Gå til innhold

Hva er humor for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er humor et politisk virkemiddel? Estetisk virkemiddel? Eller er det en psykologisk forsvarsmekanisme?

Anonymkode: b57e8...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare tenker siden det er så mye snakk om wokehet og krenking og ytringsfrihet så virker det som de fleste forholder seg politisk til humor? Er det ingen som behandler humor som et estetisk håndverk lenger?

Anonymkode: b57e8...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen interesse for vesensdiskusjoner her inne? Nei nei, det var jo ikke så uventet det 😔

Anonymkode: b57e8...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En glede i hverdagen? En tilfeldig øyeblikk som uforventet kilte latter muskelen? 

Er enig i at dem som klager av å få reaksjoner på det du kaller politisk humor må være veldig lite morsomme om de nå ikke kan ha det gøy lengre. 

Noen ganger bruker jeg humor som forsvarsmekanisme. 

Anonymkode: d486e...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En glede i hverdagen? En tilfeldig øyeblikk som uforventet kilte latter muskelen? 

Er enig i at dem som klager av å få reaksjoner på det du kaller politisk humor må være veldig lite morsomme om de nå ikke kan ha det gøy lengre. 

Noen ganger bruker jeg humor som forsvarsmekanisme. 

Anonymkode: d486e...1fd

Du sa ikke de var lite morsomme! Jeg sa det 😅

Anonymkode: d486e...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvilken komiker det er snakk om. Det er et veldig godt virkemiddel for å få frem politiske budskap, så lenge det er smart satt sammen, og ikke er for påtrengende, der synes jeg Dag Sørås er god. 

Det er også en god psykologisk forsvarsmekanisme, svart humor og galgenhumor kan være veldig godt virkemiddel for å gjøre ting mindre vondt, og sette ting i perspektiv, den type humor setter jeg høyt, desverre er det mange som ikke skjønner seg på slik humor, mange synes det kan bli for drøyt

Skal jeg igjen dra et eksempel fra stand-up, så gjør Bill Burr fra USA dette godt, den mannen har opplevd mye, sliter med endel ting (som de fleste stand-up komikere), og selv om jeg synes han er hysterisk morsom, så skal det ikke mye fantasi til for å se at han bruker humor som en psykologisk forsvarsmekanisme, og for å bearbeide ting 

Anonymkode: dbfae...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...