Gå til innhold

Hvordan velge riktig overmadrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den vi har nå er fra Bohus (signature) og den er ca 7 år gammel. Vi har Svane seng og er veldig fornøyd og vi hadde meget god overmadrass men så leste jeg at man må bytte overmadrass hvert 5 år😣Så vi kjøpte denne fra Bohus og jeg har forsåvidt vært fornøyd men ikke like mye som den origanale. Innimellom pleier jeg å vende den men det hjelper lite, ryggen min er ødelagt av den🥺

Hva bør vi se etter når vi velger overmadrass? Hvordan vite hvilken passer best? 

Anonymkode: 68369...92d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å se på wonderland og Jensen sine overmadrasser i latex. Puster godt og transporterer vekk fukt. Finnes i to  tykkelser, så da spørs der hva du liker av mykt eller litt fastere, jo tykkere jo mykere. Men tenk også over hvor gammel svane-sengen din begynner å bli, det kan være kjøp av kun ny overmadrass nå ikke er noen vits, kanskje du bør tenke på å skifte ut hele sengen?

Anonymkode: 92d69...0da

Skrevet (endret)

Wonderland® Superior Pulse Latex overmadrass 180x200 cm (mobelringen.no)

Svane® Embrace Elastec - overmadrass (mobelringen.no)

Når det kommer til overmadrasser er kostnad vesentlig. Jo mer du betaler jo bedre er dem. Om man kan få dem på tilbud er det tipp topp

Vi hadde en fra Signature, men byttet til en latexmadrass fra Svane etter en stund. Sover myyye bedre med den

Endret av newman01
Skrevet
Sitat

så leste jeg at man må bytte overmadrass hvert 5 år😣 

Hvor leste du dette??

Anonymkode: 9f811...2ee

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor leste du dette??

De fleste som forhandler senger anbefaler å bytte sånn ca. hvert 5.år. Noen opererer med 7-10 år, altså at overmadrassen byttes minst én gang i sengens forventede levetid. Det er jo en ting laget av et formbart materiale, som man ligger på rundt 7-8 timer hver eneste natt året gjennom på. Det er nok mulig at den mister noen av sine elastiske egenskaper iløpet av et hardt liv. Så at ting må byttes av og til er å forvente. Men man bør jo vurdere tilstanden på madrassen før man kaster en fullt brukbar ting på dynga og brenner 7-10'000 på en ny

Skrevet
newman01 skrev (26 minutter siden):

De fleste som forhandler senger anbefaler å bytte sånn ca. hvert 5.år. Noen opererer med 7-10 år, altså at overmadrassen byttes minst én gang i sengens forventede levetid. Det er jo en ting laget av et formbart materiale, som man ligger på rundt 7-8 timer hver eneste natt året gjennom på. Det er nok mulig at den mister noen av sine elastiske egenskaper iløpet av et hardt liv. Så at ting må byttes av og til er å forvente. Men man bør jo vurdere tilstanden på madrassen før man kaster en fullt brukbar ting på dynga og brenner 7-10'000 på en ny

Aha! Det var det jeg hadde en mistanke om. Takk.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Aha! Det var det jeg hadde en mistanke om. Takk.

Det er det samme med de som selger puter og dyner. Og biler. Og jeg ser argumentet deres. En seng opplever mye fælt iløpet av en uke. Et 80kg drog som ligger og svetter og promper og puler på toppen av madrassen. Uke etter uke. Trekker man fra litt for ferieavvikling og slike ting har man faktisk oppholdt seg rundt 12'000 timer i senga iløpet av 5 år. Så at det kan være fornuftig å vurdere å bytte kan være fagmessig fornuftig. 

Skrevet
newman01 skrev (4 timer siden):

Når det kommer til overmadrasser er kostnad vesentlig. Jo mer du betaler jo bedre er dem. Om man kan få dem på tilbud er det tipp topp

Vi hadde en fra Signature, men byttet til en latexmadrass fra Svane etter en stund. Sover myyye bedre med den

Hva er forskjell på latex og de andre? Vi hadde en fra Svane (senga er også Svane) og den var jeg fornøyd med, men etter å ha lest om bytting hvert 5 år, så kastet jeg min gamle og kjøpte Singature fra Bohus. Den dag i dag savner jeg min originale fra Svane, men  gjort er gjort🫤

Skrevet
newman01 skrev (4 timer siden):

De du viser til her, de sybes jeg blir litt dyre, de er på tilbud ja, men så mye penger kan jeg ikke gi for en overmadrass, kan like gjerne gå for innkjøp av ny seng, liksom. 😕 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er forskjell på latex og de andre? Vi hadde en fra Svane (senga er også Svane) og den var jeg fornøyd med, men etter å ha lest om bytting hvert 5 år, så kastet jeg min gamle og kjøpte Singature fra Bohus. Den dag i dag savner jeg min originale fra Svane, men  gjort er gjort🫤

Veit ikke forskjellen. Jeg sorterte bare på pris og så at den var nest dyrest. Pleier å fungere. Aldri kjøp det dyreste, det koster ofte mer enn det smaker. Og aldri kjøp det billigste, det er ræl

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...