AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har nå fått brev med en haug av papirer fra namsfogden, med en sum jeg må betale som er på nesten 30k. Ettersom at jeg er student, har jeg ikke hatt mulighet til å betale noe av dette ettersom den eneste inntekten min er fra lånekassen. Jeg får kun 9402kr i måneden, og betaler 5250kr i husleie. Jeg sitter ikke akkurat med mye igjen etter dette.. Har akkurat startet i jobb for å tjene litt ekstra, som er hver 3. helg og jeg kan betale alt jeg får av lønn inn dit. Denne summen kommer fra forsikring hos en huseier jeg leide fra i fjor da jeg ikke klarte å betale husleie pga strømregninger som kom på 5k og oppover... Dette er en lang historie. Men huseier hadde styr på strømregningene mine, og var dem forsinket med å gi oss informasjon om betalinger. Dermed var det 2 måneder forsinkelser, og vi måtte betale 7k en måned der. Dette ballet seg da oppover, med flere forsinkelser og mere ubetalte regninger. (Bor ikke her nå HELDIGVIS). Strømregningene var også urealistisk høye, til en kjellerleilighet på 50kvadrat. Har vært kjempe redd, og sover dårlig. Jeg er bare 22, og er så redd for at de ikke godtar en nedbetalingsplan! Har heller ingen verdisaker som bil osv som de kan ta. Jeg har heller ingen peiling på det her! Er det noe som kan hjelpe meg med å roe ned litt? Tror dere at de kommer til å godta en nedbetalingsplan? Kan betale 3000 til 5000 i måneden. Anonymkode: 63e6e...732 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Snakk med dei, det løser seg. Snakker du ikke med dei så løser det seg ikke da blir det bare værre. Få seg mer arbeid. Anonymkode: b5feb...759 4
nordlending Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 Vanlig prosedyre er trekk i lønn eller pant i eiendeler/konto. Trekk i lønn er normalt x antall kroner i måneden. Hvis du har for lite til å dekke husleie og livsopphold, vil kravet ligge på vent til du har midler nok til å dekke det. 1