Gå til innhold

Hva tenker dere om kvinner som kler seg slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei

Tviler på at menn er inne på denne kategorien men likevel prøver å få menns syn på dette.

Jeg jobber som sjåfør og kan ha pa basically hva jeg vil,untatt joggebukse/hette. Også skal jobbgenseren med logo på. Ellers er jeg normalt kledd, fornuftig og etter været. Men ved henting av barn fra sfo så ser jeg mange kvinner ha superkorte skjørt med strømper og elegant kåpe. Det her er for syn og ikke fornuftig, fordi de som regel fryser og grøsser. Ikke rart når det er -10 og noen ggr ruskevær midt på vinteren. Det er jo pent og se på, og man kan tydelig se at ee jobber på kontor og ikke sånne slaskete jobb som meg der man sitter i bilen 95% av tiden. 

Liker å kle meg feminint jeg og, men føler at det ikke passer med korte skjørt som rekker kun ned til rumpekanten. Selv om man har strømper. Også vil jeg ikke kle meg slik bare for å være pen,mens jeg holder på å gå i oppløsning.

Jeg personlig syntes det er slutty og trying too much. Jeg liker også skjørt,men gjerne knelangt og korteste er midt på låret. 

Hva synes dere om disse kvinnene med skjørt i rumpelengde? I sånt vær? Trying to much? Eller sexy? 

Anonymkode: 4ce1a...b20

?

Nå går mine korteste hverdag skjørt/kjoler til rett over knærne og strømpene kommer ikke på før det er ca -10 

Vi er forskjellige og er ikke det bra?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På barneskolen har vi en dame med kort, kort kjole, barna har begynt å gjette hvilken farge hun har på trusene.. 

Anonymkode: ea95e...f67

Jeg setter 10k på ting som ikke har skjedd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om sommeren var det jo sikkert ikkje kaldt då:) men ja enig i at folk må få gå med skjørt om dei vil, eg reagerer mest på når det er synlig for kaldt og er dårlig forbilde for kidsa i kulden😅

Anonymkode: b6a18...768

Du vet noen av oss takler kulde bedre enn andre?

Jeg kan gå barfot og i kjole uten strømper midtvinters uten å fryse, har alltid produsert mye naturlig varme... Andre fryser bare tempraturen er under 10-15 grader

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, Fru Uperfekt said:

Du vet noen av oss takler kulde bedre enn andre?

Jeg kan gå barfot og i kjole uten strømper midtvinters uten å fryse, har alltid produsert mye naturlig varme... Andre fryser bare tempraturen er under 10-15 grader

Hahaha, menneskedyret kan ikkje ha bare føtter/bein i minusgrader utan å fryse, så det der trur eg ingenting på, då er det noko gale med kroppen din, eksepsjonelt uvanleg i alle fall😅 med mindre det er snakk om berre få minutter då.

Skrevet

Ts her.

Som sagt har jeg ikke noe imot kvinner i skjørt. Syntes det både er elegant og sexy og burde brukes mye mer av. MEN, det er forskjell på sexy/ elegant og trashy. Der man viser rumpekanten. Skal ikke mye til før rumpa er ute.

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hahaha, menneskedyret kan ikkje ha bare føtter/bein i minusgrader utan å fryse, så det der trur eg ingenting på, då er det noko gale med kroppen din, eksepsjonelt uvanleg i alle fall😅 med mindre det er snakk om berre få minutter då.

Har alltid kunne gjøre det, intet galt funnet. Men står ikke stille lenge, men det gjør jeg ikke sommerstid heller.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ts her.

Som sagt har jeg ikke noe imot kvinner i skjørt. Syntes det både er elegant og sexy og burde brukes mye mer av. MEN, det er forskjell på sexy/ elegant og trashy. Der man viser rumpekanten. Skal ikke mye til før rumpa er ute.

Hvilke kontor er det du mener at dette er akseptabel kleskode på? Siden du skriver i HI at du ser tydelig at de jobber på kontor? Nå begynner jeg å lure veldig på hva slags kontor du ferdes på når du er ute og kjører.

Og hvorfor poengterer du at de har på strømper når de har skjørt, hva skulle de ellers hatt under skjørtet? Boblebukse? Mener du at de har strømper i stedet for strømpebukse? Altså har de ingenting på lårene?

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt noe mer over dem enn deg. Men når du først setter i gang å snakke om det så kjenner jeg at jeg blir litt nysgjerrig.

Anonymkode: ccaea...9f9

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir litt nysgjerrig på hvor du holder til, for jeg må si at jeg svært sjeldent ser kvinner kledd slik du beskriver. En og annen ja, men ikke "mange"...

Anonymkode: 64f5c...df1

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts her.

Så da handler tråden din egentlig om skjørtelengde generelt, og ikke om hvor mye/lite klær noen bruker på en kald dag.

Men hva spiller det for rolle for deg? De går kledd som de vil, du gjør det samme, er ikke det greit da?

Anonymkode: 25c00...6a1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Chicchi skrev (13 timer siden):

Ha ha særlig

Det var ikke spøk, men hun er kjent for å være "pølsebua" da, og blåst i hue, 

Skrevet

For noen handler det kanskje om oppmerksomhet og å "bli sett"? Og når du skriver strømper, mener du da Stay-ups eller strømpebukse? Noen strømpebukser er jo ganske tykke og ugjennomsiktlige i trusedelen slik at man ikke ser trusa under uansett og da er det vel ikke så nøye?

Anonymkode: f7088...292

Skrevet

Tror faktisk aldri jeg har sett en edru voksen dame med skjørt så kort at det er risiko for at rumpekanten syns. Veldig vanskelig å tro at mange dukker sånn opp i barnehagen 😂

Anonymkode: c3ed8...75f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei

Tviler på at menn er inne på denne kategorien men likevel prøver å få menns syn på dette.

