AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 Jeg er under gjeldsordning og er nå interessert å betale ut alle kreditorer og lurer på om dette går an når man er under gjeldsordning? Anonymkode: 30fe2...7a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er under gjeldsordning og er nå interessert å betale ut alle kreditorer og lurer på om dette går an når man er under gjeldsordning? Anonymkode: 30fe2...7a2 Kan du det, da? Jeg trodde det var et vilkår for å få gjeldsordning at man var varig ute av stand til å gjøre opp gjelden? Uansett, vil jeg tro at du kan (og må) gjøre opp gjelden din hvis du er i stand til det Anonymkode: 7f62e...803
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 En bestekompis vil betale Anonymkode: 30fe2...7a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En bestekompis vil betale Anonymkode: 30fe2...7a2 Nei, ikke utsett en venn for å betale din gjeld! Anonymkode: 94409...912 13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, ikke utsett en venn for å betale din gjeld! Anonymkode: 94409...912 Du vil jo ha like mye gjeld,siden du må betale din kompis tilbake uten gjeldsorning. Har du råd til det ? Anonymkode: 7d285...859
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En bestekompis vil betale Anonymkode: 30fe2...7a2 Herregud nei er du gal!! Anonymkode: 1a2e7...444 2
newman01 Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: En bestekompis vil betale Anonymkode: 30fe2...7a2 Hvordan planlegger du å betale ned gjelden til kompisen da? Eller er personen nylig lottomillionær ?
Gjest jegerrinne Skrevet 3. februar 2024 #8 Skrevet 3. februar 2024 Tenker jeg hadde nok fortsatt ut gjeldsordningsordningen og ikke la en venn ta støtten. Hvordan hat du tenkt å betale denne vennen tilbake, blir igven risiko for den personen. Og vennskap ødelagt hvis du ikke holder avtale
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 Du har allerede en rentefri tidsnestemt avtale.skjønner ikke helt hvorfor du skal refinansiere det. Har du ikke lært noenting? Anonymkode: 3f0fa...780 1 1
Schmuhu Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: En bestekompis vil betale Anonymkode: 30fe2...7a2 Det burde få helt fint, dersom dette er en gave til deg og du ikke trenger å betale kompisen din tilbake. Men dersom du skal betale kompisen din etterpå, så er er det en dårlig ide. Slik ødelegger du på vennskap. Schmuhu 2
TBergh Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 Hei. Dine kreditorer vil da mest sannsynlig kreve at absolutt all gjelden skal innfris. Rest hovedstol, alle påløpet renter og andre omkostninger som skjønnes å være påløpt grunnet mislighold. Hvis du mener å betale ut i hht. dividenden i gjeldsordningen din, bør det opprettes et gjeldsbrev mellom deg og din kamerat, som må tinglyses. Med vennlig hilsen TBergh 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 TBergh skrev (10 timer siden): Hei. Dine kreditorer vil da mest sannsynlig kreve at absolutt all gjelden skal innfris. Rest hovedstol, alle påløpet renter og andre omkostninger som skjønnes å være påløpt grunnet mislighold. Hvis du mener å betale ut i hht. dividenden i gjeldsordningen din, bør det opprettes et gjeldsbrev mellom deg og din kamerat, som må tinglyses. Med vennlig hilsen TBergh det er ingen mislighold bare betale ned gjeld Anonymkode: 30fe2...7a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #13 Skrevet 3. februar 2024 Schmuhu skrev (11 timer siden): Det burde få helt fint, dersom dette er en gave til deg og du ikke trenger å betale kompisen din tilbake. Men dersom du skal betale kompisen din etterpå, så er er det en dårlig ide. Slik ødelegger du på vennskap. Schmuhu Takk for svar til dere andre som svarte, dette er ikke noe tull og vil være til det beste Anonymkode: 30fe2...7a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #14 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar til dere andre som svarte, dette er ikke noe tull og vil være til det beste Anonymkode: 30fe2...7a2 Jeg skjønner at du tror det slik. Anonymkode: 03fe7...ed7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #15 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner at du tror det slik. Anonymkode: 03fe7...ed7 Nei beklager her er det dødsfall med i bildet ikke noe som helst tull tenk nå Anonymkode: 30fe2...7a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #16 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei beklager her er det dødsfall med i bildet ikke noe som helst tull tenk nå Anonymkode: 30fe2...7a2 Jeg tenker. Anonymkode: 03fe7...ed7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #17 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker. Anonymkode: 03fe7...ed7 Takk Anonymkode: 30fe2...7a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #18 Skrevet 3. februar 2024 Veldig dårlig idè. Tall under er rent hypotetiske, og kun for å illustrere poenget. Si at den opprinnelige gjelden din var 2 millioner. Du har fått gjeldsordning fordi du er varig ute av stand, og skal totalt nedbetale 700 000, det er det man tenker at du vil kunne greie gjennom gjeldsordningsperioden. Du har nå igjen 400 000 av ordningen din. Du tror du kan låne 400 000 av kompisen din og bli ferdig. Det er feil. Kreditorene vil sannsynligvis oppheve ordningen, og ha hele beløpet på 2 millioner, minus de 300 000 du har nedbetalt allerede. De vil sannsynligvis også legge på rentene som har vært i den tiden perioden har vært. Din svært gunstige, rentefrie gjeldsordning oppheves, og du må låne mer av kompisen din for å betale ned. Dette er så dumt at det er håpløst. I tillegg setter du vennskapet på spill. Blir litt som den ene klienten hos oss som tok opp forbrukslån til 23% for å betale ned studielånet som hadde 1,7%. Synes det var kjekt å samle det sammen med kredittkortet. Jepp. Anonymkode: 966ee...bb3 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #19 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig dårlig idè. Tall under er rent hypotetiske, og kun for å illustrere poenget. Si at den opprinnelige gjelden din var 2 millioner. Du har fått gjeldsordning fordi du er varig ute av stand, og skal totalt nedbetale 700 000, det er det man tenker at du vil kunne greie gjennom gjeldsordningsperioden. Du har nå igjen 400 000 av ordningen din. Du tror du kan låne 400 000 av kompisen din og bli ferdig. Det er feil. Kreditorene vil sannsynligvis oppheve ordningen, og ha hele beløpet på 2 millioner, minus de 300 000 du har nedbetalt allerede. De vil sannsynligvis også legge på rentene som har vært i den tiden perioden har vært. Din svært gunstige, rentefrie gjeldsordning oppheves, og du må låne mer av kompisen din for å betale ned. Dette er så dumt at det er håpløst. I tillegg setter du vennskapet på spill. Blir litt som den ene klienten hos oss som tok opp forbrukslån til 23% for å betale ned studielånet som hadde 1,7%. Synes det var kjekt å samle det sammen med kredittkortet. Jepp. Anonymkode: 966ee...bb3 Takk for svar. Vi får se. Takk Anonymkode: 30fe2...7a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #20 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk Anonymkode: 30fe2...7a2 Vet ikke helt hva/hvordan og hvor lenge jeg skal tenke. Ei heller utfall. Anonymkode: 03fe7...ed7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå