Gå til innhold

Gift ved første blikk (2024)

refill

Anbefalte innlegg

Klink skrev (53 minutter siden):

Jeg har ikke lest tråden så vet ikke om det er skrevet om før. Mulig det bare er meg , men får ldårlige vibber av han danske. (Sjukt dårlig på navn.) er liksom et eller annet ved han jeg ikke liker. Flere? 

Hmmm ja. Han tror at han er noe? 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nutz skrev (4 timer siden):

Åherregud holder hun fortsatt på?  Har sett henne både trene seg selv og andre på sats, men har selv byttet senter og husker jeg tenkte mitt. Livlig jente, men ikke en som bør instruere andre.

Cathrin: ikke EN tåre å se under hele gråte seansen. Og hvorfor har de matchet en aseksuell med en som ikke er det? Skal Remi liksom gå resten av livet sitt uten sex?

Har ikke sett henne i aksjon på Sats; men håper hun er mer pedagogisk overfor kundene sine enn hun er overfor mannen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

makkapakka skrev (1 time siden):

Rie burde ikke vist seg på TV, hun er ikke helt god. Har annonsert at hun vil ha en fyr og drikke seg dritings med, burde vite hva slags mannfolk som "møter" opp da. 

RIchard er ikke lett å pille på nesen, all respekt hvordan han klarer å sette dama på plass. 

Han dansken er vant med å rømme fra forpliktelser, han blir bare en uansvarlig dust. 

Hu fra Bergen har nok ikke fått "den kjekke flotte mannen" hun kan sole seg i glansen med. 

Cathrin er bare dramaqueen, stakkars mann

Jeg forstår ikke at noen må melde seg på 'gift m første blikk' for å finne seg noen å drikke seg dritings med; DET er jo verdens enkleste sak å finne seg en mann som er villig å ta seg en fest. Jeg har aldri hørt noen si at de ønsker å finne seg en mann de kan drikke med før. De fleste som nevner alkohol i forbindelse med ønsker om å finne seg noen sier vel helst de vil ikke ha noen som drikker som kriterie.  Så hun for seg at når hun ble med på programmet så skulle hun få en partyløve som partner?  

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (1 time siden):

Hmmm ja. Han tror at han er noe? 😅

Neeei tror ikke det er helt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (20 minutter siden):

Jeg forstår ikke at noen må melde seg på 'gift m første blikk' for å finne seg noen å drikke seg dritings med; DET er jo verdens enkleste sak å finne seg en mann som er villig å ta seg en fest. Jeg har aldri hørt noen si at de ønsker å finne seg en mann de kan drikke med før. De fleste som nevner alkohol i forbindelse med ønsker om å finne seg noen sier vel helst de vil ikke ha noen som drikker som kriterie.  Så hun for seg at når hun ble med på programmet så skulle hun få en partyløve som partner?  

Tipper hun bare greier å føle noe for en perfekt mann. En langt over hennes liga. 

Synes nesten synd på henne for at hun meldte seg på dette. For tviler på at noen tørr å date henne når hun har vist hele Norge hvor kravstor og kritisk hun er.

Samme med Sandra. Hvem liker vel folk som kritiserer alt partneren gjør feil? Virker ikke som om hun og Rie forstår at de kommer dårlig ut av å vise sånn oppførsel. 

Simen tror jeg kommer godt ut av å være med i programmet. Tror han kommer til å få mange henvendelser fremover. 

Skjønner ikke at Cahrin ikke er tiltrekt av Remi. Han er da en kjekk mann?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (21 timer siden):

Jeg hadde også vært litt engstelig for om jeg kunne tatt med Trond å spise andre steder. Hadde han pirket i maten hos mine venninner? Som voksen synes jeg man skal spise det man får servert, unntatt ved allergier eller voldsomme aversjoner.

Å levere tilbake mat som man bare ikke vil spise synes jeg nesten er respektløst overfor kokken og produksjonen som disker opp middag til deltakerne.

Så ekspertpanelet har helt rett i at dette handler om mye mer enn salaten.

Trond bestiller vel fortsatt barnemeny på kafé 🤪. Det er litt barnslig ikke å smake på maten en gang. Barn kan være utrolig kresne, men når du er voksen må du nesten prøve i alle fall når du er ute blant folk ellers framstår du som veldig sær og barnslig. 

