AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #641 Skrevet 9. februar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Resultatet er forskjellig. Et adoptert barn har hatt en far fra fødselen. Et abortert barn har ingen far i utgangspunktet. Anonymkode: 4c696...7c4 Ja, ved juridisk abort kan kvinnen selvsagt velge å ikke ha noen far til barnet. Personlig synes jeg det er ganske dårlig gjort, men jeg forstår også at noen ganger er ingen far bedre alternativet. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #642 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, ved juridisk abort kan kvinnen selvsagt velge å ikke ha noen far til barnet. Personlig synes jeg det er ganske dårlig gjort, men jeg forstår også at noen ganger er ingen far bedre alternativet. Anonymkode: 80ea0...1ce Ja for det er mer dårlig gjort enn å stikke fra ungen sin.... Evt stikke fra kjæresten fordi hun ble gravid .. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #643 Skrevet 9. februar 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: På samme måte man kan argumentere at en mann som har ubeskyttet sex med en ukjent dame, ikke kan kreve abort etterpå. Anonymkode: 4c696...7c4 JA! Og det er akkurat slik det er! Han kan ikke kreve abort, han kan ikke kreve at HANS valg skal gå ut over en annen, han kan ikke bestemme over en annens kropp, han kan ikke velge at et annet menneske skal bli forelder. Han kan ikke si til kvinnen "sorry mac, slik er naturen, shit happens, det er biologien som rår, du vet hvordan barn blir til." Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #644 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): JA! Og det er akkurat slik det er! Han kan ikke kreve abort, han kan ikke kreve at HANS valg skal gå ut over en annen, han kan ikke bestemme over en annens kropp, han kan ikke velge at et annet menneske skal bli forelder. Han kan ikke si til kvinnen "sorry mac, slik er naturen, shit happens, det er biologien som rår, du vet hvordan barn blir til." Anonymkode: 80ea0...1ce Og hva skal man gjøre med det da uten å frata et barn rettigheter?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #645 Skrevet 9. februar 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mange ganger må dette sies: DET ER IKKE KVINNEN SOM FÅR PENGER ELLER HAR RETTIGHETER. Kan ikke alle snart få det inn i hodet, det er BARNET som har krav på bidrag og samvær med far og mor. Om mor ligger med 40 menn og blir gravid, eller om far er en uansvarlig tulling som har sex uten beskyttelse eller om de begge er ansvarlige voksne men prevensjonen svikter er IRRELEVANT. Dersom det fødes et barn har dette barnet krav på begge sine foreldre uansett. Det er ikke mor som krever penger av uskyldige menn. Anonymkode: 12f32...720 Tror ikke noen her har sagt at kvinnen ikke skal ha rett til foreldrepenger ved juridisk abort. Selvsagt skal hun det, men støtten vil da komme fra staten, ikke den biologiske faren. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #646 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror ikke noen her har sagt at kvinnen ikke skal ha rett til foreldrepenger ved juridisk abort. Selvsagt skal hun det, men støtten vil da komme fra staten, ikke den biologiske faren. Anonymkode: 80ea0...1ce Men om juridisk abort blir lov har jo han alle rettigheter og hun ingen. Og barnet blir skadelidende. Og så kommer du og sier at det er hennes feil som lot barnet vokse opp uten far? Ingenting er hans feil liksom... 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #647 Skrevet 9. februar 2024 9 minutter siden, Maleficenta said: Ja og så? Det er hun som blir gravid og da må jo selvsagt hun få velge om det blir abort eller ikke. Få inn i nøtta at sånn er det fordi det er BARE hun som blir gravid. Men jeg har jo sagt mange ganger at det selvsagt er hun som skal bestemme om hun tar abort eller ikke? Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #648 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg har jo sagt mange ganger at det selvsagt er hun som skal bestemme om hun tar abort eller ikke? Anonymkode: 80ea0...1ce Men du syns det er urettferdig at menn ikke har samme retten, noe som er umulig 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #649 Skrevet 9. februar 2024 9 minutter siden, Maleficenta said: Men det blir jo feil dersom mannen har liksom abortert det.... Så hvordan løser man da dette? Jeg skjønner ikke hvordan det blir feil. Det blir jo akkurat som med en sæddonor eller en som har adoptert bort barnet sitt. Han har ingen rett til å oppsøke barnet, men barnet har selvsagt rett til å oppsøke ham. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #650 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke hvordan det blir feil. Det blir jo akkurat som med en sæddonor eller en som har adoptert bort barnet sitt. Han har ingen rett til å oppsøke barnet, men barnet har selvsagt rett til å oppsøke ham. Anonymkode: 80ea0...1ce Men det vil jo ikke føre noe godt med seg
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #651 Skrevet 9. februar 2024 7 minutter siden, Maleficenta said: Ja for det er mer dårlig gjort enn å stikke fra ungen sin.... Evt stikke fra kjæresten fordi hun ble gravid .. Poenget er ikke om det ene er mer dårlig gjort enn det andre. Ved juridisk abort vil kvinnen vite på forhånd om mannen har tenkt å stille opp eller ikke. I utgangspunktet tenker jeg at ethvert barn bør ha en mor og en far. Men noen ganger er mor eller far så udugelige som foreldre at det er bedre å enten vokse opp et annet sted, eller at en av dem har omsorgen alene. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #652 Skrevet 9. februar 2024 6 minutter siden, Maleficenta said: Og hva skal man gjøre med det da uten å frata et barn rettigheter? Hvilke rettigheter er det som fratas barnet? Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #653 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Poenget er ikke om det ene er mer dårlig gjort enn det andre. Ved juridisk abort vil kvinnen vite på forhånd om mannen har tenkt å stille opp eller ikke. I utgangspunktet tenker jeg at ethvert barn bør ha en mor og en far. Men noen ganger er mor eller far så udugelige som foreldre at det er bedre å enten vokse opp et annet sted, eller at en av dem har omsorgen alene. Anonymkode: 80ea0...1ce Joda men udugelige foreldre kan være folk som frivillig fikk barn og. Er ingen automatikk i at de som ble uplanlagt gravide blir udugelige foreldre 1
Rotemor Skrevet 9. februar 2024 #654 Skrevet 9. februar 2024 Sadpanda skrev (På 2.2.2024 den 12.19): Inspirert av en annen diskusjon her på KG. Hva tenker dere om mannlige abort ? La meg forklare kvinner kan ta abort fram til et visst uke tall. Menn burde ha muligheten til å ta juridisk abort i samme periode. Det vil si de sier fra seg alle rettigheter og plikter i forhold til barnet. Dette ville gjøre kjønnene mer likestilt. Men regner med at forslaget kommer til å bli ganske kontroversielt. Personlig kunne jeg tenkt meg barn, men synes en bør kunne respektere at ikke alle ønsker det. . Nok en idiotisk tråd om utopi. »likestilt» 😂😂😂 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #655 Skrevet 9. februar 2024 4 minutter siden, Maleficenta said: Men om juridisk abort blir lov har jo han alle rettigheter og hun ingen. Omvendt mener du vel? Han vil ikke ha NOEN rettigheter, det er moren som bestemmer alt, hvor hun og barnet skal bo, om barnet skal ha en (ste)far, osv osv. Quote Og barnet blir skadelidende. Og så kommer du og sier at det er hennes feil som lot barnet vokse opp uten far? Ingenting er hans feil liksom... Jeg sier ikke at ingenting er mannens feil, men at det er kvinnen alene som avgjør om barnet skal være til. Som sagt er det noen av dem som blir uplanlagt gravide som velger å få farløse barn (og ofte er nok det bedre enn at den biologiske faren er inne i bildet), noen velger å ikke få barnet. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #656 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Omvendt mener du vel? Han vil ikke ha NOEN rettigheter, det er moren som bestemmer alt, hvor hun og barnet skal bo, om barnet skal ha en (ste)far, osv osv. Jeg sier ikke at ingenting er mannens feil, men at det er kvinnen alene som avgjør om barnet skal være til. Som sagt er det noen av dem som blir uplanlagt gravide som velger å få farløse barn (og ofte er nok det bedre enn at den biologiske faren er inne i bildet), noen velger å ikke få barnet. Anonymkode: 80ea0...1ce Det er jo faren som velger å la barnet være farløst og om han bare stikker.... 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #657 Skrevet 9. februar 2024 7 minutter siden, Maleficenta said: Men du syns det er urettferdig at menn ikke har samme retten, noe som er umulig Nei, da har du nok misforstått meg. Jeg sier ikke at det er urettferdig at han ikke kan bestemme at et annet menneske skal ta abort. Jeg sier at det er urettferdig at han ikke kan velge om han skal være juridisk far til et barn han ikke ønsket å få. Anonymkode: 80ea0...1ce 1
Topsi Skrevet 9. februar 2024 #658 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror ikke noen her har sagt at kvinnen ikke skal ha rett til foreldrepenger ved juridisk abort. Selvsagt skal hun det, men støtten vil da komme fra staten, ikke den biologiske faren. Anonymkode: 80ea0...1ce Men hvorfor skal jeg betale for at han har ubeskyttet sex? 5
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #659 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, da har du nok misforstått meg. Jeg sier ikke at det er urettferdig at han ikke kan bestemme at et annet menneske skal ta abort. Jeg sier at det er urettferdig at han ikke kan velge om han skal være juridisk far til et barn han ikke ønsket å få. Anonymkode: 80ea0...1ce Men det er jo ikke det.. han lagde det jo selv 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #660 Skrevet 9. februar 2024 5 minutter siden, Maleficenta said: Men det vil jo ikke føre noe godt med seg Jeg tenker det er en god ting at barn har rett til å vite hvem foreldrene er, også om de er adoptert eller har blitt til ved donasjon. Anonymkode: 80ea0...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå