Gå til innhold

Arvet bunad-selge denne?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres rart ut at den ikke passer noen i hele slekten. 

Anonymkode: 7ac7d...dcb

javel?? Vi er ikke en stor familie, jeg har 2 kusiner, som for det første allerede har bunad, samt at de er både lengre og endel tynnere enn bestemor var. (ikke alle som er like korte og runde som hu  var)  Begge disse har igjen bare gutter etter seg. Min bror har en jente som den heller ikke vil passe, og hun vil uansett arve bunad fra noen andre i slekten.. Da må vi enten vente på barnebarn /oldebarn til meg eller noen andre, men igjen det er så mange år til og mest sannsynlig vil disse også bli høyere. Så enten vil den bare bli hengende her, eller alternativt å selge den for å kjøpe en som vil passe.

Anonymkode: ea27a...5d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Så- jeg vurderer nå å selge den, for å få litt friske penger til å starte å spare til en ny bunad. Men jeg er så todelt. Jeg har jo ingen glede av en bunad i skapet, men samtidig føles det så feil/vondt å selge den også. Hva hadde dere gjort? Har dere vært i lignende situasjon før?

Jeg ville selge den, og tenke på det som at den lever videre i ånden i den ny bunad. 

Å ha den hengende i skapet til den mørner og forgår er jo ingen vits. 

Anonymkode: 9b50c...835

• Liker 1
Skrevet

Selg den og vær glad pengene kan brukes på bunad. Det er jo faktisk bare et plagg - tross alt.

Så minnes du din bestemor hver gang du tar på deg din nye bunad. Blir like fint det 💕

Anonymkode: 7ab8f...8df

Skrevet

Vi hadde en liknende bunad i familien. Den ble pensjonert, men den passet inn som dekorasjon på en hytte. Så den er ikke ute av familien. 

Et par småting fra den bunaden ble sprettet av og sydd over på en ny bunad, og sølvet brukes videre til den bunaden. 

Det er jo desverre ikke alltid det passer med fasongen i videre generasjoner 🤷

Anonymkode: b0082...dc6

Skrevet

Jeg er selv i ett lignende dilemma. Min datter er riktignok ikke voksen ennå, men hun tar etter sin far og blir nok enda høyere enn meg. 

Planen min er å beholde bunaden, i tilfelle jeg får en svigerinne, svigerdatter eller niese med riktig kroppsbygning.

Anonymkode: 541d4...129

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er selv i ett lignende dilemma. Min datter er riktignok ikke voksen ennå, men hun tar etter sin far og blir nok enda høyere enn meg. 

Planen min er å beholde bunaden, i tilfelle jeg får en svigerinne, svigerdatter eller niese med riktig kroppsbygning.

Anonymkode: 541d4...129

ja, det beste hadde jo vært å beholde den og kjøpe ny, men uten den egenkapitalen salget vil gi, så tar det nok lang tid før jeg kan ta meg råd til ny...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...