AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Det er 0 drikking I hjemmet vårt, og barna har aldri sett verken meg eller samboer berusa. Aldri fest her. Men, 2-3 ganger i mnd går min samboer ut i gjestehytta vår, og drikker noen øl. Sier det er for å koble av. Så labber samboer inn og legger seg. Står opp som vanlig. Er dette ok? Normalt? Greia er at samboer gjør det alene. Det er ikke fest og lystig lag, og jeg er redd for hva andre tenker. Anonymkode: d6e28...27b
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er 0 drikking I hjemmet vårt, og barna har aldri sett verken meg eller samboer berusa. Aldri fest her. Men, 2-3 ganger i mnd går min samboer ut i gjestehytta vår, og drikker noen øl. Sier det er for å koble av. Så labber samboer inn og legger seg. Står opp som vanlig. Er dette ok? Normalt? Greia er at samboer gjør det alene. Det er ikke fest og lystig lag, og jeg er redd for hva andre tenker. Anonymkode: d6e28...27b Hvorfor drikker han ikke inne sammen med deg? Du skriver det er 0 drikking hjemme hos dere, er du avholds og imot alkohol? Ja, det er ok. Han trenger vel alenetid, og syns det er godt med et par øl. Det er ikke ofte, han gjør det etter barna er lagt og han står opp til vanlig tid? Jeg tar gjerne et glass rødvin på lørdager, enten til middag eller som kos på kvelden når barna er i seng. Noen ganger sammen med samboeren, og noen ganger alene når han er på jobb. Noen ganger drikker jeg brus, andre ganger får jeg lyst på vin😅 Anonymkode: 457a5...a29 56 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 4. februar 2024 Hvem er det som bestemte at det er nulltoleranse for alkohol i hjemmet deres da? Jeg syns det er merkelige at folk har så spesielt forhold til alkohol at de ikke kan ta seg ett par øl i eget hjem. Så nei, det er vel egentlig ikke normalt at noen må gå ut av huset bare for å ta seg noen øl. Om han går til gjestehuset for å koble av/ha alenetid er det mer normalt. Det blir mer som de som går seg en tur eller går på trening for egentid, eller de har et eget rom i huset de kan trekke seg litt unna i. Anonymkode: a95e4...e9b 58 2 13
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Visst han ikke får komme beruset hjem så skjønner jeg hvorfor han er på hytta. Mange liker å koble ut. De fleste menn jeg kjenner tar seg "noen" øl 3 ganger i mnd. Men de sitter i kjellerstue, garasje å går å legger seg hos kona. Unger tar ikke skade av å forstå hva alkohol er. Her på sørlandet er det veldig mange som tar "et" glass til maten eller får å koble ut på kvelden. Folk sitter ikke å drikker seg beruset blandt unger men koser seg med det. Jeg syns å det er rart han gidder å drikke alene men igjen så vet jeg om mange som gjør det men de er single så igjen 🤷♀️🤣 du kan jo begynne å ta en tur sammen med han i mnd så han slipper å sitte alene 🤔 Anonymkode: 49a0a...fad 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 Jeg syns det høres svært usunt ut hva du beskriver, det virker som om du har en frykt for alkohol. Ikke at mannen din drikker noen øl, det er helt normalt, men at du virker oppriktig bekymret for det og at du beskriver at barna aldri har sett eller opplevd noe rundt alkohol. Man kan kose seg med alkohol, uten at det er fest, til middag, eller at det er i festlige lag. Det er der det begynner å bli skadelig og ha et såpass anstrengt forhold til alkohol at man definerer det nesten til «helgefylla» og «fest». Anonymkode: 46576...10f 32 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 Hvis han trenger alkohol for å koble av hadde jeg stilt noe spørsmålstegn. Har han hatt problemer med alkohol før? Anonymkode: 279de...5be 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #7 Skrevet 4. februar 2024 Ser ikke problemer med det Anonymkode: 1a744...9d6 13
Populært innlegg Jdz Skrevet 4. februar 2024 Populært innlegg #8 Skrevet 4. februar 2024 (endret) Dette hadde jeg aldri orket. Vi deler som regel en flaske vin eller noen øl sammen, men om bare en av oss har lyst på et glass er det selvsagt helt greit det også. Hadde jeg blitt forvist til ei gjestehytte om jeg ville ta meg et glass vin så hadde jeg rømt og aldri sett meg tilbake! Endret 4. februar 2024 av Jdz 44 13
minister-mio Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 Jeg syntes ikke det er normalt å forlate hjemmet og sette seg et annet sted. Jeg hadde koblet mer av hjemme i sofaen med familien. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 Trenger man alkohol, for å koble av. Har man ett problem med alkohol, Anonymkode: 345a3...92e 3 2
Anonym6789 Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger man alkohol, for å koble av. Har man ett problem med alkohol, Anonymkode: 345a3...92e Jeg syns ikke det når det er såpass sjeldent og så små mengder. Tenker det er "kos" på lik linje med at mange andre slenger seg på sofaen med brus og godis når ungene er lagt 34 4
Anonym6789 Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 Enig i at spørsmålet egentlig er om det fordi det ikke er lov å innta alkohol hjemme 12 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 Utrolig sært at han ikke kan gjøre det i sitt eget hjem. Anonymkode: c257a...653 20 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 Hvis det er slik at du har bestemt at ingen i husholdningen skal innta alkohol så er det du som har et problem her ts og ikke mannen som må gå til gjestehytta for å nyte seg en enhet eller to. Å utøve sosial kontroll uten å vite at man utøver det er ganske normalt blant kvinner for øvrig. Anonymkode: b17f5...314 25 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 Det er ikke skadelig for barn å se at foreldre har et normalt forhold til alkohol. Skjønner ikke hvorfor mannen kan sitte hjemme mens han tar noen øl. Anonymkode: df5c7...f42 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 Syns det er mer unormalt at han ikke ska kunne ta ølen inne i sin egen stue. Ungene tar ikke skadde av at en forelder tar 1 øl 1 til 3 ganger i uka. Anonymkode: 4d54f...e17 13 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 Så dere har aldri gjester? For et merkelig hjem. Anonymkode: 7b8f5...818 12 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #18 Skrevet 4. februar 2024 Jaja, lykke til med barn som etterhvert tenker at alkohol bare er forbundet med skam og forbud. For det er jo så sunt. Anonymkode: bf1ac...a8e 25 1 2
Grüner Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er 0 drikking I hjemmet vårt, og barna har aldri sett verken meg eller samboer berusa. Aldri fest her. Men, 2-3 ganger i mnd går min samboer ut i gjestehytta vår, og drikker noen øl. Sier det er for å koble av. Så labber samboer inn og legger seg. Står opp som vanlig. Er dette ok? Normalt? Greia er at samboer gjør det alene. Det er ikke fest og lystig lag, og jeg er redd for hva andre tenker. Anonymkode: d6e28...27b Herregud, stakkars mann, det må jo være lov når dere har så strenge regler hjemme. 10 4
atropos Skrevet 4. februar 2024 #20 Skrevet 4. februar 2024 Tenker som de fleste andre her. Hvorfor får han ikke drikke disse ølene inne? Det er jo helt sært at han må snike seg ut av huset for å drikke øl. Og at det da blir stilt spørsmål ved det i tillegg…. nei, etter min mening er det du som er den unormale her ts. Har du traumer fra alkohol i barndommen eller noe som gjør at du ikke tolererer alkohol? For i et normalt hjem er det helt vanlig at foreldre tar seg en enhet eller to med alkohol uten at barna blir skadelidende av den grunn. 11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå