AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Kan man se kontoen hvor kredittkortet er i nettbanken sammen med de andre kontoene? Kan man overføre mellom kontoene slik at pengene skifter konto umiddelbart? Anonymkode: c8cf6...591
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 Og bruker bulder visa på sitt kredittkort? Anonymkode: c8cf6...591
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Det er kanskje ikke vanlig å ha dette kortet? Anonymkode: c8cf6...591
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Hvorfor i alle dager skal du overføre penger fra kredittkort til konto?😳 Anonymkode: 06add...6b5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal du overføre penger fra kredittkort til konto?😳 Anonymkode: 06add...6b5 Jeg skal ikke det, jeg spør om det er mulig. Anonymkode: c8cf6...591
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg skal ikke det, jeg spør om det er mulig. Anonymkode: c8cf6...591 Er det mulig å skyte seg selv i foten og vil det gjøre vondt? Anonymkode: 06add...6b5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #7 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er kanskje ikke vanlig å ha dette kortet? Anonymkode: c8cf6...591 Et dyrt kredittkort uten noen fordeler? Jeg håper da at det ikke er så vanlig å ha det. Anonymkode: 06add...6b5 2
NakenPanda Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal du overføre penger fra kredittkort til konto?😳 Anonymkode: 06add...6b5 Hvis man vil sikre seg at man betaler 20% rente fra dag 1 er jo dette perfekt! 1
Druid Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 8.18): Kan man se kontoen hvor kredittkortet er i nettbanken sammen med de andre kontoene? Kan man overføre mellom kontoene slik at pengene skifter konto umiddelbart? Anonymkode: c8cf6...591 Kredittkortet kommer opp i opplistingen. Det ser ut som det skal være eller bli mulig å overføre fra kreditt kort til konto, men muligens det krever egen autorisasjon. Det man skal være bevist , er at renter løper fra transaksjonsdag, så det er EKSTREMT dyr cashflow løsning. Andre veien fungerer. (Jeg har ikke testet dette, dette kortet har helt grei kredittgrense. ) Kortet er fra Visa. Kredittkortet er gratis. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #10 Skrevet 5. februar 2024 NakenPanda skrev (2 minutter siden): Hvis man vil sikre seg at man betaler 20% rente fra dag 1 er jo dette perfekt! Bulder kredittkort har faktisk hele 21,95% i nominell rente. Anonymkode: 06add...6b5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #11 Skrevet 5. februar 2024 Druid skrev (2 minutter siden): Kredittkortet kommer opp i opplistingen. Det ser ut som det skal være eller bli mulig å overføre fra kreditt kort til konto, men muligens det krever egen autorisasjon. Det man skal være bevist , er at renter løper fra transaksjonsdag, så det er EKSTREMT dyr cashflow løsning. Andre veien fungerer. (Jeg har ikke testet dette, dette kortet har helt grei kredittgrense. ) Kortet er fra Visa. Kredittkortet er gratis. Men hvorfor bruke dette kortet? Det har jo ingen fordeler. Anonymkode: 06add...6b5 1
NakenPanda Skrevet 5. februar 2024 #12 Skrevet 5. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bulder kredittkort har faktisk hele 21,95% i nominell rente. Anonymkode: 06add...6b5 Ja tar man ut cash eller overfører til brukskonto fra et uansett kredittkort er man faktiskt hjernedød økonomisk eller desperat eller begge deler. 45 dager gratis lån er normalen på de fleste kredittkort noen enda lengre Endret 5. februar 2024 av NakenPanda
Druid Skrevet 5. februar 2024 #13 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvorfor bruke dette kortet? Det har jo ingen fordeler. Anonymkode: 06add...6b5 Først og fremst har jeg dette kortet fordi det er gratis og har høyest kredittgrense. Så det er greit å bruke når jeg reiser på ferie. Det er veldig greit med kort som gir cashback, og jeg har et par av de også, men så har jeg litt ulike bruksscenarioer for hvilke kort jeg bruker. 1
Druid Skrevet 5. februar 2024 #14 Skrevet 5. februar 2024 NakenPanda skrev (14 minutter siden): Ja tar man ut cash eller overfører til brukskonto fra et uansett kredittkort er man faktiskt hjernedød økonomisk eller desperat eller begge deler. Jeg bruker kredittkort når jeg tar ut penger fra minibanker i utlandet jeg ikke stoler på. 2
NakenPanda Skrevet 5. februar 2024 #15 Skrevet 5. februar 2024 Druid skrev (2 minutter siden): Jeg bruker kredittkort når jeg tar ut penger fra minibanker i utlandet jeg ikke stoler på. Det er forsåvidt greit, jeg har en backup debit jeg bruker til sånt koster samme ved uttak men renter går ikke, men det er jo begrensninger per uke normalt per kort, så må ty til kredittkort ja. Det koster dog 20-25% renta fra første dag, og hvis man gjør dette til en normal hverdags ting er det jo betydelig verre en 1 måned av året.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #16 Skrevet 5. februar 2024 On 2/4/2024 at 8:18 AM, AnonymBruker said: Kan man se kontoen hvor kredittkortet er i nettbanken sammen med de andre kontoene? Kan man overføre mellom kontoene slik at pengene skifter konto umiddelbart? Anonymkode: c8cf6...591 Ja på alle spørsmål. Har Bulder og er super fornøyd. Anonymkode: 699df...67a
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #17 Skrevet 5. februar 2024 5 minutter siden, Druid said: Jeg bruker kredittkort når jeg tar ut penger fra minibanker i utlandet jeg ikke stoler på. Nå vet ikke jeg hvilken bank du har, men hos Bulder får du kredittrente fra første dag når du tar ut cash i utlandet. Anonymkode: 699df...67a
NakenPanda Skrevet 5. februar 2024 #18 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå vet ikke jeg hvilken bank du har, men hos Bulder får du kredittrente fra første dag når du tar ut cash i utlandet. Anonymkode: 699df...67a Det gjelder nok alle kredittkort også her i Norge
Druid Skrevet 5. februar 2024 #19 Skrevet 5. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå vet ikke jeg hvilken bank du har, men hos Bulder får du kredittrente fra første dag når du tar ut cash i utlandet. Anonymkode: 699df...67a Det har stort sett blitt normen, og det er en billig forsikring hvis et eller annet skjer. Det ER mulig å kjøre sak i forhold til debetkort, men stort sett hele bevisførelsen står på deg som forbruker og pengene forblir vekke så lenge saken pågår. På kredittkort er bevisførelsen motsatt og pengene blir hos deg til det er avgjort, hvilket putter et helt annet press på transaksjons organisasjonene. Jeg HAR råd til en god advokat... men Bankene har litt større budsjetter. Endret 5. februar 2024 av Druid
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #20 Skrevet 5. februar 2024 Druid skrev (41 minutter siden): Kredittkortet kommer opp i opplistingen. Det ser ut som det skal være eller bli mulig å overføre fra kreditt kort til konto, men muligens det krever egen autorisasjon. Det man skal være bevist , er at renter løper fra transaksjonsdag, så det er EKSTREMT dyr cashflow løsning. Andre veien fungerer. (Jeg har ikke testet dette, dette kortet har helt grei kredittgrense. ) Kortet er fra Visa. Kredittkortet er gratis. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja på alle spørsmål. Har Bulder og er super fornøyd. Anonymkode: 699df...67a Tusen takk for svar, begge to, på det jeg spurte om 🌹 Anonymkode: c8cf6...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå