Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #661 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker det er en god ting at barn har rett til å vite hvem foreldrene er, også om de er adoptert eller har blitt til ved donasjon. Anonymkode: 80ea0...1ce Hvis han møter en far som avviser han?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #662 Skrevet 9. februar 2024 5 minutter siden, Maleficenta said: Joda men udugelige foreldre kan være folk som frivillig fikk barn og. Er ingen automatikk i at de som ble uplanlagt gravide blir udugelige foreldre Helt sant. Jeg kjenner folk som fikk barn uplanlagt og har blitt fantastiske foreldre, og dessverre også omvendt, folk som egentlig burde vært tvangssterilisert fordi de er fullstendig uegnede som foreldre. Anonymkode: 80ea0...1ce
Polkadots Skrevet 9. februar 2024 #663 Skrevet 9. februar 2024 Det mest interessante synes jeg er hvor få menn som tar ansvar for prevensjon, i forhold til kvinner. Det er veldig vanlig at menn har sex uten å på noe tidspunkt sjekke eller sørge for at der er noen form for prevensjon på gang. Som kvinne, med mulighet for å ta abort, så hadde det aldri falt meg inn å ha ubeskyttet sex eller å gå ut fra at den jeg her sex med bruker prevensjon. Mannlig p-pille er også funnet opp, men har ikke blitt lansert. Og jeg ser ingen menn stå opp for å få det på markedet. Der er så mye menn kan gjøre for å ikke bli gravid som ikke blir tatt i bruk som det er. 3 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #664 Skrevet 9. februar 2024 4 minutter siden, Maleficenta said: Det er jo faren som velger å la barnet være farløst og om han bare stikker.... Nei, for han stikker ikke fra et barn, men et foster Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #665 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker det er en god ting at barn har rett til å vite hvem foreldrene er, også om de er adoptert eller har blitt til ved donasjon. Anonymkode: 80ea0...1ce Nettopp. Men er barnet derimot ABORTERT, altså "ikke til", så har barnet jo ikke noe far å vite om. Anonymkode: 4c696...7c4
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #666 Skrevet 9. februar 2024 Polkadots skrev (Akkurat nå): Det mest interessante synes jeg er hvor få menn som tar ansvar for prevensjon, i forhold til kvinner. Det er veldig vanlig at menn har sex uten å på noe tidspunkt sjekke eller sørge for at der er noen form for prevensjon på gang. Som kvinne, med mulighet for å ta abort, så hadde det aldri falt meg inn å ha ubeskyttet sex eller å gå ut fra at den jeg her sex med bruker prevensjon. Mannlig p-pille er også funnet opp, men har ikke blitt lansert. Og jeg ser ingen menn stå opp for å få det på markedet. Der er så mye menn kan gjøre for å ikke bli gravid som ikke blir tatt i bruk som det er. Du skjønner menn stakkar må jo få slippe å tenke med hodet.... 2
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #667 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, for han stikker ikke fra et barn, men et foster Anonymkode: 80ea0...1ce Hvis fosteret blir bært fram blir det et barn... 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #668 Skrevet 9. februar 2024 5 minutter siden, Topsi said: Men hvorfor skal jeg betale for at han har ubeskyttet sex? Han har ikke hatt ubeskyttet sex. DERE har hatt ubeskyttet sex. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #669 Skrevet 9. februar 2024 5 minutter siden, Maleficenta said: Men det er jo ikke det.. han lagde det jo selv Han lagde det ikke selv, det var de to om. Og så er det kun den ene som bestemmer om fosteret skal bli til et barn. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #670 Skrevet 9. februar 2024 Polkadots skrev (1 minutt siden): Det mest interessante synes jeg er hvor få menn som tar ansvar for prevensjon, i forhold til kvinner. Det er veldig vanlig at menn har sex uten å på noe tidspunkt sjekke eller sørge for at der er noen form for prevensjon på gang. Som kvinne, med mulighet for å ta abort, så hadde det aldri falt meg inn å ha ubeskyttet sex eller å gå ut fra at den jeg her sex med bruker prevensjon. Mannlig p-pille er også funnet opp, men har ikke blitt lansert. Og jeg ser ingen menn stå opp for å få det på markedet. Der er så mye menn kan gjøre for å ikke bli gravid som ikke blir tatt i bruk som det er. Nettopp. I aviser har det vært flere menn som "sto frem" med sitt "problem" om at de ble "ufrivillig" fedre. Fellestrekk var fylla og one night stand, der mannen VALGTE BORT kondom. En av mennene sa at "han stolte jo på dama", som han møtte to timer før sexen - altså hadde han ingen grunn til å stole på en ukjent. En annen sa at det skjedde "i kampens hete". De valgte altså å ikke beskytte seg. Poenget mitt er at disse idiotene kunne ha blitt smittet med HIV, som det ikke er mulig å "abortere bort". Idioter. Anonymkode: 4c696...7c4 3 2
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #671 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han lagde det ikke selv, det var de to om. Og så er det kun den ene som bestemmer om fosteret skal bli til et barn. Anonymkode: 80ea0...1ce Ja fordi fosteret bor inni henne. Derfor 2
