Gå til innhold

Så sterkt ønske om å få barn, men jeg er 49 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil man være 60 år og ha et barn som går på barneskolen? Føler ikke at det er rettferdig mot barnet. 

Anonymkode: 76cd3...789

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da kan de like gjerne bli fosterhjem. Hun er uansett for gammel for å få biologiske barn.

Anonymkode: b936d...034

🤦‍♀️ Nei, det kan de ikke "like gjerne"

Anonymkode: 80026...41c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bli fosterhjem!

Anonymkode: 623e4...0cd

Les innlegg #19. Klokt skrevet! 

Anonymkode: 021bf...d7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Da kan de like gjerne bli fosterhjem. Hun er uansett for gammel for å få biologiske barn.

Anonymkode: b936d...034

Igjen: les innlegg #19.

Anonymkode: 021bf...d7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du er nærme 70 år når barnet flytter ut. Er du i stand til å oppdra et barn så sent i livet? Jeg sier ikke det for å være slem, men å oppdra et barn er ikke bare kos. Det er også et slit i blandt ❤️

Anonymkode: 7e18b...9ee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig gjort mot barnet. Hva du ønsker, ts, er egentlig irrelevant. Toget ditt har gått. 

Husk at barnet trenger mer enn kos og klem i sofaen. Småbarnslivet er helt ekstremt krevende både fysisk og psykisk. Jeg har en gutt på 1,5 nå og er selv 34. Dagen starter kl 06 og jeg løper beina av meg til han legger seg kl 19. virkelig. Han er ikke i ro et sekund og alt han foretar seg ligner mest på kamikazetrening, mao. jeg må opp og hoppe hele tiden for å hjelpe han å unngå farlige situasjoner. I tillegg har han mye energi som må ut hvilket medfører at vi må ut av huset på en eller annen aktivitet hver dag, kan ikke sitte inne å slappe av.

Jo, men han dupper jo sier du kanskje? Vel, den halvannen timen går med til å rydde katastrofeområdet han har satt i stand med rot, ta oppvask, klesvask, annet husarbeid som hoper seg.

Hjelpes, jeg blir sliten bare av å skrive dette. Ja, det er ekstremt fint å ha sitt eget barn, faktisk helt ubeskrivelig, MEN, kroppen kommer en gang til et punkt hvir den ikke klarer det tempoet der. Jeg som er 34 merker ihvertfall svært godt på kroppen at jeg gjerne skulle hatt den fasen her for 10 år siden.

Dropp det. Finn andre gleder i livet!

Anonymkode: 5b873...0d1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Feil, det er ikke mest sannsynlig at hun ikke kan bli gravid og bære fram barnet selv, med eggdonasjon kan sjansene være ganske gode.

Anonymkode: bdbc7...a57

Selv! Altså uten hjelp/assistanse! Eggdonasjon er assistanse. 

Anonymkode: 68ac4...cc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan være oppmot 65-67 år når barnet blir konfirmant. Mest sannsynlig er du dau innen da. Tenk på barnet og ikke bare deg selv.

Ren egoisme. 

kjøp deg heller en hund

Anonymkode: e04dc...7ec

wtf? Det er da slett ikke "mest sannsynlig" at hun er "dau" når hun er 65-67 år. Du er jo insane som skriver sånt. Gjennomsnlittlig levealder for kvinner i Norge er vel rundt 84 år....

Anonymkode: 0cd90...d4a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Av ulike grunner, blant annet stygg mobbing som yngre, hvor jeg ble redd menn, så tok det meg lang tid før jeg fant noen. De var ikke egnet som fedre, og ikke ville de ha heller. Jeg har nå funnet en som er i siget, han er noen få år yngre enn meg, og ønsker å ha med meg.

Hvordan går jeg i så fall frem for det?

(Jeg trenger ingen «du er for gammel»/«gi faen»/«gamle mødre æsj»/osv) 

Er det en sjanse så ønsker jeg den. 

