Lyco Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Som overskriften sier, hva er dine kjekkeste, fineste, koseligste tradisjoner som du har som familie samme med barn? 😊 Det kan være tradisjoner du har skapt selv etter du fikk barn, eller tradisjoner du har gode minner fra som barn selv. Kan være både helg, høytid, feiringer osv. Jeg kan jo dele en liten tradisjon som jeg har gode minner fra. Når jeg var liten dro vi på bading hver lørdag, spiste risgrøt etterpå og på kvelden så vi en episode lørdagsunderholdning på NRK. Ikke store greiene, men veldig betydningsfullt for meg som barn 😄 Del i vei! 2 1
Tjoheiii Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Jeg har så små barn at vi har ikke rukket å få noen tradisjoner enda men følger tråden for ideer🥰 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Skikkelig koselige, lange søndagsfrokoster med mye god, sunn mat Helst felles middager Barne-TV eller Disneyfilmer sammen Koselige leggeritualer (varierte avhengig av alder) faste ritualer til høytider, f eks gjemme påskeegg  Anonymkode: 1474b...3ae 1
Arkana Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 At vi spiller mye brettspill sammen. Det tror jeg er noe barna vil huske og sette pris på. Noen ganger blir det et kjapt spill etter middag og andre ganger inviterer vi folk til spillkveld med snop og snacks og timevis med spilling. Veldig hyggelig. Jeg kommer selv fra en spillende familie og har veldig gode minner fra alle familiekvelder rundt et spill. Og at vi alltid prioriterer å spise middag sammen hver dag, det er viktig for oss å ha det daglige samlingspunktet. 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 Som flere nevner - fast møtepunkt ved middag. TV middag hver fredag, med "kosemat". Middag rundt bordet de andre dagene. Baking hver helg. Pynte fastelavensnek og bake boller. Pynte til påske, og påskeeggjakt. Eurovision med poengscore. Andre faste programmer vi ser sammen. Hente juletre, og pynte. Pepperkakehus. Tenning av lys og bakst her søndag før jul. Dekorere til halloween, og gå i nabolaget. Høyfjellshotell i påsken, med skiturer og bål. Vi deltar på kom-deg-ut dager. Julemarked i Europa hver desember. Anonymkode: 77988...653 2
Tanuki Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 Vi baker bananbrød/kake om det er veldig dårlig vær På julaften er det sønnen vår, blir 10 år i år, som lager et lite snack/dessertbord. Lager spyd med ost, spekepølse, oliven og fruktspyd med jordebær, velger også et par andre frukter og snackls han setter frem. Annenhver fredag velger han film vi alle ser på med popcorn   1
Raven.Writingdesk Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 - At barna mine snakker til meg om ting som er interessant for dem, som jeg egentlig kan absolutt null om og har egentlig ingen interesse i.  - Samsoving så lenge de har ønsket det.  - At vi har felles interesser vi kan gjøre sammen. (Spil, film. Senest MGP finalen i går) 1 1
Stabbursmusa Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Tar alle med på storbyferie når de fyller 12 år. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Baker fastelavensboller til fastelaven, har påskeeggjakt i påsken, er sammen med storfamilien på 17. mai, baker julekaker sammen til jul. Drar på sommerferie til et fast sted og gjør noen faste ting hver gang. Ut på tur etter frokost hver dag i helger/fridager. Lørdagskveld med pizza, is og lørdagsgodt hver lørdag. Hadde bading i basseng hver fredag ettermiddag  i vinterhalvåret som tradisjon med de eldste barna, men det har blitt så dyrt nå (nesten 600 for en familie) så det får vi ikke til lengre. To barnehagebarn og en hjemmeboende tenåring. Anonymkode: a6cdc...bd7 1 1
Lyco Skrevet 5. februar 2024 Forfatter #10 Skrevet 5. februar 2024 Så mange koselig vaner og tradisjoner. 😊 Vi snakket om det i vennegjengen en dag, og sine faste tradisjoner som barn ble husket av alle. Og det er nødvendigvis ikke de store tingene som er viktigst heller men gjerne de små tingene som ble husket mest. Moro å høre andre sine og kanskje hente litt inspirasjon synes jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #11 Skrevet 14. august 2024 Flere? 🤩 Anonymkode: 8310c...311
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #12 Skrevet 14. august 2024 Grøt lille juleaften Påskeeggjakt Finne juletre sammen i skogen Aking og Disney på NRK før middag på juleaften Bake pepperkaker 1. desember Grilling med hele familien på 17. mai Hyttetur på hytta til svigermor i vinterferien Lese på senga hver kveld Liseberg med datteren min første helg etter skoleslutt. (Sønnen min går på SFO og liker ikke fornlyelsesparker) Jeg og sønnen drar på telttur helga etter. Anonymkode: 6e2e4...ba5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #13 Skrevet 14. august 2024 Påskeeggjakt, nissen på julaften, grøt på julaften. Feirer halloween. Drar ofte bort i påsken. Drar på samme feriested hver sommer, pluss nye steder. Plukker bær hver sommer. Ute i båt. Lager god mat på lørdager. Drar til sentrum ett par ganger i måneden. Kjøper da alltid noe å drikke på vei hjem, brus/litago etc.  Anonymkode: eeb36...5e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå