste fyr, men så bråsnur han. Redd for at Aleks blir lei seg, han er virkelig en av de fineste fyrene jeg har sett på tv på lange tider (av det vi får se altså..).

Tror nok flere par ryker neste seremoni.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odine skrev (50 minutter siden):

Dersom jeg var ekskona til Richard hadde jeg heller gosset meg over hva han måtte bryne seg på i denne serien 🤭

Nja, det er vel ikke den beste kilden. Min eksmann mener at vår skilsmisse skyldtes at jeg fylte førti. Det er selvsagt ikke tilfelle. :knegg:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan forholdet mellom Richard og Remi er. Remi blir jo nærmest emaskulert på nasjonalt tv og Richard er jo unektelig fan av de gamle kjønnsrollene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (23 minutter siden):

Lurer på hvordan forholdet mellom Richard og Remi er. Remi blir jo nærmest emaskulert på nasjonalt tv og Richard er jo unektelig fan av de gamle kjønnsrollene.

Tror ikke vi skal ta den siden til Richard så veldig alvorlig. Han flørter med tidligere kjønnsroller, i tillegg til at han legger jo helt tydelig frem hva preferansene hans er seksuelt. Det må han få lov til å ha, uten at verden skal gå av hengslene. Tipper Richard er en fin fyr, selv om han fremstiller seg selv eller blir fremstilt, noe snodig 😀 Hadde han vært en idiot, hadde han aldri giddet å bli med på dette programmet, for menn og kvinner som driter i andres følelser eller synes en selv er viktigst , bruker ikke tid på dette. Tror jeg. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, hadde egentlig ikke trodd at så mange skulle skrive "dra" allerede 😅

Jeg underes hvilken verden Naoual lever i. Utsagn som "vi har aldri kranglet" når alt de gjør er å krangle, syns jeg er merkelig. Det tror jeg jaggu resten av deltakerne (og til dels ekspertene) også gjorde. Veldig fint at de turte å si det til henne, samt at hun fikk kritikk for å si at han aldri hadde invitert henne ut, enda han hadde gjort det. At hun ikke kunne den dagen, det er vel ikke hans feil? Da tells det liksom ikke som en invitasjon? Den var ny for meg, hvert fall 🙈 

Nei, jeg føler vel at alt i det forholdet skal skje på hennes premisser. Hun føler seg ikke sett av han, men ser hun han for den han er? Jeg er litt opptatt av at ting skal skje begge veier - ikke bare at han skal varte opp henne fordi han er mann og hun er dame. (Jeg vet at han er veldig opptatt av kjønnsroller, men det virker jo litt som at hun også er det basert på det.) Nei, jeg forstår meg virkelig ikke på den dama. 

Det eneste paret jeg har troen på, er Johannes og Victoria. Det virker som om de har såpass god kjemi at ting nesten vil skje av seg selv. 

Remi og Cathrin hadde jeg troen på inntil forrige episode. Jeg tror sexdelen kommer til å veie ganske tungt fremover, og jeg tviler på at Remi har noe ønske om å leve i sølibat resten av livet. De har nok et veldig forskjellig behov for sex, og er nok en særdeles dårlig match når det kommer dit. 

Alexander og Martin syns jeg er veldig søte. Jeg hadde troen på dem helt i starten, men jeg er veldig usikker på Martin. Det virker som om Alexander er mer interessert enn hva Martin er - dessverre :( Jeg håper de får det til å funke, for de er et utrolig fint par ❤️ 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår Cathrin veldig godt jeg. Dagens samfunn består jo veldig mye av fokus på sex. Sex er faktisk ikke en rettighet i et forhold. Det er en bonus. Det er så mye annet som også er viktig. Forstår at hun vil rette oppmerksomhet på andre ting først. Og når det er slik hu er, så er det kjempeviktig å sette grenser. Og så er de jo med i et tv program. Ikke alt føles behagelig å dele med kameraer rundt. Jeg tror ikke hu har sagt at hu vil leve i sølibat. 

Endret av Leonaen
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonaen skrev (59 minutter siden):

Jeg forstår Cathrin veldig godt jeg. Dagens samfunn består jo veldig mye av fokus på sex. Sex er faktisk ikke en rettighet i et forhold. Det er en bonus. Det er så mye annet som også er viktig. Forstår at hun vil rette oppmerksomhet på andre ting først. Og når det er slik hu er, så er det kjempeviktig å sette grenser. Og så er de jo med i et tv program. Ikke alt føles behagelig å dele med kameraer rundt. Jeg tror ikke hu har sagt at hu vil leve i sølibat. 