Jeg jobber som sjåfør og kan ha pa basically hva jeg vil,untatt joggebukse/hette. Også skal jobbgenseren med logo på. Ellers er jeg normalt kledd, fornuftig og etter været. Men ved henting av barn fra sfo så ser jeg mange kvinner ha superkorte skjørt med strømper og elegant kåpe. Det her er for syn og ikke fornuftig, fordi de som regel fryser og grøsser. Ikke rart når det er -10 og noen ggr ruskevær midt på vinteren. Det er jo pent og se på, og man kan tydelig se at ee jobber på kontor og ikke sånne slaskete jobb som meg der man sitter i bilen 95% av tiden. 

Liker å kle meg feminint jeg og, men føler at det ikke passer med korte skjørt som rekker kun ned til rumpekanten. Selv om man har strømper. Også vil jeg ikke kle meg slik bare for å være pen,mens jeg holder på å gå i oppløsning.

Jeg personlig syntes det er slutty og trying too much. Jeg liker også skjørt,men gjerne knelangt og korteste er midt på låret. 

Hva synes dere om disse kvinnene med skjørt i rumpelengde? I sånt vær? Trying to much? Eller sexy? 

Mitt syn som mann er; hvorfor bryr du deg om hvordan andre går kledd når de henter i sfo? På hvilken måte påvirker det deg og ditt liv?

Noe av det verste jeg vet er kvinner som rakker ned på og shamer andre kvinner basert på utseende eller klesvalg. Pass dine egne saker! Se en annen vei hvis dette er så krenkende eller støtende for deg.

• Liker 1
Skrevet

Hun hadde noe slikt. Veldig kort skjørt men tjukkere strømper. Altså. Hvem har på slike klær hvis ikke du vil vise frem???

Screenshot_20240204_224812_Samsung Internet.jpg

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (På 3.2.2024 den 1.37):

Jeg setter 10k på ting som ikke har skjedd

Var nok kontaktlærer for 1 til 3 klasse, ungene som kom hjem og sa det!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 9.58):

Ts her.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun hadde noe slikt. Veldig kort skjørt men tjukkere strømper. Altså. Hvem har på slike klær hvis ikke du vil vise frem???

Screenshot_20240204_224812_Samsung Internet.jpg

Vet du hvilken jobb hun har da? Kanskje hun jobber som eskorte?🙃

Nei men seriøst. Dette er ikke normalen. Og om hun har stort behov for å vise hvor sexy hun er, så må hun vel nsten få lov til det.

Alle oss foreldre som har en daglig kamp med 3-4 åringene hver morgen med at «NEI Anne, du kan ikke gå i prinsesse skjørt nå mitt på vinteren!!!»… Vi hadde nok kanskje blitt litt småirriterte om voksne kom i bhg med slike skjørt like etterpå.. Det var den oppdragelsen liksom😅

Anonymkode: ccaec...a12

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vet du hvilken jobb hun har da? Kanskje hun jobber som eskorte?🙃

Nei men seriøst. Dette er ikke normalen. Og om hun har stort behov for å vise hvor sexy hun er, så må hun vel nsten få lov til det.

Alle oss foreldre som har en daglig kamp med 3-4 åringene hver morgen med at «NEI Anne, du kan ikke gå i prinsesse skjørt nå mitt på vinteren!!!»… Vi hadde nok kanskje blitt litt småirriterte om voksne kom i bhg med slike skjørt like etterpå.. Det var den oppdragelsen liksom😅

Anonymkode: ccaec...a12

Og jeg hadde latt mine gå med det skjørtet utenpå de vanlige klærene 🙂

Når eldste jenta startet på skolen fikk jeg en tlf første vinteren siden de trodde hun gikk med en vanlig elastisk bukse. Men 1) Hun har arvet min kulde toleranse som er meget høy 2) Hun hadde med tykkere tøy, deriblandt hjemmestrikket bukse

Stakk bortom og viste det frem, i tillegg hadde hun eldre søsken de kunne hentet tøy hos om det var krise.

Skrevet

Jeg ser mye rart i barnehagen. Fordi jeg bor på bygde så kjenner jeg alle foreldrene såpass at jeg vet hvor alle jobber. At noen kommer i jobbantrekk med kjole/skjørt er EN ting men jeg ser og at mange er nydusja og nypynta og oppdolla når de henter ungene. Da bare ler jeg og rister på hodet, ser ikke poenget. 

Anonymkode: 5e429...720

Skrevet

Hva tenker dere om kvinner som slutshamer kvinner de misunner?
Jeg tenker at de er veldig lite verdt, og et uønska giftstoff som forsurer hverdagen, og prøver å sette på plass andre moralsk.
Jeg ser ned på folk som diskuterer andres skjørtekanter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser mye rart i barnehagen. Fordi jeg bor på bygde så kjenner jeg alle foreldrene såpass at jeg vet hvor alle jobber. At noen kommer i jobbantrekk med kjole/skjørt er EN ting men jeg ser og at mange er nydusja og nypynta og oppdolla når de henter ungene. Da bare ler jeg og rister på hodet, ser ikke poenget. 

Anonymkode: 5e429...720

Hvorfor ler du av folk og rister på hodet? Det er en måte å mobbe på, og jeg synes det er fryktelig barnslig å holde på slik.

Gikk ofte i høye hæler da jeg hentet mine barn i barnehagen, det var en del av stilen min for 15 år tilbake. Fikk ofte nedverdigende bemerkninger av barnehageansatte og ble kalt "hu i hælene". Dette var på bygda, og da jeg flyttet til by var det null problem med hæler. Bygdedyr, altså🙄

Anonymkode: 10d99...da2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...