Sandra er jo en aktiv og bestemt dame og legger ikke noe imellom. Jeg skjønner at hun blir skuffet over å få en partner som aldri trener, når trening er så viktig for henne, og at hun får en partner som er kresen og ikke kan lage mat, når hun som PT er opptatt av sunt kosthold. Men når han får så mye kritikk for disse tingene, som er ytre faktorer og i det lange løp litt bagateller, trekker han seg tilbake og blir spak og får ikke vist fram noen av de bra sidene sine heller.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandra/tv produksjonen viser jo bare alt det negative med Trond…hva med å endre fokus? 
Forstår at Cathrin ikke har hatt sex etter kun to uker. Men kyssing og klining? Why not? Ihvertfall så mye som hun koser med han ellers. 
stakkars Simen! 
syns castingen har gjort en elendig jobb- vi vil jo se mennesker som finner kjærligheten- ikke sånn som denne sesongen her! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å se hvor han Johannes er kjekk 🤔

Dagens episode var kjedelig. Og ingen av disse ender opp med hverandre. Jeg forstår at de alle har vanskelig med å finne kjærligheten. Så mange issues alle har. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes er dumt at Simen ikke spiller på det andre laget 🤣 han og han norske som e sammen med han danske, kunne fint passet sammen🥰🥰husker ikke navne på han norske 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er underlig hvordan man endrer oppfatning om folk. Richard som jeg syntes var helt forkastelig i begynnelsen, begynner jeg faktisk å like litt. Martin som jeg syntes var så bra, har jeg mistet sansen for. Aleks og Trond seiler opp som taktfulle, gjennomtenkte, varme og likandes karer. Trond får ikke så mye sjanse til å vise det, for man blir mest opptatt av Sandra sin kritikk. Men ble imponert over hvor fint og rolig han svarte Richard på Richards spørsmål om mannssjåvinisme.  

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo2 skrev (2 timer siden):

Synes nesten synd på henne for at hun meldte seg på dette. For tviler på at noen tørr å date henne når hun har vist hele Norge hvor kravstor og kritisk hun er.

Tenkte det samme.. satt og så episoden med en venninne, og vi var enige om at der det sikkert et 100 damer (ja vi tok litt hardt i, hehe) som ser på Simen og tenker WOW for en flott fyr! En som er reflektert, raus, åpen og snill - og som virker mye eldre enn  sine 31 år (sagt i beste mening!)  så er det kanskje 1-2 som tenker yes Rie må jeg få en date med.

Skjønner ikke hvorfor hun er så jævla negativ hele tida. Og sånn som hun maser om det der med fireworks og passion og alt det.. vel, du kan ikke få alt på en gang, kanksje du skal gi vedkommend en skikkelig sjanse??  Irritasjonsmoment de luxe, den dama der!

Og overflateparet Victoria og Johannes (jif-paret, som jeg kaller dem. Skinnende ren overflate :P) Stiller de rette spørsmålene til alle de andre, og har de rette analysene  -jmfr Richard og Victoria på bakrommet - men når det kommer til seg selv?  Nei. Da skal det ikke snakkes om. Og det er ikke behov for å  sette ord på ting? Eller hva de nå kalte det?  Jeg dør! De er et helt nydelig par, og de kan få det SÅ fint, men de MÅÅ gå i dybden og snakke om det som er på innsida. Ellers vil det der dø ut forterer enn en flaske cava på kjøkkenbenken......

Tror dessverre ikke det blir noe av i lengden med Martin og Alexander heller - selv om jeg heiet på dem i starten. Men de er flinke til å se hverandre og fortelle hva de trenger, og de er også flinke til å se forskjellene seg i mellom. De andre parene burde plukke opp et par ting derfra.

Sandra og Trond. Altså, ja. Trond er litt "pingle" på noen måter, men tror også det er som andre har nevnt her at hun sukker, himler med øynene, inntar en belærende måte, og da er det enklest å bare trekke seg tilbake. Sånn som hun snakker han ned foran de andre.... Altså FY! Så jævlig respektløst.  Jeg blir så irritert på henne, hun er så tydelig skuffet og gidder ikke skjule det en gang. Sånne damer som vil ha alt på sin måte og ikke klarer å ta et skritt tilbake - det liker jeg ikke. Føler ikke at hun gir han en reell sjanse. Det er noe med at det virker som hun vil ha kontroll på ting, men om hun klarte å slappe litt av, ta et skritt tilbake, ga Trond litt ROM å komme litt ut av skallet sitt, ja da tror jeg hun hadde fått en annen type.

Richard og Naoual, ja det går bedre. Hun er mykere, han får det frem i henne. Tror de har en sjanse faktisk.

Remi og Cathrin. Joda, jeg skjønner - man kan godt vente med sex. Men når man ser i teaseren for neste episode at hun ikke har seksuell tiltrekning til han??  Altså hæ??  Ble skuffet på hans vegne jeg. Han som har vært så snill og raus med henne, respektert hennes grenser og bare vært grei. Så får han det der slengt i trynet 😕 huff...  Og sånn hun satt i sofaen, klemmer han, koser med han, erter han liksom. Skal bli interessant å se hva det der handler om egentlig.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det flere som synes at mange av mennene i disse parene prøver så godt de kan mens damene klager? Da mener jeg mest Richard, Aleks, Trond, Remi og Simen. Johannes klager jo ikke så mye. Og Martin rømmer bare fra forpiktelsene. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det som har fremkommet på skjermen synes jeg det er noe veldig usympatisk, særlig ved Sandra, men og ved Rie - og når det gjelder personlige egenskaper vil jeg si at Trond og Simen kommer betydelig bedre ut enn sine kvinns. Synes det er merkverdig hvordan S og R "hever seg over" dem. Trond og Simen kunne jeg gjerne hatt i min vennekrets.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jojo2 skrev (11 timer siden):

Tipper hun bare greier å føle noe for en perfekt mann. En langt over hennes liga. 

Samme med Sandra. Hvem liker vel folk som kritiserer alt partneren gjør feil? Virker ikke som om hun og Rie forstår at de kommer dårlig ut av å vise sånn oppførsel. 

Simen tror jeg kommer godt ut av å være med i programmet. Tror han kommer til å få mange henvendelser fremover. 

Skjønner ikke at Cahrin ikke er tiltrekt av Remi. Han er da en kjekk mann?

Man er jo forskjellig. Jeg synes Remi virker som en snill og god mann, men liker ikke utseendet i det hele tatt. Hadde ikke blitt tiltrukket av han. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Cathrin har et mildt sakt litt annerledes syn på livet er helt greit, Remi liker det jo, hadde det bare vært ekte. Dessverre tror jeg det hele er skuespill for oppmerksomhet og reklame for henne som skuespiller. Både episoden i Holmenkollen og hysterisk gråt uten en eneste tåre er sprekk i forestillingen. Hvordan hun har planer om å komme ut av dette som den vinnende part er en gåte. Synes så synd på Remi som ikke ser dette og blir ført bak lyset. Er faktisk litt skummelt at en psykolog som følger de med lupe ikke ser dette og bryter inn.

Ellers synes jeg produksjonen har gjort noen skikkelig tabber når de har matchet partnere. Selv om de skal bruke litt annerledes virkemidler og sin ekspertise så må de ta hensyn til et par basic krav. F.eks ifjor hvor de matchet ei som syntes det var veldig viktig at mannen var eldre enn henne med en som var yngre. Eller iår hvor hun som elsker trening, og vil ha en partner som hun kan trene med, ble matchet med en som kun går tur rundt huset. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel Sandra som påstår at Trond bare går rundt huset som trening, da. Med hennes negative vinkling, ville jeg ikke tatt det for god fisk.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rie er jo ubetalelig. 😂 For en scene... 

Cathrin må kanskje ta (mer? ) skuespillerutdanning.. Hmm.. Er jo nesten ikke morsomt heller, så hva er poenget.. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at disse personene har meldt seg på et slikt program som dette. De har traumer, personlighetstrekk , krav og egenskaper som gjør det vanskelig for dem å finne en partner. Det er vel det vi ser rulle frem hos både den ene og den andre. Forhåpentligvis får de hjelp til mestring fra ekspertene og de andre deltakerne.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke dager kommer det ny episode på Discovery? 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endret mening om Richard, syns han virker artig og har humor :D Og tror det er håp for han og Naoual faktisk. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...