Her er jeg delvis enig med deg. Samfunnet har et enormt fokus på sex, og er man tilbakeholden på det området ses man jo på som nærmest et utskudd. Selv om jeg også kan være noe tilbakeholden med sex i en relasjon før jeg føler at ting er litt på plass, så erkjenner jeg jo også at jeg er et seksuelt vesen, med lyster og drømmer og behov. Det har jo mannen også.  Men selv om man velger å vente litt, hvilket er helt ok, hva er et forhold uten sex?  Uten noen form for intimitet?  (klemming regner jeg ikke som sånn intimitet)  Hun har nok ikke sagt at hun vil leve i sølibat, men at hun vil vente til ting er på plass. Men hvor lenge må han regne med å vente? Kan ikke hun si noe om en slags tidsramme?  Hva eksakt er det som skal til for hun skal ville dele seg selv med han? 

Nå kaster jeg bare tanker ut her altså, syns jo det hele er ganske interessant men snodig på samme tid. Det handler helt klart om  hennes følelser og at grenser skal respekteres - men hva med han da? Skal ikke han tas hensyn til?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, Victoria og Johannes er skikkelig søte sammen?! Særlig synes jeg Victoria virker bare snill og god. Og de blikkene de sender hverandre, det er så koselig å se 😍

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når programmet heter Gift ved første blikk tror jeg det ble skilsmisse ved andre blikk for Rie.  Hun bestemte seg ved første øyekast at Simen ikke var noe for henne. Simen er vel en fyr som kan bli valgt bort når man er ung "partygirl", men som nok kan bli sett på som the one that got away i etterpåklokskapens lys.  Her ser jeg dog ikke matchen overhodet.

Trond er litt flat i humøret, han kan holde sammen med Sandra, men like så gjerne dra uten at det preger ham så voldsomt.  Bortsett fra motorsykkelen har han ikke så mye som tiltrekker henne.

Johannes og Victoria har jeg faktisk litt tro på.  Det er ikke sikkert alle trenger de stormende, intense romantiske følelsene, de virker som de er på samme nivå og kan ta det i sitt tempo, uansett hvor pågående ekspertene er.

Jeg forstår ikke helt hva Naoual mangler fra Richard, hun behøver kanskje de grandiose gestene og å føle seg som en prinsesse hele tiden.  Ja, han er voldsomt macho, men jeg synes han prøver likevel.

Remi er en tålmodig mann, men jeg klarer ikke helt å fri meg fra at det til tider er en slags performance fra Cathrin.  Han er blant de deltakerne som virkelig er der for å finne en og elske, så hvis denne matchen ikke fungerer, er det skikkelig synd.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rie vil ha fyrverkeri og bli tatt med storm. Det er greit det, men mulig hun ender opp alene. Så er det selvsagt helt fair og. At man ikke «tar til takke med» noe annet, og da heller forblir singel. Men forelskelser går over de. Ganske fort.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (1 time siden):

Her er jeg delvis enig med deg. Samfunnet har et enormt fokus på sex, og er man tilbakeholden på det området ses man jo på som nærmest et utskudd. Selv om jeg også kan være noe tilbakeholden med sex i en relasjon før jeg føler at ting er litt på plass, så erkjenner jeg jo også at jeg er et seksuelt vesen, med lyster og drømmer og behov. Det har jo mannen også.  Men selv om man velger å vente litt, hvilket er helt ok, hva er et forhold uten sex?  Uten noen form for intimitet?  (klemming regner jeg ikke som sånn intimitet)  Hun har nok ikke sagt at hun vil leve i sølibat, men at hun vil vente til ting er på plass. Men hvor lenge må han regne med å vente? Kan ikke hun si noe om en slags tidsramme?  Hva eksakt er det som skal til for hun skal ville dele seg selv med han? 

Nå kaster jeg bare tanker ut her altså, syns jo det hele er ganske interessant men snodig på samme tid. Det handler helt klart om  hennes følelser og at grenser skal respekteres - men hva med han da? Skal ikke han tas hensyn til?

Og det er nettopp dette som du beskriver der. Det er lov å ville vente, og det bør ikke bli sett på som unormalt eller rart. Uansett om det er pga egne personlige grenser eller religiøse grunner feks.

Men Cathrin formidler er at hun ikke har seksuelle følelser overhodet- at hun ikke føler noe som helst nå. Og det er spesielt å ikke føle noe fysisk tiltrekning når man omtrent kryper oppi hverandre og nesekoser og vet ikke hva. Da handler det om noe annet enn å «bare» ville vente litt. Synes det er helt fair at Remi utrykker at den fysiske biten er viktig for ham. Han viser jo respekt for henne uansett. Men de er ingen match. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (9 timer siden):

Enig! Tror Rie ga opp i det øyeblikket hun så Simen for første gang. Han var absolutt ikke det hun ville ha, rent utseende-messig. 

Nå synes jeg Simen er på skalaen over Rie sånn utseendemessig. Hun er ihvertfall ikke over han. Han er en veldig bra mann. Synd hun har skylapper

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva Martin jobber med? På det tidspunkter serien blir spilt inn? 

Endret av Zenhouse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (På 3.4.2024 den 20.33):

Er det bare jeg som synes Simen virker som en kjedelig tørrpinne? Føler jeg banner i kirka med tanke på alle som heier på Simen...

Ikke at Rie er så spennende men hun virker litt mer laidback og spontan enn Simen.  Joda, litt barnslig at hun forventer fyrverkeri umiddelbart, istedenfor å godta at det ikke alltid kommer med en gang. Ser hun får mye pepper og at hun nærmest stemples som en alkoholiker. Jeg tror ikke hun er det, men at hun har en helt annen personlighet enn Simen. Javel så drakk hun litt for mye før en aktivitetsdag med Simen, men hun tok seg selv i nakken og fullførte, og selv det får hun pes for.  

Enig. Han er tørr og kjedelig. 

Nutz skrev (12 timer siden):

Hun har også et urealistisk bilde av hva kjærlighet og et forhold er. Det hun beskrev under sermonien om å aldri få nok av hverandre osv, det skjer nok bare på film. Alle blir lei hverandre innimellom, men kjærligheten er der likevel.

Ofte virker det som at par med mye lidenskap også har mye drama. Det passer nok godt for henne, men sånne forhold varer ikke.

Enig her også. Hun har for mange urealistiske forventninger og bestemte seg ved første blikk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (21 timer siden):

Ville heller gått på date med en mikrofiberklut enn Trond 😴 

L O L😂😂😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev at alle damene er gærne; retter meg selv, Victoria er ikke det! 

At Victoria og Johannes fremstår som det mest normale paret denne sesongen hadde jeg ikke trodd. Kun basert på førsteinntrykk og fordommer selvfølgelig🙄

Synes de kler hverandre godt!

• Liker 19
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Naoual oppfører seg helt latterlig i siste episoden nå. Hun er SÅ dramatisk! Både i væremåte og måten hun uttrykker seg på.

Når hun sier ting som «Vi har aldri kranglet - tenk på det» og «han har aldri invitert meg på noe som helst - tenk på det»

Dette sier hun sakte og tydelig artikulert, og legger ekstra vekt på «tenk på det», mens hun stirrer ekspertene intenst inn i øynene.

Altså, det er så overdrevet og så dramatisk..! Og attpåtil er det jo ren løgn, da de har kranglet med hverandre siden første episoden, og han faktisk har invitert henne på ting.

Man kan nok si mye om Richard også, men her syns jeg faktisk at han finner seg i mye ekstrem oppførsel fra hennes side. Det er omtrent «gaslighting» det hun driver med her.

• Liker 37
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (18 minutter siden):

Jeg syns Naoual oppfører seg helt latterlig i siste episoden nå. Hun er SÅ dramatisk! Både i væremåte og måten hun uttrykker seg på.

Når hun sier ting som «Vi har aldri kranglet - tenk på det» og «han har aldri invitert meg på noe som helst - tenk på det»

Dette sier hun sakte og tydelig artikulert, og legger ekstra vekt på «tenk på det», mens hun stirrer ekspertene intenst inn i øynene.

Altså, det er så overdrevet og så dramatisk..! Og attpåtil er det jo ren løgn, da de har kranglet med hverandre siden første episoden, og han faktisk har invitert henne på ting.

Man kan nok si mye om Richard også, men her syns jeg faktisk at han finner seg i mye ekstrem oppførsel fra hennes side. Det er omtrent «gaslighting» det hun driver med her.

Jeg skjønner ikke helt hva hun forsøker på? Er det språk som er utfordringen, hun mener han ikke har invitert på en romantisk måte som hun ønsker ? Er jo usedvanlig dumt å lyve når en til og med har det filmet? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandra og Trond: Jeg syns Trond får ufortjent mye ris. Ja, han kunne vært mer på og forsøkt å være litt mer åpen. Men hvor enkelt er det når Sandra tar en veldig dominerende rolle? Jeg syns hun er ganske "mye" og noe "feil menn" (menn hun ser på som "svak") blir skremt av. Jeg tror Trond virker veldig usikker fordi det merkes at Sandra har et kontrollbehov og ønsker for hvordan mannen skal være. Egentlig tror jeg Sandra kunne tenkt seg en mer dominerende type som oppfører seg på "hennes" måte fra start? 

Cathrin og Remi: Her skurrer det. Hun virker A-seksuell. Ok det, men hvorfor caste noen som er slik til dette programmet? Det er en gang slik at de aller fleste ønsker sex i et ekteskap. Jeg tror det ligger noe mer bak, og dette burde "ekspertene" fanget opp (det er jo masse tegn, ikke bare det seksuelle) og de burde som "eksperter" frarådet deltakekse/sagt nei. Hun trenger terapi, ikke ekteskap. Remi er veldig tålmodig. Tror veldig få hadde taklet Cathrin slik som han. Han prøver virkelig å få det til å fungere, men han pleaser jo henne hele tiden, får ikke like mye tilbake. Så spørs hvor lenge han holder ut.

Alexander og Martin: Husker ikke hvem som er hvem. Men dansken liker selv å være mest "på", og syns nordmannen var for mye "på" selv. Det blir krasj. Men i et forhold er det jo vanlig at det jevnes litt ut. Men skjønner han trekker seg unna når det blir for mye, det virker ofte mot sin hensikt. Syns han er reflektert, spesielt mtp på de andre parene, men føler han er litt mer tilbakeholden i eget forhold. Han har nok egentlig vært ute etter en spesifikk type.

Richard og Naoul: Noe skurrer med henne. Ikke særlig selvinnsikt. Det virker som hun ikke klarer å godta st han faktisk har vist seg fra en bedre side, litt etter litt, og prøver å finne feil når det er mulig. Når hun laget frokost, så tror jeg ikke hun mente direkte at slik må hun ha det hver dag. Jeg tror hun ville vise "slik liker jeg det" og hadde satt pris på at slik blir gjort innimellom for henne. Skjønner hun ble litt oppgitt (men tok det med et smil) når han kommenterte ting som manglet. Ok å nevne ting man liker, men hun prøvde bare å vise. Sp akkurat der virket som han prøvde å finne noe feil. Forøvrig syns jeg det virker som de kan bli et bra par, men de må slutte å ha en vegg oppe, begge to. Det er akkurat som de ikke klarer å slappe helt av og leve i nuet.

Rie og Simen: Vet ikke hva man skal si...Rie er ufordragelig. Alle de kommentarene. Hun forventer å bli tatt med storm uten å løfte en finger selv. Og helst skal mannen bare forstå hva som skal til uten kommunikasjon de i mellom. Jeg skjønner hun vil være spontan, men de fleste er ikke "spontab" ved å være lenge ute og bli full når man har en date tidlig dagen etter. Å være spontan kan også bety at man kommer hjem fra jobb en onsdag og foreslår å ta en tur å kjøre gokart og spise ute i stedet for å slenge seg på sofaen. Simen virker veeeeldig tålmodig og er en fin fyr. Men jeg tror dessverre han har fått seg en knekk etter Rie. Det eneste jeg kan ta Rie i forsvar på, er at det av og til kan være fint å bli litt småbrisne sammen, gjerne hjemme med spill og ost og kjeks. For noen er det litt lettere å åpne seg, og når det er gjort er det kanskje lettere å være mer åpen edru. 

Viktoria og Johannes: ser ut som de har det fint. Ja, de bør nok åpne seg mer. Men det er jo ikke nødvendigvis slik at de har noe skjult som absolutt på bringes på banen før det er nødvendig.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...