Gå til innhold

Hva er godt med flatbrød?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva bruker dere det til?

Anonymkode: 86a82...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grøt (med spekemat og flatbrød.)

Lapskaus

Kjøttsuppe

Fiskemiddager

Anonymkode: a714d...7a1

  • Liker 2
Skrevet

Godt med litt crunch til supper, grøt og lapskaus. Bruker også flatbrød til spekemat og rakfisk. Spiser også flatbrød med pålegg, som alternativ til knekkebrød. 

Anonymkode: da4af...91e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt med litt crunch til supper, grøt og lapskaus. Bruker også flatbrød til spekemat og rakfisk. Spiser også flatbrød med pålegg, som alternativ til knekkebrød. 

Anonymkode: da4af...91e

Hva er godt pålegg til flatbrød? Bruker du smør eller rømme?

Anonymkode: 86a82...fe5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er godt pålegg til flatbrød? Bruker du smør eller rømme?

Anonymkode: 86a82...fe5

Alt mulig egentlig, men gjerne pålegg med mye smak. Sild, kraftige oster, rakfisk, spekemat. De to siste gjerne med smør eller rømme. Eller enkelt, bare smør, skiver av kokte, kalde poteter og mye pepper.

Anonymkode: da4af...91e

Skrevet

Flatbrød fra heimebakeri i Heidal med rørossmør😋

Veldig mange av verdens land/kulturer har en eller annen type brød som basismat / tilbehør til varmmat. I Norge er det tradisjonelt flatbrød, men det har nok dabbet av de siste tiårene. Det beste flatbrødet jeg får tak i her jeg bor på sørvestlandet, er Frostaflatbrød på Mega. Bruker det til særlig til supper, men selvsagt og til spekemat og rakfisk. Da jeg var liten like jeg flatbrødsoll, men den er nok på utgående - jeg er født på sekstitallet.

Anonymkode: 85570...fd5

Skrevet

Grønnsaksuppe
Grønnsak og quinoalapskaus
Blomkål gryte 

 

 

Anonymkode: 32427...862

Skrevet

De over, pluss lag på lag med flatbrød og brunost

Anonymkode: 74688...c88

  • Liker 1
Skrevet

Plukkfisk.

Anonymkode: 706c6...988

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

De over, pluss lag på lag med flatbrød og brunost

Anonymkode: 74688...c88

DA jeg var barn var det lag på lag med Korni flatbrød og smør og sukker :ler:

Nå kan jeg ikke huske sist jeg spiste flatbrød.

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De over, pluss lag på lag med flatbrød og brunost

Anonymkode: 74688...c88

Med eller uten smør? Funker det med gulost?

Anonymkode: 86a82...fe5

Skrevet

Det aller meste av klassiske norske fiskeretter, spekematmat og div. oster.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med eller uten smør? Funker det med gulost?

Anonymkode: 86a82...fe5

Prøv!

Anonymkode: 74688...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...