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #672 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp. I aviser har det vært flere menn som "sto frem" med sitt "problem" om at de ble "ufrivillig" fedre. Fellestrekk var fylla og one night stand, der mannen VALGTE BORT kondom. En av mennene sa at "han stolte jo på dama", som han møtte to timer før sexen - altså hadde han ingen grunn til å stole på en ukjent. En annen sa at det skjedde "i kampens hete". De valgte altså å ikke beskytte seg. Poenget mitt er at disse idiotene kunne ha blitt smittet med HIV, som det ikke er mulig å "abortere bort". Idioter. Anonymkode: 4c696...7c4 Gonore er visst svært utbredt.... Nå skjønner jeg hvorfor 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #673 Skrevet 9. februar 2024 Polkadots skrev (2 minutter siden): Det mest interessante synes jeg er hvor få menn som tar ansvar for prevensjon, i forhold til kvinner. Det er veldig vanlig at menn har sex uten å på noe tidspunkt sjekke eller sørge for at der er noen form for prevensjon på gang. Som kvinne, med mulighet for å ta abort, så hadde det aldri falt meg inn å ha ubeskyttet sex eller å gå ut fra at den jeg her sex med bruker prevensjon. Mannlig p-pille er også funnet opp, men har ikke blitt lansert. Og jeg ser ingen menn stå opp for å få det på markedet. Der er så mye menn kan gjøre for å ikke bli gravid som ikke blir tatt i bruk som det er. Denne p-pillen ble jo funnet opp for 20 år siden. Men siden den har små bivirkninger, så vil ikke de pysete mennene ha dem. De skal ha mest mulig komfort - ikke kondom (nedsatt følelse), ikke milde bivirkninger fra p-piller, ikke sterilisering (tenk om de møter en 18 år gammel supermodell som trygler dem å få lage barn med dem, liksom). Ikke tester de seg for SOS, siden statistikk over økt gonoreforekomst baserer seg på KVINNERS testresultater. Siden de fleste kvinner er heterofile, betyr det at kvinner tester seg oftere enn menn i tillegg. Anonymkode: 4c696...7c4 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #674 Skrevet 9. februar 2024 Maleficenta skrev (Akkurat nå): Gonore er visst svært utbredt.... Nå skjønner jeg hvorfor Også fordi menn ikke tester seg. I alle medier ble det skrevet om økt forekomst HOS KVINNER. Siden de fleste kvinner har sex med menn, betyr det at det vandrer rundt x antall menn som ikke har testet seg, og som er syke. Anonymkode: 4c696...7c4 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #675 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har ikke hatt ubeskyttet sex. DERE har hatt ubeskyttet sex. Anonymkode: 80ea0...1ce Nå mente hun seg selv som utenforstående, altså ikke mor til barnet. Anonymkode: 4c696...7c4
Topsi Skrevet 9. februar 2024 #676 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har ikke hatt ubeskyttet sex. DERE har hatt ubeskyttet sex. Anonymkode: 80ea0...1ce Hvis du leser innlegget jeg svarte på, ser du at det var snakk om at jeg som skattebetaler skal betale for fars bidrag fordi han vil "ta abort" 6
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #677 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Også fordi menn ikke tester seg. I alle medier ble det skrevet om økt forekomst HOS KVINNER. Siden de fleste kvinner har sex med menn, betyr det at det vandrer rundt x antall menn som ikke har testet seg, og som er syke. Anonymkode: 4c696...7c4 Jepp. Det er skummelt altså. Tror foreldre må ta guttebarna sine i øra og lære de ett og annet. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #678 Skrevet 9. februar 2024 5 minutter siden, Maleficenta said: Hvis han møter en far som avviser han? Det er det nok flere adopterte som har opplevd, dessverre. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #679 Skrevet 9. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nettopp. Men er barnet derimot ABORTERT, altså "ikke til", så har barnet jo ikke noe far å vite om. Anonymkode: 4c696...7c4 Juridisk abort fratar faren rettigheter overfor barnet, ikke omvendt. Som sagt, som ved adopsjon. Da er den biologiske forelderen ikke juridisk forelder, men barnet har selvsagt rett til å vite hvem foreldrene er og oppsøke dem osv. Anonymkode: 80ea0...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #680 Skrevet 9. februar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Nettopp. I aviser har det vært flere menn som "sto frem" med sitt "problem" om at de ble "ufrivillig" fedre. Fellestrekk var fylla og one night stand, der mannen VALGTE BORT kondom. En av mennene sa at "han stolte jo på dama", som han møtte to timer før sexen - altså hadde han ingen grunn til å stole på en ukjent. En annen sa at det skjedde "i kampens hete". De valgte altså å ikke beskytte seg. Poenget mitt er at disse idiotene kunne ha blitt smittet med HIV, som det ikke er mulig å "abortere bort". Idioter. Anonymkode: 4c696...7c4 Synes du mennene i disse tilfellene var dummere enn damene? Anonymkode: 80ea0...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå