Gå til innhold

folk som spør og graver på tise!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kjenner jeg holder på å sprekke og slå inn alle veggene i huset pga alle folk som skal spørre og grave om ting på tise!! folk ser jo på bildene hvordan ting ser ut for faen. "hvordan sitter denne i livet? er den vid i bena? er denne gjennomsiktig? hvordan kjennes stoffet ut?" hva f er greia? kjøp eller ikke kjøp for helvete 

Anonymkode: b79e7...6fb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

kjenner jeg holder på å sprekke og slå inn alle veggene i huset pga alle folk som skal spørre og grave om ting på tise!! folk ser jo på bildene hvordan ting ser ut for faen. "hvordan sitter denne i livet? er den vid i bena? er denne gjennomsiktig? hvordan kjennes stoffet ut?" hva f er greia? kjøp eller ikke kjøp for helvete 

Anonymkode: b79e7...6fb

de spør vel fordi folk lager helt elendige annonser på tise. Mange som bare tar bilder, og så står det INGENTING i teksten. Selvfølgelig må de spørre, når folk ikke gidder å skrive en beskrivelse. Og, nei, jeg kan ikke se på bildene av plagget på din kropp, eller bare lagt ut på gulvet, hvordan den vil se ut på meg. Og hvis du ikke beskriver stoffet, så må man jo spørre. Dessuten - de som ikke har betalingskonto på tise, får jo bare legge ut fire bilder ,og det er virkelig altfor lite til å vise alle relevante detaljer.

Anonymkode: b22ae...f07

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da kan du vel ikke regne med å få solgt så mye heller? Eller kanskje du ikke burde, høres ikke bra ut for blodtrykket ditt 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut en god beskrivelse av det du skal selge så slipper du spørsmål 

Mange legger bare ut bilder og opplyser ikke om feks hvilket stoff plagget er i (jeg hater polyester-klær, og vil gjerne vite om det er ren bomull, ull eller lin). Eller hvis noen selger ei Levis bukse og skriver str M. Levis sine bukser er oppgitt i tommer, så er buksa som selges 28 tommer i livet? 29 tommer? Hvor mange tommer i beinlengde?

Eller de som selger hjemmestrikka klær og hverken oppgir hvilken type garn de har brukt ( jeg betaler ikke feks 1400kr for en genser strikket i billig polyestergarn) eller oppgir hvor mange cm i omkrets, lengde eller armlengde, men bare skriver str M.

Det er også vanskelig å se ut i fra bilder hvor slitt ett plagg er. Jeg opplevde å kjøpe en genser med hull i, umulig å se ut i fra bildene. Ville vært fint om selger hadde opplyst om det. 

Etter egen erfaring; jo bedre tekst til det du skal selge, jo mindre spørsmål. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut så detaljerte beskrivelser som mulig da. Er ikke verre enn det.

Når du får tilbakemeldinger fra potensielle kjøpere med de samme spørsmålene, bør det jo gå opp for deg at dette er noe folk er interesserte i å vite, og justere annonsene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spør fordi du ikke har bra nok bilder og beskrivelse.

 

Anonymkode: 79fb3...1f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så slutt å legge det ut på tise da. Gi det vekk til Fretex om livet ditt blir så grusomt av noen spørsmål før du tjener penger. 

Anonymkode: 42369...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig🙄 det er jo fordet beskrivelsen din åpenbart er mangelfull og du ikke bruker bra/forklarende nok bilder. hvis jeg skal kjøpe noe brukt som betyr at man ikke kan "returnere" varen må jeg jo være sikker på kjøpet... herregud du høres ikke ut som en jeg ville handlet av i hvert fall 

Anonymkode: f3546...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner frustrasjonen, jeg får stadig spørsmål om ting kunden ville sett selv hvis de så på alle bildene og leste beskrivelsen ordentlig. Det er slitsomt, men det er bare å være tålmodig. Veldig lurt å skrive grundig annonsetekst og laste opp så mange bilder som mulig, så slipper du for mange ekstra spørsmål. 

Når jeg blir irritert over dette, prøver jeg å zoome litt ut og endre tankegangen rundt det. Det er jo egentlig veldig bra at folk vil tenke ordentlig gjennom og være sikre før de kjøper noe, hvis alle gjorde det ville det ha mye å si for overforbruket i Norge 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger virker det som enkelte er ensomme, og bare vil ha en samtale. 

Anonymkode: d3fb5...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi du har dårlige bilder og lite/ingen beskrivelse. Ser folk selger kjoler hvor de bare har bilder av overdelen. Om den er fotsid eller minikjole, hvem vet! 

Så ta bedre bilder og skriv mer, så slipper du nok det

Anonymkode: 02bbf...2ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skikkelig irriterende! Jeg lager alltid utfyllende annonser, mange bilder, oppgir både faktisk størrelse OG om plagget oppleves stort eller lite, link til evt. nettside plagget er kjøpt med størrelsesguide, oppgir mål osv. Likevel spør folk. «Hvilken størrelse er det», «hvorfor selger du den», «kan du måle ermene», «kan du sende flere bilder»… Blir helt matt.

Anonymkode: 15947...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Uansett hvor god en beskrivelse er, vil jeg aldri kunne si noe om hvordan noe sitter på andre.

Anonymkode: 05858...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan den er i livet kommer jo an på personen, så er forsåvidt enig i at dette er et unødvendig spørsmål. Men om noe er gjennomsiktig eller ikke er ganske vesentlig for mange. 

Anonymkode: 42475...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ts. Mange spør selv om det står i annonsen.

Jeg skulle selge endel parfymer en gang, skrev på den ene at "hele flasken var på 30 ml, nå er det halvparten igjen". tok et skikkelig godt bilde og alt. Allikevel skulle folk lure på hvor mye det var igjen.... og skrev at nei det står ikke i annonsen når jeg svarte det. Sendte de skjermbilde av alt, så fikk de se - og det ble som regel stille...

så mange stiller unødvendige og slitsomme spørsmål. samme på finn. Skeptisk!

Anonymkode: 3537d...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 11.46):

Noen ganger virker det som enkelte er ensomme, og bare vil ha en samtale. 

Anonymkode: d3fb5...978

Noen er ensomme, og noen har fetisher. 
 

Ullfetishister er faen meg de verste. HATER å selge ull på Tise og Finn, får bare masse runkere i innboksen hver gang!!!!

Anonymkode: ef870...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg slettet tise til slutt. Var så mange spørsmål utover det som sto skrevet. Og når jeg svarte, fikk jeg gjerne ikke noe mer svar. Mange vil også ha bilde med klesplagget på meg og ikke bare bilde av plagget. Selv om klesplagget legger seg på en viss måte på meg, kan det jo bli seende ut på en helt annen måte på en annen person, så skjønner ikke helt poenget med det. 

Også er det de som alltid skal prøve å prute, til tross for allerede lave priser. Nei, jeg går ikke lavere. Går jeg lavere, er det likeså greit å bare gi bort plagget i en klesboks eller til en venninnene, istedenfor å legge ned arbeid med å ta bilde av plaggene i ulike vinkler, skrive og lage annonse til plagget og videre pakke og sende det. 

 

Anonymkode: 2054b...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 11.47):

Sikkert fordi du har dårlige bilder og lite/ingen beskrivelse. Ser folk selger kjoler hvor de bare har bilder av overdelen. Om den er fotsid eller minikjole, hvem vet! 

Så ta bedre bilder og skriv mer, så slipper du nok det

Anonymkode: 02bbf...2ff

Det hjelper ikke. Jeg skrev alltid veldig utfyllende annonser, og la ut bilder av plaggene i ulike vinkler. Selvfølgelig la jeg ut bilder av hele plagget, og ikke hele plagget.

Og selvfølgelig skrev jeg i annonsen hvilken passform plagget har, størrelse, merke (så kan folk søke opp merket selv, og sjekke hvordan størrelseguidene til plaggene til merket generelt er), hva slags stoff plagget er lagd av osv. 

Anonymkode: 2054b...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, jeg slettet tise til slutt. Var så mange spørsmål utover det som sto skrevet. Og når jeg svarte, fikk jeg gjerne ikke noe mer svar. Mange vil også ha bilde med klesplagget på meg og ikke bare bilde av plagget. Selv om klesplagget legger seg på en viss måte på meg, kan det jo bli seende ut på en helt annen måte på en annen person, så skjønner ikke helt poenget med det. 

Også er det de som alltid skal prøve å prute, til tross for allerede lave priser. Nei, jeg går ikke lavere. Går jeg lavere, er det likeså greit å bare gi bort plagget i en klesboks eller til en venninnene, istedenfor å legge ned arbeid med å ta bilde av plaggene i ulike vinkler, skrive og lage annonse til plagget og videre pakke og sende det. 

 

Anonymkode: 2054b...772

Klassisk fetish-oppførsel 👍🏼 

Anonymkode: ef870...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 11.25):

De spør fordi du ikke har bra nok bilder og beskrivelse.

 

Anonymkode: 79fb3...1f1

Vel, folk spør om ting som er opplyst om også. De kan/gidder ikke lese.

Anonymkode: eff9e...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...