Gå til innhold

Sko/støvletter til vide bukser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det var mye lettere å velge fottøy til skinny jeans og chinos som er smale i bena. Nå har jeg kjøpt meg bukser som er rett i bena, har sleng osv., men sliter med å finne sko og støvletter. Hva bruker dere til? Er bred tupp litt teit? Eller sitter det i hodet mitt at det er uvant med jeans og bukser som er vide i leggen?

Anonymkode: d8e5d...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker kun sneakers til brede bukser.

Brede bukser og støvletter er skikkelig kjærring.

Anonymkode: bce7c...856

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter i hodet ditt.

Husker da skinny jeans ble in etter jeg hadde gått i vide/sleng hele livet. Syntes alle sko så jævlige ut, føttene så liksom ut som de pailabbene, som man gikk rundt med ski på 😂

Kan gå med så og si alle sko til?

Vet ikke hva du mener med bred tupp.. men her i Oslo går jo alle "hippe" rundt med chelsea boots og vide bukser, de skoene har jo bred tupp. Det er vide bukser som slutter litt opp på ankelen. Jeg går både med sneakers og støvletter og boots til.

Anonymkode: 98586...8c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

til vide bukser som er litt lange, synes jeg det funker med sneakers eller chelseaboots. Det er ikke fint med sko som er eldig små og nette til lange, vide bukser synes jeg. Proporsjonene blir litt off. Hvis de er korte, er det fint med loafers eller ballerinasko.

Anonymkode: 8e15d...26a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er chelsea boots med litt bred tupp jeg har, men bare synes det ser så uvant ut 😅 Mulig buksene jeg har kjøpt er litt for lange, og at det er derfor. 

 

Anonymkode: d8e5d...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådene er litt på bærtur her med tanke på å tenke proporsjoner og balanse i antrekket. Det handler mye om hva du har som overdel og hvor vide buksene er. 

 

Jeg anbefaler deg å søke opp Lydia Tomlinson på YouTube og Instagram. Hun har videoer på hvilke bukser og sko man burde velge til hvilke type antrekk for å balansere. Har lært mye derifra 😊

Anonymkode: 08c4d...024

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en del vide bukser, og har samme «problem». De «fine» ankelstøvlettene ser teit ut, de grove vinterskoene også. 
Nå er det snø igjen, på med vintersko og da bruker jeg faktisk noen fine joggebukser…

Venter med «slengbuksene» til våren jeg. Da bruker jeg dem til sneakers. Har også noen sorte lave sko fra Clarks som kan brukes. Disse:

 

IMG_7072.jpeg

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakers er super fint til vide bukser. funker som gull 

Anonymkode: 6799a...7a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

sneakers er super fint til vide bukser. funker som gull 

Anonymkode: 6799a...7a1

Sneakers er kult altså, men jeg kan ikke bruke det på jobb og i møter, så er derfor jeg sliter litt. 

Anonymkode: d8e5d...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sneakers er kult altså, men jeg kan ikke bruke det på jobb og i møter, så er derfor jeg sliter litt. 

Anonymkode: d8e5d...b15

skjønner. jeg bruker ankelstøvletter til vide bukser også når jeg skal "pynte" det litt opp. Syns det også kan være veldig fint :) 

Anonymkode: 6799a...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn som dette funker veldig fint da:

image.png

Anonymkode: 6799a...7a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alt passer til vide bukser. 🙈 Men jeg er også en av dem som virkelig ikke kler skinny jeans, og som er veldig glad for at buksemodellene er varierte nå…

Anonymkode: 8df1e...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 11.15):

Jeg bruker kun sneakers til brede bukser.

Brede bukser og støvletter er skikkelig kjærring.

Anonymkode: bce7c...856

Enig! 

Men på vinteren sliter jeg, når jeg ikke bruker sneakers.

Anonymkode: 62536...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 11.15):

Jeg bruker kun sneakers til brede bukser.

Brede bukser og støvletter er skikkelig kjærring.

Anonymkode: bce7c...856

tildels enig, men ikke fordi det er støvletter.

Jeg synes vide bukser er finest med flate sko, som er litt kraftige (dvs ikke ballerinasko). Det  ikke være sneakers - det kan være oxfords eller brogues eller chelsea boots eller støvletter som er flate.

Anonymkode: 8e15d...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

sånn som dette funker veldig fint da:

image.png

Anonymkode: 6799a...7a1

Signerer denne 😁 går slik nesten hver dag i jobbsammenheng. På sommeren: pumps med bred hæl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Enig! 

Men på vinteren sliter jeg, når jeg ikke bruker sneakers.

Anonymkode: 62536...42f

Da hadde jeg stappet buksene nedi et par støvler på vei til jobb, og skiftet til sneakers når jeg kom fram. Alternativet er pump både med og uten hæl, men det må jo skiftes til på jobb det også.

Vide bukser og støvletter er iallfall utelukket.

Anonymkode: bce7c...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da hadde jeg stappet buksene nedi et par støvler på vei til jobb, og skiftet til sneakers når jeg kom fram. Alternativet er pump både med og uten hæl, men det må jo skiftes til på jobb det også.

Vide bukser og støvletter er iallfall utelukket.

Anonymkode: bce7c...856

hvorfor er det så ille med støvletter? jeg skjønner ikke hva du mener. Det finnes tusen forskjellige støvletter. Kan du vise et bilde av hva du mener ser så fælt ut?

Anonymkode: 8e15d...26a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enig! 

Men på vinteren sliter jeg, når jeg ikke bruker sneakers.

Anonymkode: 62536...42f

Jeg bruker millitærstøvler til og synes at det fungerer helt utmerket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 10.54):

Jeg synes det var mye lettere å velge fottøy til skinny jeans og chinos som er smale i bena. Nå har jeg kjøpt meg bukser som er rett i bena, har sleng osv., men sliter med å finne sko og støvletter. Hva bruker dere til? Er bred tupp litt teit? Eller sitter det i hodet mitt at det er uvant med jeans og bukser som er vide i leggen?

Anonymkode: d8e5d...b15

Joggesko/sneakers

Anonymkode: 5d0bf...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan pumps og vide bukser er noe mindre kjerring eller bedre enn smale støvletter og vide bukser. Jeg (og andre yngre kolleger) bruker slike med spiss eller firkantet tupp: 

IMG_5564.thumb.jpeg.3302fbbb84657396a4c3147cbea72525.jpegIMG_5563.thumb.jpeg.bbe2a459f913acbbd9fcc8750a908ac4.jpeg

Anonymkode: 5e566...358

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...