Anonymkode: fe9ac...00a

kjør på! Les deg opp på litt alternative metoder for å bedre eggkvaliteten og sånn, sjekk med en god gynekolog. Om du må, reis til utlandet, Latvia f.eks. Der er de mye mer åpne for "voksne" mødre og syns at vi i Norge er litt gammeldagse faktisk...

Hørte dette på en klinikk i Latvia da jeg var med en venninne som fikk donor der, hun var 46 på den tida. Ikke noe problem for henne, og de var så hjelpsomme og flinke.  Rundt om i Europa er de mer åpne og ikke så konservative på dette med alder.

Jeg syns det er strålende at du vil, og tør å gå for det! Ønsker deg masse lykke til  - ikke la negative folk snakke deg ned ❤️

Anonymkode: beeb4...605

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå må dere slutte å drasse fram "bli fosterhjem" til folk som ønsker egne barn. Er det noen som IKKE egner seg som fosterforeldre så er det verpesyke folk som egentlig ville ha egne barn men ikke fikk, og går rundt med rosa babybriller og ikke er forberedt på å yte omsorg til barn som ofte sliter med mye, alt fra relasjonsskadede, sinte, motvillige, sorgfulle, syke, utagerende, innelåste barn. Det er ingen dans på roser å være fosterhjem, det er ekstremt krevende, barna har ofte hatt det ekstremt tøft og sliter med mye, biologisk familie skal ivaretas også. Fosterbarn fortjener noen som er engasjert for den krevende jobben det er å hjelpe barn i krise, ikke folk som egentlig bare vil dulle med sin egen baby. 

Enig, skal man være fosterhjem så må man ha et genuint ønske om å hjelpe barn i en vanskelig situasjon, og ikke for å fylle tomrommet/savnet etter egne barn.

Anonymkode: 3313e...3f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ufrivillig barnløs og ble fostermamma, og det har fungert veldig bra, så ufrivillig barnløshet i seg selv er ikke noe hinder fra å bli fosterhjem. Men det er viktig at man ikke er midt oppi sorgen og har et avklart forhold til hva som er hva. 

Et viktig prinsipp i fosterhjem er at man ikke kan få tildelt et barn som ikke kunne vært ens eget (mtp alder). Det vil si at dersom dere ble godkjent som fosterhjem så ville det kun være for plassering av en tenåring, ikke en liten baby. 

Anonymkode: 600a2...d59

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dårlig gjort mot barnet. Hva du ønsker, ts, er egentlig irrelevant. Toget ditt har gått. 

Husk at barnet trenger mer enn kos og klem i sofaen. Småbarnslivet er helt ekstremt krevende både fysisk og psykisk. Jeg har en gutt på 1,5 nå og er selv 34. Dagen starter kl 06 og jeg løper beina av meg til han legger seg kl 19. virkelig. Han er ikke i ro et sekund og alt han foretar seg ligner mest på kamikazetrening, mao. jeg må opp og hoppe hele tiden for å hjelpe han å unngå farlige situasjoner. I tillegg har han mye energi som må ut hvilket medfører at vi må ut av huset på en eller annen aktivitet hver dag, kan ikke sitte inne å slappe av.

Jo, men han dupper jo sier du kanskje? Vel, den halvannen timen går med til å rydde katastrofeområdet han har satt i stand med rot, ta oppvask, klesvask, annet husarbeid som hoper seg.

Hjelpes, jeg blir sliten bare av å skrive dette. Ja, det er ekstremt fint å ha sitt eget barn, faktisk helt ubeskrivelig, MEN, kroppen kommer en gang til et punkt hvir den ikke klarer det tempoet der. Jeg som er 34 merker ihvertfall svært godt på kroppen at jeg gjerne skulle hatt den fasen her for 10 år siden.

Dropp det. Finn andre gleder i livet!

Anonymkode: 5b873...0d1

Skriver under på denne. Mine foreldre var i starten av 50-årene da de ble besteforeldre til mine barn. Mamma har selv sagt at hun aldri hadde orket det samme i sin alder. De elsker kos med barnebarna, men selv med god helse (for alderen) har de lite overskudd til å være barnevakt.

Anonymkode: e32fa...3a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er forsåvidt ikke i mot at man blir gravid sent i livet så lenge kroppen selv klarer å få det til uten massiv hjelp, men å skulle ta i bruk eggdonasjon for å få et barn som 50 åring synes jeg er helt feil. Barnet vil da både få en eldre forelder, samt ikke vite hvor halvparten av dens genetiske materiale kommer fra. Det er litt for mye til at jeg synes det er greit for barnet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (2 timer siden):

Først og fremst - har du passert overgangsalder? Om du fremdeles får mensen, så er det jo en mulighet for svangerskap med egne egg. 

Om ikke, så er donoregg i utlandet en mulighet. 

Ikke hør på alle som sier du må tenke på barnet og at dette er egoistisk. Jeg har gamle foreldre - ikke like gamle, men mamma var 37 og pappa var 50 da jeg ble født, og jeg har en bror som er 5 år yngre (da mamma var 42 og pappa 55) - unnfanget naturlig. De er fantastiske foreldre (det nivået at alle mine barndomsvenner anser dem som ekstraforeldrene sine), og besteforeldre. De er nå 67 og 80, og svært aktive besteforeldre som tar med barnebarna på hyttetur med lange skiturer, står på slalåm, drar på roadtrips i Europa, fornøyelsesparker, snorkling, lasertag osv. 

Det skal sies (dersom du skal bruke egne egg) at det er lurt å tenke på at alder øker sjansen for Downs syndrom - min lillebror har det. For oss, har det bare beriket familien og alle rundt, og han selv har et strålende liv inni bobla si, men det er selvsagt mer jobb og man har et "barn" lenger. Han er nå 25, og har nettopp flyttet hjemmefra, men trenger fremdeles støtte i hverdagen av mamma og pappa.

Man trenger ikke bare se på alder. Helse er det som er viktig, og om dere tror dere klarer å holde dere i fysisk aktivitet i ihvertfall 15 år til. 

Om det er usikkert, så er selvsagt fosterhjem noe å vurdere, men sålenge helsa er god, er det ingen grunn til å gi opp barnedrømmen umiddelbart, men dere må få tatt en fertilitetssjekk så fort som mulig. 

Lykke til! 

Det er VELDIG stor forskjell på 42 og 49… 

Anonymkode: 83318...294

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå må dere slutte å drasse fram "bli fosterhjem" til folk som ønsker egne barn. Er det noen som IKKE egner seg som fosterforeldre så er det verpesyke folk som egentlig ville ha egne barn men ikke fikk, og går rundt med rosa babybriller og ikke er forberedt på å yte omsorg til barn som ofte sliter med mye, alt fra relasjonsskadede, sinte, motvillige, sorgfulle, syke, utagerende, innelåste barn. Det er ingen dans på roser å være fosterhjem, det er ekstremt krevende, barna har ofte hatt det ekstremt tøft og sliter med mye, biologisk familie skal ivaretas også. Fosterbarn fortjener noen som er engasjert for den krevende jobben det er å hjelpe barn i krise, ikke folk som egentlig bare vil dulle med sin egen baby. 

Takk. Alt du skriver her er grunnen til at jeg hoppet av prosessen for å bli fosterhjem. Jeg var i flere møter der det virket som de andre tilstede var på shopping for barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil en mann på 49 som ønsker barn få like mye tyn som ts? 

Anonymkode: e156b...802

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Tenk på barnet 😮‍💨 dette er egoisme! Bli fosterhjem!

Anonymkode: af683...f14

Det er jo like egoistisk

Anonymkode: a3174...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realistisk sett tror toget er gått for egne barn, desverre. Mest sannsynelig eggdonasjon som blir aktuelt eventuelt. 

Anonymkode: 57288...736

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...